Loodusemees müüb Google’i koolituste toel oma teoseid rohkem kui suured raamatuketid

Digioskused.ee
Copy
Ökoloog ja loodusfotograaf Arne Ader seinakalendriga, kuhu on valinud igale kuule hooajaliselt sobivad loodusfotod oma pildipangast.
Ökoloog ja loodusfotograaf Arne Ader seinakalendriga, kuhu on valinud igale kuule hooajaliselt sobivad loodusfotod oma pildipangast. Foto: Gerli Mõttus

Tänu koolitustesarjale „Õpi koos Google’iga“ jõuavad OÜ Loodusemees kodulehele ja e-poodi uued kliendid. Kusjuures tasuliste digireklaamide toel müüb Loodusemees oma raamatuid veebipoes usinamalt kui Apollo või Rahva Raamatu kauplustes.

Ökoloog Arne Aderi teekond Loodusemeheni algas teadustööst, mille kõrval tegeles ta oma teise kire, loodusfotograa­aga. Ühel hetkel jäi aega mõlema jaoks väheks ning tuli teha valik. Nii jõudiski 2000. aastal Tartu notari lauale OÜ Loodusemees asutamisotsus, kus ettevõtte peamiseks tegevusalaks oli märgitud loodusvaatlused.

Praeguseks on Loodusemehe töövaldkond kasvanud. Veebilehelt loodusemees.ee leiab Eesti elurikkaima pildipanga, kus on kujutatud ligi 2000 kodumaist liiki. Lisaks saavad kodusisustajad osta seintele kaunist fotokunsti ning uudishimulikud loodusesõbrad osaleda erinevatel koolitustel ja vestlusõhtutel või soetada raamatuid.

Lemmikut liiki, aastaaega või Eesti paika pole mõtet Arnelt küsida – kõik meeldib! „Mind huvitavad liikidevahelised suhted ja see, kuidas kogu loodus on üheks ilusaks tervikuks seotud. Rühmadena võib ehk välja tuua, et suurimad lemmikud on linnud, liblikad ja lilled. Samamoodi on kõik Eesti paigad ja aastaajad, ka pimedad või porised, omamoodi ilusad. Oluline on õues käia, sest tuppa varjudes ei leia ilu üles,“ rääkis ta.

Pandeemia viis Google’i koolitusteni

COVID-19 järsu tuleku ja kaasnevate piirangutega langes Loodusemehe kolmest töövaldkonnast üks ära. „Viiruse tõttu ei lastud mind enam esinema ega auditooriumi kuulama. Eks paljud, kelle töö üks osa on seotud inimeste kogunemisega, hakkasid tol ajal vähem tulu teenima,“ tõdes Arne.

Toimekas Loodusemees ei jäänud aga käed rüpes istuma, vaid võttis ette tööd, mille jaoks varem aega polnud. Uuendust vajas koduleht, kuhu lisandus pikalt planeeritud e-pood. „Nüüd oli vaja korraga omandada e-äri ajamise ja turundamise teadmisi,“ ütles ta. Nii jõudis ta koolitusteni „Õpi koos Google’iga“. „Kõik pakutud koolitused olid huvitavad. Ka näiteks reklaamteksti kirjutamise koolitus, mis minu kui kirjatöid tegeva inimese jaoks polnud uus teema, aga samas oli huvitav õppida kogenud eksperdi vaatenurka konkreetselt reklaamide kirjutamise jaoks. Sain uusi mõtteid ja katsetada, millised sõnumid inimesi haaravad,“ rääkis ta.

Mikroettevõtjana näeb Arne olulist vajadust oma tooteid ja teenuseid ise reklaamida.
Mikroettevõtjana näeb Arne olulist vajadust oma tooteid ja teenuseid ise reklaamida. Foto: Gerli Mõttus

Anna reklaamile võimalus ja näed ka tulemust

Koolitustelt omandatud teadmised läksid kohe käiku. Kõige olulisemaks osutusid digitaalsed reklaamid ja uudiskiri. „Mõlemad võtsin ette ja proovisin omal käel ära. Tulemus oli pisikese ettevõtte jaoks väga hea! Imet ma muidugi ei oodanud, aga sain positiivse kogemuse, et digireklaam töötab!“

Tasuliste reklaamide mõjul olid Loodusemehe e-poe klientidest vähemalt 4/5 uued, mis kasvatas ka müüki. „Päris põnev oli vaadata, kuidas kodulehele tulid inimesed, keda ma ei tunne ja kes tegid poes oste,“ ütles ta. Kusjuures Arne kirjutatud raamat hakkas tänu reklaamile tegema Loodusemehe enda e-poes suuremat müüki kui Apollo või Rahva Raamatu kauplustes kokku. „Siit ka julgustav soovitus teistele väikeettevõtjatele ja kirjanikele, et tasub ise tegeleda ja katsetada,“ ütles ta.

„Raamatutele lisaks tehakse e-poes teisi oste, näiteks ostetakse mu sõprade kirjutatud raamatuid või seinapilte. Kokkuvõttes on see hea võimalus saada rahvast poodi. Soovitaksin kindlasti kõigile, kellel on abi vaja ja kes viitsivad koolitustel õpitut praktiliselt rakendada. Kui niisama kuulad, siis on vähe abi, proovima peab!“ rõhutas Arne.

Uus koolitustesari „Õpi koos Google’iga“ algas juba septembrist. Teadmisi saab tasuta omandada näiteks digiturundusest, meiliturundusest või turundusmaterjalide loomisest. Koolitavad oma ala tipud Eestis ja välismaal. Õpi koos Google’iga“ toetas artikli valmimist.

«Õpi koos Google’iga» koolitused

AJAKAVA
3.10 SEO alahinnatud tööriist – Google Search Console
5.10 Automatiseeritud meiliturundus – miks ja kuidas?
10.10 GA4 – seadistamine ja uute kasutajate peamised küsimused
18.10 Tõhus sotsiaalmeediareklaam META kanalites
24.10 Google Adsi uus ajastu: kuidas nutikalt uusi kliente võita?
 
Uuri kogu programmi ja registreeri digioskused.ee

Õpi koos Google’iga“ iganädalased veebiülekanded on mõeldud kõigile, kes soovivad omandada või arendada digioskusi. Koolitused toimuvad septembrist novembrini, katavad teemasid strateegiast, andmetest, reklaami ja loovoskusteni ning on ilma osalustasuta.

Programm on ellu kutsutud Eesti majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi, Ettevõtluse ja Innovatsiooni SA, maakondlike arenduskeskuste võrgustiku ning Google’i koostööna.

Copy
Tagasi üles