/nginx/o/2023/08/24/15545601t1had6f.jpg)
Neljapäeval, 24. augustil avati Tallinna ringteel IKEA kõrval Kurna kaubanduspark, mille üheks tõmbenumbriks kujunes juba avapäeval Prantsuse taustaga megaspordipood Decathlon, mille saabumist Eestisse on pikisilmi oodatud.
Decathlon tegutseb 60 riigis enam kui 1800 poega. Decathlon on pereettevõte, mis loodi 47 aastat tagasi. Poe omanik Michel Leclercq tegi poe seetõttu, et ta uskus, et sport peaks olema kättesaadavam rohkematele inimestele, mitte ainult rikastele. Alguses tegutses Decathlon üksnes edasimüüjana, kuid 1986. aastal otsustati luua Decathloni enda tooted ning täna tuleb 90-95% Decathloni brändi käibest omatoodete müügist. Brändi peamine eesmärk on tagada klientidele parim võimalik hinna-kvaliteedi suhe.
Avamise raames räägib Decathlon Tallinna juht Ivan Kiss sellest, miks Decathlon on niivõrd armastatud kõikjal, kus nende kaupluseid leiab.
Kuidas erineb või eristub Decathlon tavalisest spordipoest?
Meie eksklusiivsus selles, et me müüme oma Decathloni brände, meie poest saab osta rohkem kui 60 spordiala tooteid. Meil on parim võimalik hinna-kvaliteedi suhe, sest kogu tarneahel on meie endi käes. Lisaks saab Decathloni poodides erinevaid spordialasid proovida, meil on nii sees kui ka väljas spordiväljakuid, kus kliendid saavad tooteid testida. Meil on näiteks sisejalgpalliväljak, korvpalliväljak, padeliplats. Kokkuvõtvalt ma ütleks, et me oleme spordi Disneyland.
Te märkisite, et teil on üle 60 erineva spordiala tooteid, kuid millisele neist te kõige enam keskendunud olete?
Selleks on matkamine.
/nginx/o/2023/08/22/15540898t1h5412.jpg)
Teie poes on erineva oskustaseme ja füüsilise võimekusega inimestele mõeldud tooted. Palun tutvustage neid raskusastmeid.
Meil on tooteid neile, kes mõnda spordiala alles avastavad, keskmisel tasemel harrastajatele ja juba ka profesionaalsel tasemel sportivatele inimestele. Tootetasemeid ei erista üksteisest üksnes hinnasilt, vaid meil on poes ka täpne juhis sellest, kuidas inimene end ühe või teise kategooria alla liigitada võiks. Üks paljudest taseme määramise kriteeriumitest on näiteks treeningute arv nädalas.
"Decathloni poodides saab erinevaid spordialasid proovida, meil on nii sees kui ka väljas spordiväljakuid, kus kliendid saavad tooteid testida. Meil on näiteks sisejalgpalliväljak, korvpalliväljak, padeliplats. Kokkuvõtvalt ma ütleks, et me oleme spordi Disneyland." Ivan Kiss
Millise tasemega inimestele enim tooteid müüakse?
See on riigiti erinev, kuid Eestis saavad ilmselt enimmüüdud toodeteks keskmisel tasemel sportivate inimeste tooted, sest Eestis on üsna sportlikud inimesed ning nad ilmselt ei vaata niivõrd algajatele mõeldud toodete suunas.
/nginx/o/2023/08/22/15540900t1hcfcc.jpg)
Mõningate toodete puhul tundub Decathloni kodulehel hind Eesti turul seninägematult madal. Nähes nii madalaid hindu tekib õhku küsimus, et kas nende toodete kvaliteet on piisavalt hea?
Me loome, disainime ja toodame oma Passion brändi tooted ise, mis tähendab, et kogu tarneahel A-st Z-ni on meie käes. See toob endaga kaasa väga konkurentsivõimelise hinna meie klientidele.
Lisaks meil on minimaalselt kaheaastane garantii igale tootele. Kui midagi peaks garantiiperioodi jooksul juhtuma, siis saab klient meiega ühendust võtta ja me anname raha tagasi. Mõnel tootel on koguni kümneaastane garantii. Kümneaastase garantiiga on meil näiteks matkamiseks mõeldud, vaid neli eurot maksev 10-liitrine seljakott, mille puhul seisneb kirsina tordil asjaolu, et see kott on tehtud taaskasutatud materjalidest. Meie pikk garantii võiks kvaliteedis kõhklejad ümber veenda.
Kui keeruline on Eestis töötajaid leida?
Muidugi see võtab palju aega ja energiat, kuid täna on töötajad suures osas leitud. Samas värbamist me lõpetada ei plaani, kuid avamiseks oleme valmis.
Sel kevadel ütlesite intervjuus Eesti ajakirjanduses, et klienditeenidaja palk on 1100 eurot pluss boonused. Praegu leiab veebilehelt cvkeskus.ee kuulutuse, millel oli palganumber 1250 pluss boonused. Millest selline muutus?
Olukord, mis oli kevadel, pole praegu enam relevantne, sest tööturg muutub kiiresti. Töökuulutuses välja toodud number on miinimum, mis me maksame.
"Decathlonil on minimaalselt kaheaastane garantii igale tootele. Kui midagi peaks garantiiperioodi jooksul juhtuma, siis saab klient meiega ühendust võtta ja me anname raha tagasi. Mõnel tootel on koguni kümneaastane garantii. Kümneaastase garantiiga on meil näiteks matkamiseks mõeldud, vaid neli eurot maksev 10-liitrine seljakott, mille puhul seisneb kirsina tordil asjaolu, et see kott on tehtud taaskasutatavatest materjalidest." Ivan Kiss
Millised rahvusvaheliselt tuntud brändid Decathlonis lisaks Teie enda brändile on?
Meie valikusse kuuluvad näiteks Adidas, Puma, Asics ja Salamon. Oluline on, et igal meie müüdaval spordialal on lisaks meie enda kaubamärgile mõni tuntud rahvusvaheline bränd juures. Kliendid, kes otsivad rahvusvaheliselt tuntud brände, leiavad meie poest ka need.
Miks Decathlon just Kurna Pargi oma poe esimeseks asukohaks valis?
Kurna Park on just see koht, kus me saame enda kontseptsiooni kõige paremini Eestiga jagada. Saime Kurnasse teha Baltikumi kõige suurema spordipoe. Meil oli ka võimalus avada mitu väiksemat poodi, kuid eesmärk oli teha midagi konkurentidest teistmoodi.
Miks olete otsustanud kõigis kolmes Balti riigis enda poe just IKEA kõrvale teha?
Peamine põhjus on see, et IKEA lähedal on võimalik sedavõrd suure pindalaga poode avada - meie Tallinna kaupluse müügipind on 6000 ruutmeetrit ja oleme sellega Baltimaade suurim spordipood. Keset linnasüdant oleks keeruline nii suurt ja sedavõrd laia valikuga spordipoodi avada. Meil on IKEAga üsna sarnane kontseptsioon, aga samas meil pole mingit koostöölepingut poode lähestikku avada.
/nginx/o/2023/08/22/15540902t1hc505.jpg)
Te toetate ka mitmeid spordivõistkondi ja spordialasid alustades jalgpallist lõpetades laskesuusatamisega, millega olete talihooajal ka kümnete tuhandete Eesti spordivaatajate teleriekraanidel. Kas nüüd on ka Eesti võistkondadel ja sportlastel suuremad võimalused Decathloni poolt sponsoreeritud saada?
Ma ei saa sellele küsimusele täna vastata. Igas riigis on selleks erinev süsteem. Täna on meie põhirõhk Eestis poe avamisel. Eesmärk pole üksnes spordile raha anda, vaid luua elanikele võimalusi spordist osa saada.
Kas on olemas ka võimalus, et te Eestis veel mõne poe avate?
See tõenäosus on üsna suur, teeme hetkel plaane. Hetkel pole meil küll veel midagi kindlat, aga võin öelda, et meile on silma jäänud Eesti teine suurem tõmbekeskus Tartu. Tavaliselt me avame riigis ühe poe, siis vaatame, kuidas sellega läheb ning siis otsustame. Aga jah – praegu meil on küll selline plaan.
Miks Decathloni veel Soomes pole?
Sest tegu on tervikuna keerulise turuga. Isegi Eestis me avame ju alles praegu. Konkurents sporditoodete turul on üsna tugev. Me pole veel Soome turule sisenemiseks pikajaliselt jätkusuutlikku ärimudelit leidnud. Kuid võib-olla ühel päeval jõuame siiski ka sinna.