SINNA JA TAGASI. Juhid ja univormid

Krister Kivi
, ajakirjanik
Copy
Reisilennuk
Reisilennuk Foto: Airbus/S. Ramadier

Airbus 350 on Euroopa lennukitootja uusim mudel, millesse mõni lennufirma (näiteks Brasiilia TAM) suudab paigutada pea 350 reisijat. Paljude oivaliste tehniliste võimekuste kõrval töötab Airbus koos Cathay Pacificuga praegu lahenduste kallal, mis võimaldaks 2025. aastast opereerida nii, et enamiku lennust valvab A350 piloodikabiinis masinate tööd vaid üks piloot.

Lennukompaniidele tähendab see mõistagi kokkuhoidu. Ka Euroopa üks suurimaid Airbus 350 kasutajaid Finnair jälgib huviga edusamme, ehkki on Nädalale kinnitanud, et esialgu ise sellisele süsteemile üle minna ei plaani. Pilootidele leivakannika kahanemine mõistagi ei meeldi, kuigi on ilmselt spekulatiivne, kas ka kaks keskmiste oskustega inimest, antud juhul lennuki juhti, suudaks olukorra päästa ebatõenäolises olukorras, kui peaaegu eksimatuks muutunud tarkvara korraga üles ütlema peaks.

Airbus 350 lennukitüüp on Euroopa lennukitootja uhkuseks juba üle 10 aasta. Kuid kas hiigellennuki üle peaks kruiisi ajal valvama tarkvara kõrval ainult üks inimene? FOTO:
Airbus 350 lennukitüüp on Euroopa lennukitootja uhkuseks juba üle 10 aasta. Kuid kas hiigellennuki üle peaks kruiisi ajal valvama tarkvara kõrval ainult üks inimene? FOTO: Foto: Airbus/S. Ramadier
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles