Skip to footer
Päevatoimetaja:
Lomely Mäe
Saada vihje

E-kaubanduse uustulnuk Campy pakub ostlemiselamust ja selle jagamist sõpradega

Artikli foto

Igal sotsiaalmeediarakendusel on oma ülesanne: Facebook on mõeldud sõpradega suhtlemiseks, Tinder suhete loomiseks uute partnerite ja LinkedIn tööalaste kontaktidega. Puudus oli aga ostlemisele suunatud tõhusast sotsiaalmeediaäpist, kus oleks ühendatud sihitud atraktiivsed pakkumised ning sõbrad, kellelt soovitusi saada ja ostumuljeid jagada. Septembris avatud ostlemisplatvorm Campy just seda pakubki.

„E-kaubandus on aastaid püsinud suhteliselt ühesugusena. E-poed on küll muutunud ilusamaks ja lisandunud on uusi maksevõimalusi, kuid suurt ideoloogilist muutust pole ammu olnud. E-ostlemise lipulaev Amazon on küll heade hindadega ostukoht, kuid see ei ole mõnusaks ostlemiseks ja kaupade sirvimiseks kuigi atraktiivne,” nendib Campy tegevjuht Andrus Raudsalu.

Lisaks on e-kaubanduses saanud valitsevaks mõned nii-öelda megatrendid, mille kallal tänased turunduseksperdid on saanud kõvasti ajusid ragistada. Millenniumivahetusel sündinud noori ja üldse Z-generatsiooni on raske püüda traditsiooniliste reklaamidega. Televisiooni nad ei vaata, ajalehti ei loe ammugi, mõned üksikud tarbivad Facebooki. Pigem kolivad nad oma tegemistega kinnistesse serveritesse, kus neid on keerukas kõnetada ja neile oma tooteid-teenuseid pakkuda.

Lisaks on maailmas tekkinud tugev privaatsusvajadus ning aina olulisem on veebilehtedel, platvormidel ja nutirakendustel inimestele tõestada, et nende andmed on kaitstud ega saa lekkida. Tänu sellele kontrollivad nii Google kui ka Apple näiteks oma kanalites näidatavate reklaamide hulka. „Üks reklaamide piiramise põhjus on need kehvad kampaaniad, kus korra guugeldad midagi ning hiljem „jälitab” see kaup sind kuude kaupa erinevatel internetisaitidel,” toob Raudsalu näite. „Ühesõnaga saime aru, et olemasolevate meetoditega enam potentsiaalsetele ostjatele ligi ei saa ja isegi kui me teame, et sotsiaalmeedia on suurepärane ostuotsuse mõjutaja, siis ühtegi ostlemisele suunatud sotsiaalmeedia rakendust polnud olemas. Otsustasime asja ise ette võtta ja ära teha!”

Vähendab impulssoste ja teeb ostlemisest erilise elamuse

„Tahame, et inimesed saaksid ostlemisest positiivse elamuse,” ütleb Raudsalu. „Miks see on oluline? Kui kaupmehe või kaubaga kaasneb hea emotsioon, pöördub ostja samasse ostukohta tagasi. Ja Campy pole lihtsalt e-pood või kaubavahendusplatvorm, vaid meilt ostlemine on seotud väljakutsega. See tähendab, et hea allahindluse või limiteeritud toote saamiseks teeb klient midagi lihtsat ja mängulist või näitab oma nutikust. Tema antud tagasisidet väärtustatakse sellega, et ta teenib välja hea diili.”

Väljakutse võib olla selline, et peab vastama paarile küsimusele, vaatama läbi viiesekundilise video või läbima reaalselt matkaraja ja koguma QR-koodiga punkte. „Oleme seda meelt, et niikaua kuni inimene rõõmuga pisikesi ülesandeid täidab, saab ta mõelda, kas ta ikka tõesti vajab valitud kaupa. Me ei taha olla platvorm, mis õhutab ületarbima ning impulssoste tegema. Soovime, et inimene tunneks nii ostu sooritamisel kui ka kauba kättesaamisel positiivset tunnet ning tarbiks teadlikult.”

Raudsalu toob näite toitlustusest: kui minna kiirtoidukohta, süüa kaks portsu friikartuleid ning tunda juba poole tunni pärast tühjade kalorite tarbimise tõttu tühjakõhutunnet, pole emotsioon kõige parem. Kui süüa restoranis kvaliteetset maitsvat toitu, on elamus hoopis teine. Seega - emotsioon on oluline!

Liitumine on lihtne ja spämmi ei pea kartma

Campy kasutajaks saamine on lihtne: rakenduse saab alla tõmmata ja kasutajakonto luua nii Android kui ka Apple seadmesse. Kasutajakonto loomisel saab teha märke, millised kaubagruppide kategooriad, tooted või kaubamärgid sind huvitavad ning neid valikuid saab loomulikult hiljem muuta. Campy suur erinevus teistest internetipoodidest ongi see, et klient näeb valikus ainult neid kaupu, mille vastu tal tõesti huvi on. Tavapärast reklaamidega spämmimist ei toimu.

Tarbija võib olla väga teadlik ja teada täpselt, mida ta soovib, aga laiemat spektrit valides saab ka laiema valiku kaupmeeste pakkumisi. Ostmine on väga lihtne, pärast pisikese väljakutse sooritamist teenib klient nii-öelda pakkumise välja ning saab koheselt ostu sooritada. Mugavuse huvides on kogu Campy’ga seotud info kiirelt ühest kohast leitav – nii tehtud ostud, meeldivaks märgitud kaubamärgid kui ka platvormiga ühinenud sõbrad.

Samuti saab moodustada soovinimekirja. Moodustunud soovinimekirja järgi teavad teised Campy’ga liitunud sõbrad alati, mida sulle kinkida! Ja ka kaupmehed saavad omakorda häid vihjeid, mida inimesed tegelikult soetada soovivad. Konto ei pea seejuures olema avalik ehk kui inimene siiski ei soovi, et sõbrad kõiki tema valikuid näevad, saab ta oma konto peita.

Samuti saab toredaid kampaaniad jagada inspireerimiseks ka sõpradele. Kampaaniate jagamine, uute klientide kutsumine ning ostlemine toob kasutajatele plusspunkte. Campy väärtustab aktiivseid kasutajaid ja loosib iga kuu kõige tublimate vahel välja Campy krediiti.

Miks tasub kaupmehel Campy’ga liituda?

1. Kauba reklaamimine ja väljakutsed on tasuta. Kui kaupmehel peaks olema mure, et lattu on jäänud seisma üksikud tooted, siis nende müümiseks peaks muudel juhtudel tegema tasulist reklaami. Campy’s saab lülitada tooted väljakutsetesse ning raha tuleb maksta vaid siis, kui toimub reaalne müük.

2. Kliendini jõuavad ka pisemad tegijad. Vajaliku toote otsimise aega on inimestel enamasti vähe ja sageli tehakse ostuotsus suuremate ning paremini reklaamitud müüjate vahel. Campy’s on aga lõpptarbija jaoks tehtud nimekirjad kokku pandud spetsiaalse masina poolt, mis tähendab, et ükski kaupmees ei saa end osta esimeseks. Nii on ka pisematel tegijatel suurepärane võimalus paremini klientideni jõuda!

3. Suurepärased võimalused kliendi sihtimiseks. Campy’s saab kampaaniaid sihtida inimeste huvide järgi, asukohapõhiselt, kellaajapõhiselt jne. Ka lõppenud kampaaniaga kõnetatud kasutajaid saad uue kampaania loomises arvesse võtta.

4. Kogu info saab reaalajas. Campy’s saab kaupmees reaalajas vaadata, kuidas kampaania töötab ja kas inimesed tulevad sellega kaasa.

5. Kampaania loomine lihtne ja loogiline. Kampaaniamehhanism on äärmiselt lihtne – mõne minutiga saab luua tõesti ägeda kampaania, hoides kokku turunduskulusid!

6. Liidestamine teiste programmidega. Campy’ga saab liita oma laosüsteemid, samuti ühildub rakendus kõigi suurte e-poodide tarkvaradega.

7. Ole esimene, kes eristub! Mida kiiremini kaupmees Campy’ga liitub, seda kergem on tal teiste müüjate seast silma paista.

Artikli foto

Campy avab tulevikus Euroopa ülese turu kõigile, sealhulgas kohalikele disaineritele ja väiketootjatele

„Euroopa e-kaubanduse ühtne turg tegelikult ei toimi, sest kuigi meil on seaduslikult kaupade vaba liikumine, eelistatakse siiski oma riigi kauplejaid,” sõnab Raudsalu. „Paljud kohalikud kaupmehed ei jaksagi üle piiri müüa ning suured rahvusvahelised müügiketid ei ole nii väikestest tegijatest huvitatud. Täna oleme küll alustades Eesti-kesksed, kuid tulevikus avame turu kõigile, aitame luua kampaaniaid ja korraldada vajadusel ka logistikat. Nii saavad võimaluse üle piiri müüa ka pisikesed Eesti disainiettevõtted, käsitöölised ja ökokosmeetikatootjad. See on superlahendus uue müügikohana tootjatele, kellel ongi ainult 10 nimetust kaupu, millega neid supermarketitesse ei võeta.”

„Meie ärimudel on lihtne – meie aitame kaupmeestel luua kampaaniaid, anname nõu eksklusiivpakkumiste osas ning teenime 10% reaalselt toimunud tehingu pealt,” selgitab Raudsalu. „Väga oluline on see, et kõik Campy’s olevad kaubad on reaalselt kaupmehel olemas, nende tarnet ei pea ootama kaks kuud. Oleme uus kiirelt arenev ettevõte, teeme palju tihedat koostööd – arendame oma edasisi plaane ja funktsioone koos kaupmehega.”

Esimesed nädalad on läinud erakordselt hästi

Enne Campy rakenduse avamist testiti äppi 16-30-aastaste meeste ja naiste ning 35+ naiste kui e-kommertsi põhitarbijaskonna seas. „Arvasime, et kui umbes pooled arvaksid, et oleme õigel teel, siis on kõik hästi. Selgus aga, et mõlemas sihtgrupis leidis üle 90% inimestest, et tegemist on ägeda asjaga!” räägib Raudsalu. „Esimesed kaks nädalat on näidanud, et Campy’t on meie turul tõesti vaja ning huvi meie pakkumiste vastu on väga suur.”

Ta lisab, et lisaks on Campy leidnud lisaniši digiagentuuride näol, kellest mitmed on juba kinnitanud, et Campy on nende klientide jaoks uus äriallikas ja võimalus teistmoodi kampaaniateks. „Meie eesmärk on esimestel kuudel jõuda Eestis 50 000 kasutajani. Seejärel hakkame tasapisi liikuma üle piiri,” avaldab Raudsalu ambitsioonikaid plaane.

Liitu ja tutvu lähemalt: www.campy.eu

Tagasi üles