Iseteeninduslik ööpäevaringne autodiagnostika aitab tehnilisi probleeme ennetada

Copy
Foto: ScanHub

Eesti autopargi keskmine vanus on 15 aastat, mis tähendab, et nende tehnilist seisukorda tuleks kontrollida regulaarselt. Kõige lihtsam ja kiirem moodus selleks on iseteeninduslik ööpäevaringne autodiagnostika terminal ScanHub, mille kasutamine aitab säästa remondikuludelt, saada auto seisukorrast enne tehnoülevaatust aimu või märgutule süttimisel mõista, mis täpselt sõidukil viga on.

Esimene selline terminal avas uksed Tartus aastal 2019, täna on teenus avatud ka Tallinnas, Pärnus ja Narvas. Scanhubi idee autor on üks ettevõtte asutaja Kevin Jõever, kes aitas pidevalt sõpru-tuttavaid automuredega ja nägi selgelt turul vajadust sellise teenuse järele. Kaasasutaja Joel Süldre nendib, et teise ja kolmanda ringi sõidukid vajavad ikka rohkem hoolt ja tähelepanu ning terminal on väga hea võimalus endale sobival hetkel auto korrasolekut testida ning suuri remondikulusid ennetada. „Diagnostika on lihtsaim viis kontrollida mootori, käigukasti ning lisavarustuse korrektset töötamist. ScanHub näitab, millised auto süsteemid ei tööta korrektselt ning annab vihje probleemi olemusele. Soovitame kontrollida auto tehnilist seisukorda korra aastas või vastavalt auto hooldusvälbale pärast 10 000-15 000 km läbimist, et tuvastada probleemid sõiduautoga võimalikult varakult ja seeläbi hoida kokku remondikuludelt.”

Foto: ScanHub

Lisaks sobib teenus väga hästi kasutamiseks kasutatud auto ostueelseks kontrolliks, sest terminal toob välja aktiivsed veakoodid ning auto võimalikud tehnilised probleemid. ScanHubi loojad loodavad, et Eesti inimesed leiavad tee terminalideni ning nii väheneb nende hulk, kes pettuvad kasutatud auto ostmisel.

Meeste sõnul on terminalide kasutusstatistika pealt näha, et palju probleeme on diiselmootoriga autodega. Ühe näitena toovad nad tahmafiltri, mis paljudel autodel ei tööta korrektselt või on ummistunud. Põhjuseks võib olla lühikeste sõitude tegemine, mil auto mootor ei jõua soojeneda töötemperatuurini ning filtri põletustsükkel jääb lõpetamata. Sellise tahmafiltriga sõitmine põhjustab omakorda järgmisi probleeme ning hilisem remont või ulatuda paari tuhande euroni. ScanHub autodiagnostikaga on võimalik ummistunud tahmafiltri probleem tuvastada õigeaegselt.

Pärast sõiduki diagnostikat näitab terminal veakoode süsteemide kaupa ning lõppraporti saab nii kohapeal välja printida kui ka lasta saata endale e-kirjaga. Tellides raporti e-kirjaga, võib olla kindel, et see ei lähe kaotsi ning lisaboonusena saadab ScanHub kliendile ka eestikeelsed veakoodid.

Näide raportist
Näide raportist Foto: ScanHub

Sobib enamike automudelite puhul

Valikus on üle 5000 erineva automudeli ja 50 000 süsteemitesti. Auto sobivust saab kontrollida mugavalt ettevõtte kodulehelt. „Terminal juhendab klienti igal sammul ja selle kasutamisega saavad hakkama kõik autoomanikud. Kõik diagnostikaks vajalik on terminalis olemas,” kinnitab Kevin. „Lisamugavusena ei ole terminali kasutamiseks vaja broneeringut, vaid see on avatud 24/7. Tasumine toimub pangakaardiga. Hindadest rääkides maksab kogu auto süsteemide testimine koos OBD-testiga 12 eurot ning kui on soov kustutada veakoode, lisandub 4 eurot.”

Foto: ScanHub

„Meie järgmine plaan on teha inimeste jaoks auto remontimine veelgi lihtsamaks. See tähendab, et kui autodiagnostika tulemused on võimalik meie terminalist saata valitud remonditöökodadesse, kust saadetakse kliendile remonditööde maksumuse pakkumine ja võimaldatakse broneerida tööde teostamiseks aeg,” tutvustab Joel tulevikuplaane. „Samuti on meil plaanis paigaldada uusi terminale ka mujale Eestis ning laieneda üle Baltikumi.”

ScanHub terminalid asuvad Tallinnas Haabersti Rimi, Tartus Sepa Keskuse, Pärnus Kaubamajaka parklas ja Narva Fixuse ees.

https://scanhub.ee

Copy
Tagasi üles