Kus hirm kõige suurem, seal abi kõige selgem
Selgus tehingu tingimuste osas, hea suhtlus, erialane nõu ja metsaomaniku huvide väärtustamine on vahendid, millega oksjonikorraldaja metsamüügi tehingu osapooli nende valiku õigsuses veenab ja kirjeldatud hirme maandab. Kunagisest pealtnäha metsaturul vastuvoolu ujujast AS-ist Timber, on tänaseks saanud autoriteetne teenusepakkuja, kelle kaubamärk timber.ee võrdub kvaliteediga ning ettevõte on enesele võtnud ostu-müügitehingus vastutuse oksjoni mõlema osapoole eest. See paistab turul erisusena silma. Timber julgeb avalikult rääkida-kirjutada metsaäri probleemidest ning ollakse kokkuvõttes sektori suunanäitaja. Tõenäoliselt tunneb Eesti metsaomanik ennast metsamüüki kavandades aktsiaseltsi Timber sisulugudes ära ning saab ohuolukordadega samastuda. Ühtlasi saab sealt kindlustunde, et kui teised on ka oma eelteadmisega sama kehvas seisus olnud, ning metsamüük on võimalik tegelikult õnneliku, kui mitte üle ootuste lõpuga, siis miks peaks seekord halvemini minema. Ja ega peagi.
Kuidas ma tean, et ikkagi just oksjoniga saavutan müües omale kõige õiglasema tulemuse?
Internetioksjon on Eesti turul võimalus, mida paljud metsaomanikud veel ei tea või vähemalt ei julge kasutada. Et see klassikalise oksjoni digiversioon on ainult IT-meestele ja noortele inimestele, on kindlasti tühi mure.
Metsaoksjonikeskkonna Timber.ee metsaspetsialisti Marcel Lahe sõnul tekib inimestel rohkem hirme siis, kui nad enda jaoks võõra teema, metsamaa või raieõiguse müügi planeerimise ette võtavad. Aga Timber.ee teenus need hirmud suures osas maandab. Ta kommenteerib: „Oksjoni korraldamine on ikka soodsaim variant - sisuliselt on raieõiguse oksjon mitu hanget ühes pakendis: 1. metsast saadava materjali enampakkumine; 2. metsatöödele ja transpordile vähempakkumine. Metsafirma, kes oskab need kaks osa kõige paremini korraldada, saabki omanikule kõige rohkem maksta. Omanik oma peaga nullist alustades kindlasti sama häid tingimusi välja kaubelda ei suuda.“