Ehe Eesti asi. Mida põnevat pakuvad meie kodumaised tootjad?

Copy
Foto: KRÕÕT TARKMEEL

Eestis elavad ettevõtlikud ja innovatiivsed inimesed, kellel ei jää puudu soovist, julgusest ja oskustest oma unistusi ellu viia. Tutvustame nelja andekat kodumaist ettevõtet, kus aetakse ehedat Eesti asja.

Pehme mööbel otse Eesti tootjalt. Läbimõeldud disain, suurepärane kvaliteet, mõistlik hind

15 aastat edasimüüjatele pehmet mööblit valmistanud Revalia Impex OÜ otsustas kaks aastat tagasi alustada Atto Collection nime alt otsemüüki eraklientidele. Ja otsus oli väga õige, sest tundub, et turul oli ruumi just sellisele ettevõttele, mis püüab rohkem anda kui võtta – seda nii hinna, tellimismugavuse kui ka muude väärtuste osas. Näiteks on baasmudelite tarneaeg 3-4 ja eritellimustel vaid 7-8 nädalat ning tellitud mööbli transport on üle mandri-Eesti tasuta.

Atto Collection müüb nii põhitoodangut kui ka eritellimusmööblit alates diivanitest ja tugitoolidest kuni voodite, kott-toolide, tumbade ja ülipopulaarsete laste tugitoolideni. Samuti pehme mööbli tarvikuid nagu käetugede ribikandik, kuhu on mugav asju toetada. Baasmudeleid on hetkel sordimendis 42, neist on igapäevaselt müügis umbes pooled.

Võrreldes teiste mööblitootjatega on Atto Collection läinud seda teed, et müüb kõiki kangaid ühe hinnaga. See muudab kliendile valiku tegemise oluliselt lihtsamaks, kui kangastel ei ole erinevaid hinnakategooriaid. Valik on samas väga lai, üle 30 kanganimetuse, millele lisanduvad toonid ja mustrid. Mööblit saab tellida nii kangast, sametist kui ka tehisnahast kattega. Karkasside tegemiseks kasutatakse vastupidavat kasevineeri, okaspuud ja puitlaastplaati. Mööbli karkassile antakse lisaks Euroopa Liidus ettenähtud kahele aastale 10 aastat lisagarantiid ning ettevõte pakub nii oma kui ka kliendi mudelitele kangavahetus- ja remonditeenust.

Atto Collectioni mööblit võib leida paljudest Eesti ja Soome kodudest ning asutustest, sest mööblit tehakse paljudele Eesti suurematele pehme mööbli tootjatele, eriti HoReCa sektoris. Lähiajal on plaan siseneda Läti ja Leedu turgudele.

Olete oodatud Atto Collection mööblivalikuga tutvuma ettevõte tehases asuvas näidistesaalis Kose vallas Tade külas.

Luamaa elegantse disainiga käekellad sobivad iga rõiva ja sündmusega

Foto: Krõõt Tarkmeel

Luamaa on unikaalne käekellabränd, mida armastavad nii disaini kui ka luksust hindavad inimesed. Brändi põhimõte on „Võta aega, omamoodi”, mis paneb rõhu aja mahavõtmisele ning päriselt kohal olemisele, mitte läbi elu tormamisele. Ja et inimesed jääksid samas ikka iseendaks, ehedaks, ausaks ja kirglikuks.

Seda põhimõtet ongi Luamaa kellades rakendanud. Aja võtmine – selleks on käekell. Omamoodi – see on käekell, mida omanik saab ise disainida ning disaini ka hiljem vastavalt soovile muuta. Selleks on kellal vahetatav rihm ning korpus, et seda saaks alati oma riietuse või teiste ehetega sobituma panna. Eripära annab ka see, et kellarihmade puhul kasutatakse naturaalset, kuid painduvat kivi ja puitu. Roostevabast terasest korpus on samas väga tugev ja ajahambale vastupidav, lisaks on kelladel Šveitsi mehhanism ja kriimustuskindel safiirkristall klaas.

Luamaa kellad on teistmoodi ja eristuvad. Need on põhjamaiselt puhta disainikeelega, kuid oma lihtsuses siiski elegantsed ja võluvad. Selline käekell jääb alati inimestele silma ja meelde. Luamaa kaubamärki eelistavad need, kellele see kell päriselt meeldib. Need, kelle jaoks on ehedal ja unikaalsel aksessuaaril väärtus.

Luamaa käekellasid müüakse täna läbi e-poe üle maailma. Koduturul tehakse koostööd kohalike edasimüüjatega, kelle juures saab varsti-varsti toodet ka päriselt näha. Hetkel saab käekellasid näha ja käes hoida otse ettevõttega ühendust võttes.

Beliise Keraamika südamega loodud toodetest niisama lihtsalt mööda ei astu

Käsitöökeraamikaga tegelev Beliise Keraamika OÜ on pereettevõte. Abielupaar Laura ja Tarmo Roostalu teevad küll pealnäha ühte tööd, ent täiesti erineva käekirjaga ning omal viisil. Nende jaoks on alati olnud oluline kodu sisustamine ning nii valmistavad nad keraamikast kauneid kodusisustuselemente alates vaasidest ja küünlaalustest kuni toidunõude ja vannitoatarvikuteni. Käsitööna valminud tooted eristuvad tavakaubandusest pakutavast, panevad teie külalised imestusest seisatama ning küsima: ”Oo, mis see on, kust sa selle said?”.

Beliise Keraamika üks suur eripära ongi sümbioos: meespool valmistab keraamikat ümarate, sümmeetriliste kujunditena potikedral, seevastu naispool teeb kõike käsitsi voolides. Ent põletusprotsess ja glasuurimine on neil ühine. Need tooted on mõeldud inimestele, kes väärtustavad kvaliteeti, omanäolisust, keskkonnasõbralikkust ja jätkusuutlikkust, mida põlvest-põlve kestev keraamika endas kannab. Toodete valmistamisel kasutatakse toidusõbralikke glasuure ning need on nõudepesumasinas pestavad.

Beliise Keraamika isikupärased tooted on loodud hinge ja rõõmsa meelega, plussina lisandub personaalne sõbralik teenindus. Hetkel on tootevalik saadaval e-poes, ent kunstnikud on avatud koostööpakkumistele oma toodete edasimüümiseks kauplustes.

Ja kui teil on peas küpsemas oma erisoov, tasub samuti julgelt ühendust võtta. Või kutsu Beliise Keraamika koos savivahenditega endale külla, et saaksite kolleegide või sõpruskonnaga ühe toreda saviõhtu veeta!

Madila Mahe: puhta toidu tarbimine pole dieet, vaid elustiil

Madila mahetalu on pereettevõte, mis on rajatud eelkõige enda keskkonna hoiuks. Elustiilikaubamärk Madila Mahe kasvas välja pererahva enda soovist tarbida puhast toitu. Puhas ja keskkonnasäästlikult kasvatatud toit tähendab seda, et toidulaual on vaid värsked ja keemiliselt saastamata toiduained, mille teekond põllult taldrikuni on võimalikult lühike ning mille töötlemine enne tarbimist minimaalne. Puhta toidu söömine ei ole dieet, see on elustiil. Madila pererahva motoks on Hippokratese aegumatu ja ennast tõestanud retsept „Olgu toit sulle ravimiks, et ravimist ei saaks sulle toit.“.

Tänaseks on talus põhirõhk maheõlikultuuride kasvatamisel. Talumaadel võrsuvad tuder, kanep, sinep ja rüps. Madila Mahetalu kasvatab Eestimaa oma puhast ja mahedat supertoitu ning pererahval on siiras soov, et nende toit jõuaks lisaks sõpradele ka ülejäänud Eesti inimeste toidulauale. Pererahva jaoks on oluline lisaks toodete mõjule ka nende maitse ehk lihtsalt mõrude ravimtaimedega ei tegeleta. Samas ei huvita neid ka lihtsalt tarbekultuurid, vaid nende sooviks on, et pakutav oleks enamat kui toit.

Talvisel ajal tegeleb Madila Mahe meeskond energiapuidu ja hakkepuidu varumisega. Vabal ajal ollakse sportlikult aktiivsed. Ettevõtte elustiili moodustavad ökoloogilise toidu kasvatamine, sport ja taastuv energia.

Põnevamad ja populaarsemad tooted on tudraõli ja kanepitee. Tudraõli on maitsev ja taimne toiduõli, mis täidab inimeste Omega 3-rasvhapete vajaduse ja asendab toidulisandina kasutatavat kalaõli. Tudraõli kasutatakse nii salatites kui ka küpsetamisel, see on kõrgeima suitsemispunktiga ja kuni 2-aastase säilivusajaga. Kanepiteel on kanepilehele iseloomulik pehme maitse ja sisaldab mõningal määral CBD-nimelist kannapinoidi, mida kasutatakse meditsiinis põletikutekitajate raviks.

Tervislikud ja nägusad meened kanepitee ja tudraõli näol on sobilikud kingituseks parimate soovide edastamisel ning eriti populaarsed sünnipäeva- ja jõulupakkides!

Meie disaini- ja interjöörimaastikul ei ole ilmselt Tõnis Vellama nimi võõras. Ent vast vähem tuntakse tema asutatud ettevõtet SEOS Valgustus, kus üle 20 aasta on loodud põnevaid, vaat et lausa legendaarseid valgustiprojekte.

Tõnis Vellama karjäär valgustite disainerina algas värskelt taasiseseisvunud Eesti esimestel aastatel, mil Kunstiakadeemia diplomitööks loodud välisvalgustid reaalselt paigaldati Eesti Rahvusraamatukogu peasissepääsu ette. Järgnenud aastate jooksul nii Taani büroos Jacob Jensen Design kui Norra valgustitootja Glamox Eesti tehases tööstusdisaineri ameti kõrvalt kutsuti Vellama kujundama erilahendusi nii eramutesse kui avalikesse ruumidesse: Eesti saatkondadele Helsingis ja Berliinis, mõisakoolid, büroohooned, hotellid, teatrisaalid, villad. Tänavu valmistati väärikasse Radisson Collection Hotel Tallinna numbritubadesse uue tootesarja “Clint”põranda-, laua- ja rippvalgustid. Unikaalsete projektide ja terviklahenduste kõrvale on kasvanud oma väikeseeria toodete kollektsioon SEOS kaubamärgi all.

Kliendid peavad SEOS’e tugevuseks interjöörist lähtuvalt unikaalsete ja stiilsete valguslahenduste loomist ning paindlikku tootmisvõimekust. Tõnis Vellama lisab: “Avalike ruumide ehitajate ja sisearhitektide kõrval pöörduvad ka erakliendid meie poole seepärast, et lahendame paindlikult erinevaid valgustusega seotud probleeme. Saame oma standardseid mudeleid kohandada sääraselt, mida nn kataloogi-toote puhul võimalik polekski.” Alles hiljuti lõi SEOS nii arhitekuuriliselt kui sisekujunduslikult põhjalikult läbimõeldud villasse lausa valgustite perekonna: koridori, garderoobi, kööki, eluruumidesse, vannituppa ja trepihalli. Sellises laias variatsioonis nii seinale kui lakke on tüüpseeriatest terviklikku lahendust raske kokku kombineerida. Brändi SEOS jaoks mõjuvad säärased väljakutsed aga otsekui vesi veskile. Tõnis Vellama: “Kasutame võimalikult ehtsaid ning hoone ajastule ja stiilile sobivaid materjale: vask, messing ja kroomitud pinnaviimistlusega metallid, puit, alumiinium, klaas, teras. Samas kombime ka alternatiive – “FLOT” lambikuplid toodetakse taaskasutatud plastiku baasil vastupidavast viltmaterjalist.”

SEOS Valgustus’e kodulehel väljatoodud seeriamudelid kannavad sageli põhjalikult läbitöötatud lahenduse pitserit. Näiteks enam kui kümme aastat tagasi Riia hotelli Albert jaoks valminud valgusti “Albert” on peale mõningaid modifikatsioone üks klientide lemmikuid tänaseni. “Beatrix” sai välja töötatud luksusliku hotelli Hilton numbritubadesse. Väärikad modernsed lühtrid “Inflore” ja “Lucerna” üllatavad aga oma kompaktsusega – tarnimiseks saab need kokku pakkida tasapinnaliseks, mis teeb erakliendile tellimise eriti hõlpsaks.

SEOS’e kvaliteetsete valgustitega tasub tutvuda lisaks veebilehele ka Ultima Thule Galeriis, Eesti Disaini Maja kahes esinduspoes ning Hektor Light kaupluses Järve Keskuses.

Copy
Tagasi üles