Ema-tütre rõivabränd jõudis Google’i koolituste toel USA klientideni

Digioskused.ee
Copy
Ema-tütre duo Maria Elisa ja Heli alustasid ettevõtluse ja moeloominguga üheskoos
Ema-tütre duo Maria Elisa ja Heli alustasid ettevõtluse ja moeloominguga üheskoos Foto: Harry Tiits

Haapsalus kaunist naistemoodi loov pereettevõte Luxe Hapsal osales koolitusel «Õpi koos Google’iga», milles omandatud digiturunduse nipid tõid kliente lausa Atlandi ookeani tagant.

Ema Heli Huul ja tütar Maria Elisa Huul on alati olnud moega seotud. Ema suureks kireks on keskkooli tekstiilieriala klassis ja hiljem Haapsalu kutsehariduskeskuses õpitud rõivaste valmistamine. Nii on näiteks Maria Elisa riidekapp sisaldanud väikesest saati ema õmmeldud riideid. Tütar on seevastu töötanud modellina, õppinud EBSis rahvusvahelist ärijuhtimist ning saanud väärtusliku kogemuse moelooja Katrin Kuldma juures turundusjuhina töötades. Üheskoos unistati pikalt oma loodud rõivabrändist, kuid aeg ei olnud veel küps.

«Alustamine jäi julguse taha. Ühel hetkel tekkis aga mõlema elus selline hetk, kus otsisime uusi väljakutseid. Saime aru, et tuleb lihtsalt ette võtta ja peale hakata. Seega hakkasime otsast pusima ja viisime ammuse unistuse täide,» rääkis Maria Elisa. Mõeldud, tehtud – 2019. aastal tutvustati esmakordselt Haapsalus, Epp Maria Kokamägi galeriis Luxe Hapsali esimest kollektsiooni, mis keskendub ajatule ja jätkusuutlikule naistemoele. Tütre sõnul on nende tooted loodud kvaliteeti hindavale naisele, kes teab oma väärtust ning valib alati parima. «Rahulikud naturaalsetest materjalidest rõivad sobivad nii igapäevaseks kaaslaseks kui ka kuurortlinnas promeneerimiseks või pidulikeks sündmusteks. Meie kliendid on neid kandnud nii oma koduaias, puhkusereisidel kui ka presidendi vastuvõttudel Kadrioru roosiaias,» ütles Maria Elisa.

Olulist rolli Luxe Hapsali kollektsioonis mängivad ka ema Heli kootud klassikalised Haapsalu pitsist sallid
Olulist rolli Luxe Hapsali kollektsioonis mängivad ka ema Heli kootud klassikalised Haapsalu pitsist sallid Foto: Harry Tiits

Pereettevõtte suured eelised

Nelja aasta tegutsemisaja suurimateks väljakutseteks on olnud koroonakriis ning Maria Elisa poja sünd. «Muutuv majandusolukord tõi kaasa uued mängureeglid. Algselt suured laienemis- ja ekspordiplaanid vajasid kohandamist. Näiteks mõtlesime alguses teha veel laste- ja meesterõivaid, aga jäime oma liistude juurde, mis oli tagantjärele vaadates õige otsus,» sõnas Maria Elisa.

Naisterõivaste kõrval on alati aukohal ikoonilise staatusega Haapsalu sallid ja rätid, mis valmivad parimatest lõngadest ema Heli ja valitud meistrite teostuses 100% käsitööna.

Muutlikul ajal on pereettevõttes töötamisel suured eelised. «Meil on omavahel hea mõistmine ja usaldus, mistõttu paljusid asju ei pea üksteisele selgitama ja nõnda aega kulutama. Näiteks kui ma olin beebiga kodus, siis saime ülesandeid paindlikult jagada ja jooksvaid probleeme sujuvalt lahendada,» kiitis ta.

Google’i koolitused aitavad muutlikul maastikul järjel püsida

Google’i koolitusteni jõudis Maria Elisa Maakondlike Arenduskeskuste Facebooki lehe kaudu. Kuigi põnevaid digiturunduse koolitusi oli mitmeid, pakkus suurimat huvi uue Google Analyticsi tundma õppimine, et oma järgmisi digikampaaniaid paremini seadistada. «Mulle väga meeldis, et koolitustel mindi kohe tehniliseks ja tutvustati uuendusi, kuna selles valdkonnas areneb kõik nii kiiresti. Näiteks tuli juulis uus Google Analytics 4, mis annab mulle kõikide andmete – kodulehel käijate, reklaamide edukuse, ostude ja muu – info ja mille toimimise mõistmine on nii müügi kui turundamise jaoks väga vajalik,» lausus ta.

Digiturundus on rõivabrändile äärmiselt oluline, sest füüsiliste poodide kõrval tuleb pool müügist veebipoest. Seetõttu on ka erinevate reklaamkampaaniate tulemust kohe näha. «Kohe pärast koolitusi katsetasin kampaaniaga, mille tulemusel kasvas kodulehe külastatavus USA-s. Huvilisi toll ei heidutanud ja müüki tuli, mis näitab, et Luxe Hapsalil on potentsiaali kaugemalgi kui Eesti või Euroopa turul,» ütles Maria Elisa.

Google’i koolitusi soovitab ta ka teistele väikeettevõtjatele – nii algajatele kui ka juba turunduse vallas kogenud tegijatele. «Koolitusi saab valida vajaduse ja huvi järgi. Igal juhul tuleks regulaarselt end täiendada, sest uuendusi tuleb palju ja ka kogenud turundajad peavad end kursis hoidma. Vaid õppides saab olla järjel digiplatvormis kasutatavate märksõnadega, postituste sageduse ja kellaaegadega, et saavutada maksimaalne tulemus ehk nähtavus nii olemasolevate kui ka uute klientide jaoks,» kõneles ta.

Uus «Õpi koos Google’iga» koolitustesari on alanud juba septembrist. Teadmisi saab tasuta omandada näiteks digiturundusest, e-postiturundusest või turundusmaterjalide loomisest. Seejuures annavad koolitusi oma ala tipud Eestis ja välismaalt. «Õpi koos Google’iga» koolitustesari toetas artikli valmimist.

«Õpi koos Google’iga» koolitused

AJAKAVA:
10.10 GA4 – seadistamine ja peamised küsimused uutel kasutajatel
18.10 Tõhus sotsiaalmeediareklaam META kanalites
24.10 Google Ads-i uus ajastu: kuidas nutikalt uusi kliente võita
26.10 Kasvata oma äri Youtube'i reklaamidega
1.11 Copywriting: Kolm valemit sinu reklaamtekstide särama panemiseks

«Õpi koos Google’iga» iganädalased veebiülekanded on mõeldud kõigile, kes soovivad omandada või arendada digioskusi. Koolitused toimuvad septembrist novembrini, katavad teemasid strateegiast, andmetest, reklaami ja loovoskusteni ning on ilma osalustasuta:

Uuri kogu programmi ja registreeri digioskused.ee

Programm on ellu kutsutud Eesti Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi, Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse, Maakondlike Arenduskeskuste Võrgustiku ning Google’i koostööna.

Copy
Tagasi üles