/nginx/o/2023/12/11/15775132t1h7ea6.jpg)
Ecoprint on trükikoda, mis on saanud alguse juba kolmkümmend aastat tagasi ja selle aja jooksul ei ole neil siht kordagi silme eest kadunud: toota kvaliteetseid trükiseid keskkonnasõbralikult.
Läbi ja lõhki roheline
Nagu nimigi mõista annab, on roheline mõtlemine juba sünnist saati ettevõtte DNAsse sisse kirjutatud. Kui kolm trükistega tegelevat ettevõtet pea 15 aastat tagasi Ecoprindi nime alla ühendati, pandi paika kindel visioon: hoolida keskkonnast ja tulevastest põlvedest.
Praeguseks oleme kõik juba rohelise mõtteviisigi harjunud, kuid Ecoprindi sünnihetkel oli ettevõte ses vallas omamoodi pioneer. Vaadates tagasi algusaastatele ei olnud need kergete killast. Keskkonnast hoolimine nõuab omajagu ressurssi ja alustaval ettevõttel seda varnast võtta polnud. Küll aga oli meelekindlust jätkata ja uue lähenemise juurutamisel ellu jääda.
Aastate jooksul on läbi käidud pikk teekond ja tootmisprotsessi sisse viidud hulganisti muudatusi, mis kõik ettevõtte jalajälje vähendamisele tublisti kaasa on aidanud. Näiteks on välja vahetatud masinapark, tänu millele muutus trükkimisprotsess oluliselt rohelisemaks. Uued seadmed kulutavad 80% vähem vett ja langenud on ka kemikaalide osakaal. Mainimata ei saa jätta ka seda, et kõrgeid standardeid ei ole Ecoprint kehtestanud ainult endale, vaid ootab seda ka kõigilt, kellega koostööd teeb. Pakendi ja muude trükiste tootmisahel ei alga ega lõpe trükikojas. Protsess saab alguse materjali tootmiseks vajaliku metsa istutamisega ja lõpeb valmistoote utiliseerimisega. Meie jaoks on tähtis teada, kuidas töödeldakse ümber toorme tootmisprotsessist tekkivaid jäätmeid ja mismoodi valmistrükis kliendini toimetatakse. Seetõttu valib Ecoprint väga hoolikalt partnereid, kelle käest pappi ja paberit hangib ning lisateenuseid tellib.
/nginx/o/2023/12/11/15775133t1hc9fb.jpg)
Uued sihid
Ei ole ilmselt olemas ettevõtet, keda möödunud kriisiaastad kuidagi mõjutanud ei oleks. Nii ei jäänud puutumata ka Ecoprint.
Kui peaaegu kogu maailm 2020. aastal lukku pandi, hakkas õitsema e-kaubandus. E-kaubandus tähendab omakorda asjaolu, et on vaja leida uued võimalused, kuidas kaubad klientideni toimetada. Tekkis hüppeline vajadus visuaalselt ilusate, samas turvaliste pakendite järele. Sellel suurel saatmise ja pakendamise ajal võeti Ecoprindis vastu otsus pöörata veelgi teravam tähelepanu kvaliteetsete ja keskkonnasõbralike pakendite tootmisele.
Keskkonnasõbraliku pakendi vastu tunnevad järjest enam huvi nii tarbijad kui müüjad, mistõttu on tegemist väga perspektiivika suunaga. Eriti oluline on Ecoprindi jaoks leida kartongist ja lainepapist pakendite tootmiseks uusi ja soodsamaid lahendusi.
Kvaliteet, mida hinnatakse kõrgelt
Ecoprindi puhul on tegemist keskkonnasõbraliku ettevõttega, kes ei ole roheline vaid oma juttude järgi, vaid omab ka kinnitavaid sertifikaate. Nimelt on nad Eesti esimene FSC® sertifitseeritud trükikoda, kes omab veel Põhjamaades tuntud ja tunnustatud keskkonnamärgist «The Nordic Ecolabel». Lisaks on nad välja töötanud koostöös Eestimaa Looduse Fondiga kaubamärgi Roheline trükis.
Keskkonnasõbralikud märgised on nii kodu- kui välismaistele ettevõtetele olulised, mistõttu hindavad partnerid Ecoprindi pingutusi kõrgelt. Tänu lojaalsetele klientidele ja tunnustatud tootmisprotsessile saab Ecoprint tulevikku vaadates kõrgemale sihtida. Nii ongi nad eesolevaks aastaks võtnud sihi lainepapist pakendite tootmismahtu kasvatada. Seda võimaldab 2023. aasta sügisel soetatud pakendi liimiliin.
/nginx/o/2023/12/11/15775136t1h4e96.jpg)
Lainepapi töötlemise tehnoloogiasse tehtud investeering võimaldab Ecoprindil lisada klientide toodetele väärtus, millega eristuda ning kõnetada keskkonnateadlikke partnereid ja tarbijaid. Vastavalt tootele leitakse tootearendustehnoloogi abiga optimaalseim materjali kasutus ja seeläbi vähendatakse pakendite keskkonnamõju. Lainepapp, mida Ecoprint väärindab, omab FSC® sertifikaati ning on tehtud 70% ulatuses taaskasutatud materjalist.