Andres Harjo: tasuta ühistranspordi kvaliteet ei halvene

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Andres Harjo.
Andres Harjo. Foto: Liis Treimann

Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo kinnitab, et ühistranspordi kvaliteet ei muutu halvemaks, kui tallinlased saavad tasuta sõidu õiguse.


Tasuta ühistranspordile üleminekul ühistransporditeenuse kvaliteet ei lange. Teenuse kvaliteedi võimalik langus on üks risk, mis tuleb maandada läbi selle, et veomaht hoitakse vastavuses sõidunõudlusega. Juhul, kui mõnel liinil tekib ülekoormus, peab olema võimalus rakendada liinile lisabusse.

Tasuta ühistranspordile ülemineku puhul peab linn tagama selle finantseerimise. Mida vanem on näiteks bussipargi veerem, seda rohkem on selle remondiks ja ekspluatatsiooniks raha vaja. See tähendab, et veeremipark peab olema normaalses vanuses. Nii et sõidukipargi uuendamine on nii trammi- ja trollikoondise kui bussikoondise puhul igal juhul päevakorral sõltumata sellest, kas sõit on piletiga või tasuta.

Kui väidetakse, et tasuta sõidu puhul kolivad ühissõidukitesse igasugused ebasoovitavad isikud, siis ma küsin kohe vastu: mis keelab neil täna tulla ühistransporti ja sellega tasuta ringi sõita, bussi tagaistmel laiutada ja magada?

Nii nagu nad ei tee seda täna, ei tee nad seda ka tasuta ühistranspordi puhul. Asotsiaalsetest kaassõitjatest võib alati teatada mupole nende lühinumbril või anda bussijuhile teada, et mõni koll laiutab tagaistmel.

Täna on ühissõidukites piletite kontrollimise funktsioon munitsipaalpolitsei käes. Ja mupo kontrolörid ei kao ühissõidukitest kuskile, sest tasuta ühistransport on mõeldud Tallinna elanikele. Mittetallinlased peavad ka tulevikus pileti ostma ning neid pileteid tuleb ju kontrollida.

Kuskile ei kao ka praegu juurutamisel olev kontaktivaba kiipkaardiga piletisüsteem. Tallinlased hakkavad sellega tõendama oma tasuta sõidu õigust, mittetallinlased saavad sellega sõidu eest tasuda. See pole veel lõplik, aga on arutatud sellist korda, et see tallinlane, kes oma tasuta sõitu ei registreeri, loetakse piletita sõitjaks. Asi toimib niipidi, et ka tallinlase jaoks on piletihind, aga kui ta oma sõidu registreerib, siis tehakse talle sada protsenti hinnaalandust.

Kui sõitjad registreerivad oma sõite, siis me saame selle kaudu ka infot, kuhu ja kui palju sõidetakse, mis on vajalik liinivõrgu kaasajastamiseks. Sellel uuel piletisüsteemil on palju plusse ja see on vajalik ka tasuta ühistranspordi puhul.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles