Hennoste: Postimehe kujundus pürib modernsuse poole

Oliver Kund
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tiit Hennoste
Tiit Hennoste Foto: Sille Annuk

Tartu ülikooli õppejõud ja meediaasjatundja Tiit Hennoste ütles Postimehe paberlehe uut kujundust kommenteerides, et leht püüdleb modernsuse ja ajakirjalikkuse poole, kuid visuaali kõrval on tähtsam see, kui kerge on lugejal infot kätte saada.

Hennoste sõnul võtab vähemalt paar päeva, et kõik kujunduses ette nähtud erinevad tekstipaigutuse viisid lugejani jõuaksid.

Siiski on esmamulje põhjal võimalik öelda nii mõndagi. «Kujundus on palju modernsem kui varem. Minu arust oli Postimees niivõrd kaua värskendamata, et ta kindlasti vajas värskendust. Muidu ta hakkab mõjuma kolkununa minu jaoks,» leidis Hennoste.

Modernsus torkab silma kirjade valikus ja lehekülje organiseerimise võtetes. «Ta on ka ajakirjalikum kui varem. Praegusel ajal ei ole see halb, sest lood on läinud ajalehtedes pikemaks,» hindas ta. Ka arvamuskülje kujundus on muutunud sarnasemaks saksa kvaliteetlehtedele.

Samas nappis esimeses uue kujundusega lehenumbris Hennoste hinnangul lühiuudiseid ja suurema tekstikirja tõttu võib jääda mulje, nagu oleks lehes vähem lugeda.

Siiski ei arvanud Hennoste, et uue kujunduse tõttu lugeja arvamus Postimehest kuidagi muutuks. «Tavalugeja ei mõtle tavaliselt nii. Tavalugeja mõtleb eelkõige sellest, kas tal on kerge üles leida asju lehe sees. Kindlasti esimestel päevadel mõtleb lugeja uuest kujundusest natukene halvasti, sest paljud asjad on liikunud paigast. Tal läheb natukene aega, et ta sellega järje peale saab,» sõnas õppejõud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles