K, 30.11.2022

Kogemuslugu: Miks valisime hooldekodu asemel koduhoolduse?

Estkeer OÜ
Kogemuslugu: Miks valisime hooldekodu asemel koduhoolduse?
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Estkeeri kodune hooldusteenus on enamat kui lihtsalt hooldus.
Estkeeri kodune hooldusteenus on enamat kui lihtsalt hooldus. Foto: Estkeer OÜ

Kui kätte jõuab aeg, mil lähedane ei tule kodus enam ise toime, võib tekkida olukord, kus tuleb endalt küsida: “Kas jätan plaanid katki ja jään kallile inimesele ise toeks või leian talle koha hooldekodus?” On ka kolmas variant: tellida hooldus, mis tuleb inimese enda koju, ilma et ta peaks tuttavast keskkonnast eemale kolima. Sotsiaalteenuseid pakkuva ettevõtte Estkeer kliendid räägivad, miks valida hooldekodu asemel koduhooldus.

Liisa on mõnda aega koos elukaaslase hoolitsenud 98-aastase vanaema eest, kes on muidu tubli ja üsna iseseisev, kuid vajab ikkagi igapäevast järelvalvet, ravimite ja toidu etteandmist. “Vanaema on pannud meie endi elu üsna kinni, pikemaid väljasõite ööbimistega pole võimalik teha ja nii pole me mitmeid aastaid saanud kahekesi kusagil kaugemal käia, rääkimata puhkuseplaanidest välismaal,” kirjeldab Liisa paratamatuna tundunud olukorda.

Nii hakkas naine uurima koduhoolduse kohta ja silma jäi ettevõte Estkeer. “Kodulehelt loetud klientide tagasiside oli hea, mõtlesime proovida,” lausub Liisa. Päris võõrast inimest tema tausta teadmata nad oma koju lasta ei soovinud ja tutvusringkonnast polnud samuti kedagi paluda, mistõttu tundus ametliku lepinguga koduhooldusteenus turvalisim valik. Vanaema oli selleks hetkeks küll hooldekodu järjekorras, kuid sinnagi ei leia kiiresti kohta. “Kui soovime vahepeal kodunt eemal olla, on koduhooldusteenus ainuke võimalus,” nendib Liisa. “Oleme saanud seda kasutada üsna lühikese etteteatamisajaga, mis võimaldab elu mugavalt planeerida.”

Seni on Liisa pere koduhooldust kasutanud kaks korda ja kolmas kord ootab ees sügisel. “Koostasin põhjalikud juhised vanaema rohtude, kodutehnika kasutamise ja muu olmelise kohta, et hooldajatel oleks meie elamises lihtsam orienteeruda,” selgitab naine, kuid rõõmustab, et enne teenuse osutamist käis teenusepakkuja esindaja ise nende kodus elamise ja vanaemaga tutvumas.

Estkeer katab oma teenustega ära eaka ja erivajadusega inimese koduse abivajaduse.
Estkeer katab oma teenustega ära eaka ja erivajadusega inimese koduse abivajaduse. Foto: Estkeer OÜ

Esiti kestis Liisa ja ta elukaaslase kodunt eemaolek nädala. “Tagasi koju tulles oli korter meeldivalt puhas ja korras, vanaema rõõmus ja kassid toidetud,” jagab naine. Hooldusmeeskond oli jätnud neile ka igapäevaselt täidetud päeviku, kust pere sai takkajärgi lugeda vanaema olemise ja toitumise kohta. “Teist korda teenust kasutades toodi vanaemale esmakohtumisel kimbuke suvelilli,” kirjeldab Liisa teenusepakkujate lahkust.

Koduhooldus on Liisa perele sobinud hästi, sest vanaema pole voodihaige ega vaja ööpäevaringset järelvalvet ega hoolt. “Lihtsalt on hea, kui keegi tal vahest silma peal hoiab, seltsi pakub ja sööma kutsub ning vajadusel määrdunud riided või voodipesu ära peseb ja vahetab,” ütleb Liisa ja tõdeb, et nii on neil teenust vaja läinud seni vaid kahel korral. “Oleme väga tänulikud Estkeeri meeskonnale, et lisaks vanaemale said hoolitsetud ka meie kassid ning kodu oli puhas ja korras. Tunnen, et sain oma vanaema jätta headesse kätesse.”

Estkeeri teisel kliendil Marekil oli see-eest hooldusteenuse leidmisega eriti kiire: koduse terviserike pani fakti ette, et hooldus tuleb tuua koju. “Kuna riigilt kiiret reageeringut oodata ei olnud põhjust, mida ka hilisem asjade käik on kinnitanud, siis pidime hakkama ise lahendusi otsima,” nendib mees, kellele tekitab riikliku sotsiaalteenuste olukord nördimust ja pahameelt. “Tuge lihtsalt ei ole.”

Samuti kurvastab mees, et erasektori hinnatase ei ole pikas plaanis kõigile jõukohane.”Lühiajalise lahendusena või vähese hooldusteenuse vajaduse puhul on ehk ka pikem hooldusteenuse tarbimine erasektori vahendusel suuremale hulgale sobilik,” selgitab Marek.

Hooldekodu pole aga mehe jaoks ei esimene ega teine valik. “Koduhooldus on esimene ja pigem mitte hooldusteenuse vaates, vaid ka taastusravi mõttes,” seletab ta. “Erateenuse puhul on lootust, et patsient saab rohkem tähelepanu ja hoolt ning tunneb enam motivatsiooni tagasi jalgadele saada.”

Koduhoolduse teenus on Mareki hinnangul kindlasti inimväärsem kogemus, mida riiklik teenus kaasa ei too. “Koduseinad pakuvad patsiendile tuge ja lohutust. Säilib lootus,” avaldab mees, kelle sõnutsi asuvad hoolekandeasutused tihtilugu omastest kaugel ja vähendavad vajalikku inimlikku kontakti.

“Estkeer sai mitmeid soovitusi ja osutus selle tõttu meie esimeseks valikuks,” teatab Marek, miks valiti just Estkeer. “Kindlasti olid olulisteks faktoriteks kiire reageerimise võime ja osavõtlikkus.”

Mareki ütlust mööda on Estkeeri puhul meeldiv ka see, et teenuste nimekiri on selgelt hinnastatud ja laiapõhjaline. “Igal juhul soovitan kaaluda teenust isegi lühiajalise keeruka perioodi üleelamiseks. Teenus annab aega tulevikuks plaane teha,” lisab ta.

Estkeeri on koodatud kõik eakate, erivajadustega laste ja täiskasvanute igapäevaelu toetavad ja abistavad teenused. Teenusele saabuval kliendil on võimalik saada soovi korral tasuta koduõe tervisekontroll, mille andmed sisestatakse patsiendi digilukku ning vajadusel tehakse koostööd pere- ja raviarstidega. Teenuste hulka kuulub erakorraline väljakutseteenus ehk sotsiaalkiirabi, mis leevendab ootamatult tekkinud hooldus- ja abivajaduse.

Teenuste osutamise piirkonnad: Tartu ja Tallinn

Võta ühendust:

info@estkeer.ee

Tel: +372 56463799

Tartu, Ringtee 25

Estkeer OÜ on tunnustatud nii klientide kui koostööpartnerite poolt.
Estkeer OÜ on tunnustatud nii klientide kui koostööpartnerite poolt. Foto: Estkeer OÜ
Tagasi üles