Pereäri mitmekordistas Google’i toel klientide arvu

Digioskused.ee
Copy
Foto: Harry Tiits

Veesõidukitele sünteetilisest tekimaterjalist põrandaid pakkuv pereettevõtte suurendas tänu koolitustesarjale «Õpi koos Google’iga» oma nähtavust ja klientide arvu. «Iga koolituse järel tekkis nimekiri asjadest, mida veel paremini teha,» kiitis ettevõtte kaasasutaja Ly Jaaska.

Viimsis sündinud ja kasvanud abielupaari jaoks on maismaa jäänud alati väikseks ning kirg mere vastu saadab neid juba lapsest saati. «Piiritsooni tõttu ei tohtinud me Viimsis lapsena isegi täispuhutava madratsi või suurema ujumisrõngaga vee peale minna. Piisas sellest, et läksid madratsiga mere poole ja juba tuli piirivalvega pahandus,» ütles Ly. Kui lõpuks tekkis võimalus merele minna, oli kogemus seda enam elevust ja põnevust täis, sümboliseerides tema jaoks vabadust. Praeguseks on perel oma veesõiduk ning merest kui kirest on saanud ka töö.

Koondamine aitas täiel määral ettevõtlusesse sukelduda

Ettevõtte CTRL+X lõid Ly ja abikaasa Olaf sügaval pandeemia ajal 2021. aasta kevadel. Aasta hiljem koondati Ly eelmiselt ametikohalt, kus ta töötas ehitussektori personali- ja tööohutuse vallas. Seega sai ta nüüd kogu oma aja ja ressursi suunata ettevõtte arendamisse. «Meil on abikaasaga rollid ja vastutus nii ära jagatud, et panustame ettevõtte arengusse ja tegevusse oma tugevustega. Just koos tegemine on meid edasi viinud,» rääkis Ly.

Põrand, mida ettevõte CTRL+X veesõidukitele pakub, on turvaline ja mugav, sest suletud rakumembraani tõttu ei võta see vett sisse. «Kuna merel olles läheb veesõiduki põrand pidevalt märjaks, siis on oluline, et tekk oleks libisemiskindel. Lisaks on materjal jala all pehme ja temperatuurikindel ehk ei lähe suure sooja ajal kuumaks ega sügisilmadega külmaks. Me käime perega merel olles sõidukil paljajalu, sest nii on kõige mugavam,» lausus Ly.

Foto: Harry Tiits

Google’i koolitused tõstavad müüki

Kuna perefirma pole Eesti turul ainus tegutseja, on konkurentsieelis äärmiselt oluline. Ühelt poolt saab väikese ettevõttena pakkuda kliendikesksemat lahendust, näiteks suurimat värvide valikut turul ning teisalt on abiks Google’i koolitused, mis aitavad tooteid paremini turundada. Ly on üks rohkem kui 20 000 inimesest, kes on «Õpi koos Google’iga» koolitusprogrammis oma digioskusi arendanud. Enne koolitusi olid Ly teadmised turundusest pinnapealsed. «Ma olin personalitöös digiturundusega natuke kokku puutunud, aga pigem tellisin kujundusi ja muud teiste käest. Google’i koolitused olid väga huvitavad ning koolitajad oma ala professionaalid. Iga koolituse järel tekkis nimekiri asjadest, mida veel paremini teha,» kõneles ta.

Suurimateks õppetundideks oli Google Analyticsi ja Google Adsi tundmaõppimine. «Sain aru, et peame pidevalt pildis püsima, sest nii jõuame ka uue kliendini. Meile oli võtmeteadmiseks, kuidas oma reklaame õigesti seadistada ja andmete põhjal neid paremini sihtida. Meil on spetsiifiline toode, oleme nüüd teadlikumad, mida ja kuidas kliendile serveerida ning tegime ümber ka oma reklaamide kujundused. Kui teed ühekordse reklaamikampaania, siis nädala pärast ei mäleta sind enam keegi. Meie kogemus näitab, et just regulaarsus toob kliente juurde. Kohe, kui midagi sotsiaalmeedias teed, siis aktiivsus tõuseb – kodulehele jõuab rohkem inimesi, jälgijate arv kasvab ja pakkumisi küsitakse üha rohkem,» tõdes ta.

Kõige paremini on CTRL+X turunduse jaoks töötanud tasulised reklaamid ning lisaks Eesti meremess, kus sai luua inimestega otsekontakti.

«Samas on peale otsekontakti loomist oluline, et sinu ettevõtte sotsiaalmeedia- ja veebileht oleksid informatiivsed ja usaldusväärsed,» rõhutas Ly.

Tagantjärele soovitaks ta kõigile väikeettevõtjatele võtta koolitusi ja julgelt sotsiaalmeedias katsetada. «Olen oma tuttavatele ka neid koolitusi soovitanud. Selle pooleteisetunnise aja nädalas leiab ikka. Koolituste sisu on piisavalt kokkuvõtlik ja informatiivne, et endale konkreetne plaan paika seada. Seda enam, et koolitused on tasuta – nii ei kaota mitte midagi, ainult võidad,» ütles ta.

Uus «Õpi koos Google’iga» koolitustesari algab juba septembrist. Teadmisi saab tasuta omandada näiteks digiturundusest, e-postiturundusest või turundusmaterjalide loomisest. Koolitusi teevad oma ala tipud Eestis ja välismaalt. «Õpi koos Google’iga» koolitustesari toetas artikli valmimist.

«Õpi koos Google’iga» koolitused

AJAKAVA:
20.09 Ole kliendile nähtav ja leitav Google Ettevõtteprofiiliga
26.09 Tõhusa digiturunduse strateegia koostamine
28.09 Kuidas planeerida terviklik digikampaania
3.10 SEO alahinnatud tööriist – Google Search Console
5.10 Automatiseeritud meiliturundus – miks ja kuidas?

«Õpi koos Google’iga» iganädalased veebikoolitused on mõeldud kõigile, kes soovivad omandada digioskusi, mida rakendada nii oma ettevõttes kui ka praegusel või tulevasel töökohal. Koolitustel osalemiseks ei ole vaja eelteadmisi, piisab arvuti ning interneti kasutamise oskusest. Seejuures võib osaleda mitmel koolitusel. Kogu programm kestab kuni novembri lõpun ja katavad teemasid strateegiast, andmetest reklaami ja loovoskusteni ning on ilma osalustasuta.

«Õpi koos Google’iga» sari on osa Google’i ülemaailmsest koolitusprogrammist «Grow with Google», mille eesmärk on parandada kohalike ettevõtete ja elanike digioskusi.

Uuri kogu programmi ja registreeri digioskused.ee

Programm on ellu kutsutud Eesti Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi, Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse, Maakondlike Arenduskeskuste Võrgustiku ning Google’i koostööna.

 

Copy
Tagasi üles