Tallinn hakkab rattasõidu eest maksma (9)

Uwe Gnadenteich
, ajakirjanik
Copy
Linnavõimul on endiselt raskusi teadvustamisega, et jalgrattaga sõidetakse aasta ringi. Ka uus europrojekt uurib ratturite liikumisi suvisel ajal.
Linnavõimul on endiselt raskusi teadvustamisega, et jalgrattaga sõidetakse aasta ringi. Ka uus europrojekt uurib ratturite liikumisi suvisel ajal. Foto: Mihkel Maripuu

Linnavalitsus otsustas osaleda europrojektis, mis näeb jalgratturite liikumiste kaardistamise kõrval vähemalt osale projektis osalevatele rattasõitjatele väikese tasu maksmist.

Eile saadeti volikogu poole otsuse eelnõu pealkirjaga «Osalemine EIT Urban Mobility programmi välisprojektis «Bicification – jalgrattakasutuse suurendamine linnaliikluses»». Vastav rida on kirjutatud ka linna 2022. aasta projekti, mida volikogu praegu menetleb. Kogu rahvusvaheline projekt läheb maksma 660 625 eurot, Tallinna osa sellest on 118 751 eurot, millest välistoetus moodustab 74 813 eurot ja omafinantseering 43 938 eurot.

Sportlastel mitte tülitada

Projekti sisu on lühidalt järgmine: Tallinna linnale antakse 500 seadet, mis kinnitatakse 500 projektis osaleva linlase jalgratastele. Seade jälgib jalgratturi liikumisi ning selle eest makstakse talle 30 eurot kuus niinimetatud «rohepreemiat». Täpsemad reeglid võib linn ise määrata, kuid eesmärk on soodustada rattaga tööl või koolis käimist, mitte uurida rattasportlaste treeningmarsruute.

Abilinnapea Vladimir Sveti (KE) sõnul algab järgmise aasta 1. jaanuarist projekti ettevalmistav faas, mille käigus töötab välisprojektide kompetentsikeskus koos teiste linna asutustega välja süsteemi, kuidas leida inimesed, kes on valmis vastava seadme oma jalgratta külge kinnitama ja sellega sõitma.

Kommentaarid (9)
Copy
Tagasi üles