/nginx/o/2024/02/06/15870714t1h8790.png)
Moller Auto on end tõestanud nii olulise tegijana autoturul kui ka suurepärase tööandjana, kes väärtustab oma inimesi. Nimelt on Moller Autot Eestis, Lätis ja Leedus korduvalt tunnustatud "Great Place To Work" (GPTW) sertifikaadiga – see on kõrgeim tunnustus, mida ettevõte võib saada töökeskkonna ja -kultuuri loomise ning kvaliteedi eest. Moller Auto Grupi Baltikumi tegevjuhi Izida Gerkena sõnul on sertifikaat kõnekas kinnitus ettevõtte töökeskkonnast, mille aluseks on vastastikune usaldus ja inimeste heaolu.
"Great Place To Work" (GPTW) on ülemaailmne sertifitseerimisprogramm, mis lähtub nii töötajate küsitlustest, kui ka ettevõttele tehtavast auditist, hinnates hoolikalt töökoha kultuuri ja töötajate kogemusi.
GPTW metoodika põhjal määravad hea töökoha neli peamist omadust – töötajad usaldavad oma juhte, on oma töö üle uhked, teevad hea meelega koostööd kolleegidega ja töötavad stabiilses õhkkonnas, sõltumata nende rollist, identiteedist või positsioonist organisatsioonis. Sertifikaadiga tunnustatud ettevõtete töötajad hindavad organisatsiooni kultuuri ja juhtimist, tunnevad end väärtustatuna ja soovitaksid oma tööandjat ka teistele.
Hetkel annab Moller Auto Balti riikides tööd rohkem kui 600 inimesele, sealhulgas müügispetsialistidele, autotehnikutele, klienditeenindajatele ja paljude muude valdkondade ekspertidele. Eesti Moller Auto esindustes töötab enam kui 180 inimest, pakkudes võimalust töötada õiglase tasu eest kaasaegses keskkonnas, aga lisaks ka teisi töötajate heaolule suunatud meetmeid, sealhulgas erinevad ühtekuuluvustegevused ja boonused, tervise- ja õnnetusjuhtumikindlustus jms.
Gerkena selgitas, et GPTW on ülemaailmselt tuntud näitaja organisatsiooni töökeskkonna kvaliteedist. Lisaks kaasneb sertifikaadi omandamisega ka põhjalik tagasiside, mis aitab edasi arendada veelgi paremat töökeskkonda ja -kultuuri, mõista töötajate kogemusi, väärtustada talente ning tugevdada töötajate lojaalsust ja usaldust juhtkonna vastu.
"Ettevõtte töökeskkond on oluline konkurentsivõime nurgakiviks. Tänapäeval otsivad töötajad tööandjaid, keda saab usaldada oodates isiklikku arengut, paindlikkust, harmooniat ja mõistmist – teisisõnu seda, mis soodustab nende arengut nii isiksustena kui ka professionaalidena. On arusaadav, et parimad talendid ei taha töötada kohas, kus valitsevad kaos ja lahkarvamused. Korduvalt saadud GPTW sertifikaat ei ole lihtsalt arvamus – see on peegel sellest, kuidas töötajad end tööle tulles ja tööülesandeid täites tunnevad. See on hinnang ja tugi meile kui tööandjale töökeskkonna arendamisel,“ selgitas Gerkena.
Moller Auto Baltikumi personalijuht Elīna Grāvīte rõhutas, et teine kriteerium, mis näitab töökeskkonna kvaliteeti, on vähene tööjõu voolavus: "Sellel võib olla erinevaid põhjuseid, aga enim mõjutab töötaja soovi töökohta vahetada rahulolu töökeskkonnaga. On hea meel tõdeda, et Moller Autos on pea pooled töötajatest ettevõttes olnud juba vähemalt 5 aastat. Pikaajalise töösuhte loomisel on üheks mõjusaks faktoriks kahtlemata õiglane töötasu, aga kindlasti ka see, et töötaja on oma uhke oma töökoha üle. Ettevõte saab seda toetada panustades pidevalt töötajate heaollu ja enesearengusse.”
Grāvīte selgitas, et lisaks erinevatele koolitustele, seminaridele ja kogemuste vahetamisele nii Eestis kui välismaal, korraldab Moller Auto töötajatele ka näiteks iga-aastast tervisekuud, mille raames jagatakse kõikidele Balti riikide töötajatele soovitusi tervisliku eluviisi kujundamiseks. "Eelmisel aastal osalesid meie töötajad väljakutses, mille eesmärk oli kõndida koos nii palju samme, kui palju kulub maailmale ringi peale tegemiseks. Lisaks toimus suur Moller Auto suvefestivalil, kus ühiselt pandi oma võimed proovile mitmetes erinevates sporditegevustes. Sellised ettevõtmised ühelt poolt ühendavad inimesi, ent samal ajal kasvatavad usaldust ettevõtte suhtes,” ütles Grāvīte.
Great Place To Work sertifitseerimisprogramm on tegutsenud enam kui 40 aastat ja selle missiooniks on aidata organisatsioonidel luua paremaid töökohti. GPTW viib igal aastal läbi uuringu, milles osaleb enam kui 10 miljonit töötajat enam kui 10 000 organisatsioonis 170 riigis.