/nginx/o/2023/03/22/15212659t1h0993.jpg)
Eesti saunad koguvad maailmas aina populaarsust ning mitmed kuulsused naudivad saunarõõme. Samuti on hoogu kogunud ka USA saunaturg pärast koroonaviiruse aega, kus inimesed pidid rohkem aega veetma kodus – nii on paljudesse koduaedadesse püstitatud saunad.
Sigmar Sikk, kes juhib USA-s tegutsevat ettevõtet BZB Cabins And Outdoors LLC selgitab, et USA saunade turg on kindlasti kasvav turg. Saunasid soetatakse üha enam ja osatakse saunast lugu pidada. Ka on USA suurel turul hulganisti ruumi muudele kvaliteetsetele toodetele, mis Eestist voi Baltikumist tuuakse.
Saunast osatakse aina enam lugu pidada
Sikk on oma töös märganud, et viimasel ajal on USA saunade turg hakanud jõudsalt kasvama. Ta usub, et suur roll selles on koroonaviiruse puhangul – inimesed on aru saanud, et puhata saab ka kodus, ei pea kaugele lendama ega sõitma. Suurem osa saunaturgu on kindlasti jahedamates osariikides – kliima paneb asja paika. Aga on kliente ka soojematest piirkondadest. Sikk toob välja, et sauna ei minda ju 40 kraadi pärast, vaid ikka 90 kraadi pärast.
Nii on ameeriklastel saunade vastu suur huvi – näiteks sõprade juures sauna nähes tekib paljudel mõte see ka enda koduaeda püstitada. Kusjuures eriti kasvab mobiilsete saunade renditeenuse populaarsus.
Kortermajades ja hotellides võib küll saunu leida, ent eramajades on neid väga harva. Sellepärast püstitatakse USA-s saunu hoovidesse. Näiteks lihtsam on paigaldada torusauna ning üldjuhul pole väiksematele hoonetele ka ehitusluba vaja, mis muudab protsessi ostjatele lihtsamaks.
Sikk märgib, et viimasel ajal on suurenenud huvi just mobiilsaunadele – seda nii erakasutuseks kui ettevõtluse eesmärgil ehk renditeenuseks. BZB Cabins lasi ehitada oma esimese mobiilsauna 2018. aastal, mis oli pigem reklaami jaoks, aga tänaseks on see kasvanud täiesti arvestatavaks tooteks, mille vastu on palju huvi.
USA saunade turg on kindlasti kasvav turg. Saunasid soetatakse üha enam ja osatakse saunast lugu pidada.
Saunakultuuri edendamisel veel ruumi jagub
Sikk peab oluliseks turundamisel inimesi aina rohkem kurssi viia, mida saunaelamused endast kujutavad. Siiski on USA-s veel kõvasti arenguruumi saunakultuuri edendamisel. Ta toob mõned humoorikamad näited, et vahel minnakse sauna spordiriietes ning viht on paljudele võõras – näiteks on ta kuulnud, et viheldakse kuiva vihaga ja hiljem pahandatakse, et ei olnud kõige mõnusam. Nii et tema peab oluliseks võtta aega klientide jaoks ja kuulata ära, mida nad saunast soovivad, et neile sobiv saun pakkuda, et nad saaksid hea saunaelamuse, millest omakorda rääkida oma tuttavatele.
Eelistavad ameeriklased enim torusaunasid. Kes on saunadega rohkem kokku puutunud, eelistavad klassikalisemat kuju, kus on eesruum ja leiliruum.
Teadlikumad kliendid otsivadki just Baltikumi sauna
Teadlikkus seoses Baltikumi saunaturuga on samuti kasvanud. Paljud ameeriklased nimelt otsivadki just nimelt toodet, mis tuleb Baltikumist. Siiski ei tee Sikk saladust, et vahel paneb ka hind asja paika – vaadatakse soodsaid Aasia saunu, millega paraku hinna poolest konkureerida võimalik ei ole.
Kuid viimasel juhul saab ka enamasti seda, mille eest maksta. Sikk toob välja loo, kus talle helistati pühapäeva õhtul, väga endast väljas küsimusega, et mis saun neile müüdud sai.
„Ma ehmatasin esiti ära. Siis tuli välja, et olime selle kliendiga suhelnud, aga tehinguni ei jõudnud,“ jagab ta esialgset reaktsiooni. Ta palus kliendil saata saunast pildi ja nägi kohe ära, et tegu on Hiina saunaga. Mure oli selles, et kui ahi sisse pandi, oli saun niivõrd väike, et inimesed sinna ei mahtunudki.
Otsib koostööks alati uusi ja huvitavaid tooteid
BZB Cabins, mis impordib Eestist ja müüb USA-s välisaunasid, otsib koostööks alati uusi ja huvitavaid tooteid, mida USA turule viia. Nad saavad olla oma teadmiste ja kogemustega hea partner firmadele, kes sooviksid USA turule siseneda. Samuti on nad toeks oma laoga ja sissetöötatud logistikalahendustega.