Eestlased valisid Rimi kõige jätkusuutlikumaks brändiks

Rimi Eesti Food AS
Copy
Foto: Rimi Eesti Food AS

Euroopa suurim sõltumatu brändiuuring jätkusuutlikkuse valdkonnas on esmakordselt valinud Rimi Eesti kõige jätkusuutlikumaks ettevõtteks. Sama tiitli pälvis ka Rimi Läti. Rootsi ettevõte SB Insight viis uuringu läbi kaheksas riigis, milles osales üle 80 000 inimese ja hinnati rohkem kui 1600 ettevõtet.

Rimi jätkusuutlikkuse valdkonna juht Katrin Bats nendib rõõmuga, et selline tunnustus on pikaajalise teadliku töö tulemus. Tema sõnul on nii kõrge tunnustuse saavutamine julgete ja aeg-ajalt vastuvoolu käivate otsuste ja oluliste huvigruppide kaasamise tulemus, millega on kaasnenud ka avatus ausale ning ka kriitilisele tagasisidele.

Katrin Bats on jätkusuutlikkuse valdkonnas tegutsenud üle 13 aasta ning tunnistab, et on olnud aegu, kus tema nägemus oli veel ajast ees ning hea kolleeg tuletas aeg-ajalt meelde, et jätkusuutliku brändi ülesehitamine võtabki aega. “Täna on nendel sõnadel eriline tähendus ning võin kinnitada, et oleme oma ettevõttes pidanud loobuma paljudest majanduslikult atraktiivsetest pakkumistest, mis on läinud vastuollu meie jätkusuutlike põhimõtetega.”

Bats meenutab, et Rimi oli üks esimesi jaekette, mis keelas energiajookide müügi alla 16-aastastele lastele. “Sellised otsused ei ole lihtsad, kuna võivad tunduda finantsiliselt ebamõistlikud, kuid oleme teatud asjades endale kindlaks jäänud. Sama kindlalt oleme hoidnud põhimõtet, et Rimi lettidelt leiab ainult kestlikku kala ja seni ei käitu samal moel mitte ükski teine Eesti jaekett. Meie jaoks on oluline, et kalad oleksid püütud nende arvukust vähendamata ja elukeskkonda rikkumata,” märgib Bats.

Lisaks meenutab Bats otsust hinnastada esimese Eesti kaupluseketina õhukesed kilekotid. Tänaseks on sellega kaasa tulnud paljud teisedki jaeketid. “See samm pani inimesi päriselt järele mõtlema, kas nad vajavad lühikese elueaga kilekotti oma majapidamisse. Tänu sellele otsusele ostetakse Rimist nüüd neli korda vähem läbipaistvaid kilekotte võrreldes ajaga, mil need oli tasuta võtmiseks - tulemuseks on poolteist miljonit säästetud kilekotti kuus. Ka kilest ostukottide hinnakasv on pikapeale kaasa toonud nende ostmise vähenemise - täna tehakse 84% ostudest Rimis ilma kile- või paberkotti ostmata.”

SB Insight'i uuring vaatleb jätkusuutlikkuse teemat ka laiemalt. Positiivse trendina näeb, et Eestis on näha huvi tõusu jätkusuutlikkuse teemade vastu, mis pandeemia ajal oli pigem langustrendis. Läti tarbijate huvi on pärast väikest langust stabiliseerunud, samal ajal kui Leedus on täheldatud langustrendi. Rootsis on jätkusuutlikkus endiselt oluline teema, kuigi tunnistatakse, et valdkond on muutunud keerukamaks. Globaalsete muutuste valguses peavad rootslased jätkusuutlikkust pigem uueks normaalsuseks, mitte trendiks.

Sustainable Brand Index on Euroopa suurim sõltumatu jätkusuutlikkust hindav brändiuuring, mis hõlmab üle 1600 kaubamärgi, 36 tööstusharu ning põhineb enam kui 80 000 inimese intervjuul üle Euroopa (Põhjamaad, Holland ja Baltikum). Uuringut on läbi viidud juba 13 aastat järjest, Baltikumis alates 2020. aastast.

Tutvu uuringutulemustega SIIN

Foto: Rimi Eesti Food AS
Copy
Tagasi üles