Skip to footer
Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Linnaliider Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen) on nüüd veel võimsam

Artikli foto

Möödunud aastal turule tulnud Xiaomi Electric Scooter 4 tootesarja kuulus neli mudelit: Scooter 4 Lite, Scooter 4, Scooter 4 Pro ja Scooter 4 Ultra. Tänavu tuli täienduseks uus mudel Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen). Olete ilmselt juba aru saanud, et tegemist on atraktiivse mudeli Scooter 4 Pro teise põlvkonnaga. Scooter 4 Pro avaldab muljet oma suurema võimsuse, pikema vahemaa läbimise võimaluse ja kiirenduse poolest, kuid teise põlvkonna mudel on veelgi võimsam, kütkestavam ja turvalisem.

Mis on teise põlvkonna tõukerattal teisiti?

Mudeli Xiaomi Electric Scooter 4 Pro mootori nimivõimsus on 350 W, maksimaalne võimsus 700 W. Mudeli Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen) mootori nimivõimsust on suurendatud 400 W ja maksimaalset võimsust 1000 W-ni. See tõukeratas saab hakkama 22% mäkketõusuga. Paraku ei oska ma öelda, milline võiks olla sõiduki maksimaalne kiirus, sest see on piiratud 25 km/h-ni, et vastata liiklusseaduses kehtestatud nõuetele elektriliste kergliikurite kohta. Muide, selle seaduse järgi ei tohi elektrilise kergliikuri mootori maksimumvõimsus olla suurem kui 1000 W, niisiis sellele tõukerattale on valitud maksimaalne võimsus.

Artikli foto

Teise põlvkonna mudeli aku maht on 446 Wh-lt kerkinud 468 Wh-le, tänu millele pikenes tõukeratta maksimaalne läbitav vahemaa 5 kilomeetri võrra (60 km-ni). Suurem võimsus, mahukam aku ja teistsugune raamikonstruktsioon on tõukerattale veidi kaalu lisanud, muutes selle 2 kg raskemaks.

Täiustatud on ka 10-tolliseid rehve, mis on 54 mm-lt laienenud 60 mm-ni, et tagada parem amortisatsioon. Tänu suuremale kontaktile teepinnaga on saavutatud tõhusam haardumine, mis võimaldab kurvides suuremat kallet ning muudab üldiselt sõidu stabiilsemaks ja ohutumaks. Vedav ratas on paigutatud taha, nagu ka Scooter 4 Ultra mudeli puhul.

Juhtrauale paigaldatud eredad ja hästi nähtavad suunatuled on samuti ohutust oluliselt parandanud. Esilatern lülitub pimedas automaatselt sisse. Märkimist väärib ka tõhusam pidurisüsteem.

Artikli foto

Elektritõukeratta Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen) peamised omadused:

  • läbitav vahemaa: kuni 60 km;
  • maksimaalne kiirus: 25 km/h (piiratav);
  • sõidurežiimid: jalakäija (kuni 6 km/h); standardne (kuni 20 km/h), sportrežiim (kuni 25 km/h);
  • nimivõimsus: 400 W;
  • maksimaalne võimsus: 1000 W;
  • aku maht: 468 Wh;
  • tõukeratta mass: 19 kg;
  • maksimaalne koormus: 120 kg;
  • saab hakkama 22% mäkketõusuga;
  • ratta suurus: 10".

Võimsust ei demonstreeri ainult mootor, vaid kogu konstruktsioon

Esimese ja teise põlvkonna Scooter 4 Pro tõukerataste võrdlemisel hakkab kohe silma, et Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen) raami konstruktsioon on teistsugune – tugevam ja kindlam. Pealegi, raam on valmistatud terasest (esimeste põlvkonna mudelil alumiiniumist). Kokkupaneku kvaliteet on väga kõrgetasemeline – kuskilt ei logise, jäikuse koha pealt ei ole ühtegi etteheidet. Korralik kandejõud: selle tõukerattaga võib sõita 120 kg kaaluv inimene ja staatilist koormust talub sõiduk koguni 500 kg.

Artikli foto

Sama konfiguratsioon nagu Xiaomi Electric Scooter 4 Ultral

Elektritõukeratta Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen) mootor on paigutatud tagumisse rattasse ja sellel on ABS-iga elektriline pidur. Esirattas on trummelpidur. Mõlemad pidurid töötavad koos ja väga efektiivselt. Pidurdusteekond on väga lühike. Kui esimese põlvkonna mudelite puhul ei meeldinud mulle see, et piir kerge ja järsu pidurdamise vahel oli väga õrn, nii et pidin kurvides pidurit ettevaatlikumalt kasutama, siis teise põlvkonna puhul see enam nii ei ole. Pidurite töö hindan suurepäraseks. Pidurdamise ajal toodab tagumine ratas energiat ja laeb akut. Aku täieneb ka mäest alla sõites.

Artikli foto

Sellise veoratta ja piduri konstruktsiooni on Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen) pärinud Xiaomi Electric Scooter 4 Ultralt, mis on kõige kiirem maastikutõukeratas. Ent Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen) ei ole pärinud amortisaatoreid ja on endiselt asfaltkattele sõitma mõeldud linnatõuks. Tõsi, sõitsin palju kruusateedel ja ma ei ütleks, et see on ette nähtud ainult asfalttee jaoks. See tõukeratas ei ole maastikukuningas nagu Scooter 4 Ultra, kuid kruusateedel sõites mul probleeme ei olnud (laiemate rataste eelis).

Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen) on lisaks võimsusele ka hea manööverdusvõimega

Kui valida sportrežiim S, demonstreerib tõukeratas Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen) kohe oma mootori võimsust. See ronib rõõmuga mööda järske mägesid üles ja säilitab mõneteistkümne-protsendilistel tõusudel kiire sõidutempo.

Tõukeratas ei ole mitte ainult vilgas, vaid ka manööverdamisvõimeline, mida on kahtlemata tunda, kui peate vähese ruumiga ringi pöörama ning sõidate kitsastel ja käänulistel teedel. Teise põlvkonna tõukeratas Scooter 4 Pro on veelgi manööverdusvõimelisem kui esimese põlvkonna mudel, sest kitsastes kohtades on ringi pööramiseks vähem ruumi vaja.

Xiaomi andmetel peaks Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen) ühe akulaadimisega sõitma kuni 60 km. Muidugi, niisugune vahemaa on saavutatav konkreetsetel tingimustel, mis võivad tegelikest märkimisväärselt erineda. Näiteks kui sõita soojal päeval siledal teel ühtlase 15 km/h kiirusega, teel ei ole ühtegi takistust ja pidurdada ei ole vaja, mäkketõuse ei ole ja tõukerattaga sõidab 70 kg kaaluv inimene, siis 60 km vahemaa on saavutatav. Aga kui linnas tuleb sageli pidurdada ja kiirendada, üles- ja allamäge sõita ning kui veel tõukeratturile meeldib kodu sõidukimootori võimsust ära kasutada, siis maksimaalne läbitav distants on väiksem.

Automaatselt sisse lülituv esilatern ja eredad suunatuled

Sarnaselt muude Xiaomi tõukeratastega toimub Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen) juhtimine juhtraua keskosas asuva tsentraalse juhtnupu abil. Sellega saab tõukeratta sisse ja välja lülitada, sõidurežiimi valida ning tuled sisse või välja lülitada. Sõidurežiime on kolm: jalakäija (kiirusepiiranguga 6 km/h, kõnniteel sõitmiseks), standardne (kiirusepiiranguga 20 km/h) ja sportlik (võimaldab saavutada kiiruse 25 km/h).

Ekraanil kuvatakse kiirus, aku seisukord ja valitud sõidurežiim. Ees on võimas LED-latern, taga punane vilkuv pidurituli ja juhtraua otstes kollased erksalt vilkuvad suunatuled, mis on väga hästi nähtavad nii eest- kui ka tagantvaates. LED-esilatern tekitab ereda valgusvihu, mis valgustab hästi teed. Nõnda on öösel kõik hästi nähtav, ainult väike ala esiratta juures jääb valgustamata. Hämardudes lülitub see automaatselt sisse.

Juhtimine rakendusega Xiaomi Mi Home

Üksikasjalikuma info, sealhulgas Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen) tõukeratta muude juhtimisvõimaluste kohta leiate rakendusest Xiaomi Mi Home. Rakendus näitab, mitu kilomeetrit veel sõita saab, milline on aku laetuse täpne tase, läbitud vahemaa, keskmine kiirus jne. Lisaks saab mootori lukustada ja nõnda tõukeratast kaitsta. See ei ole muidugimõista füüsiline kaitse, sest keegi võib tõukeratta kaenlasse võtta ja minema viia, kuid ära sõita sellega ei õnnestu. Peale selle saab tagumise tule seadistada nii, et see oleks alati sisse lülitatud, ja eesmise laterna nii, et see lülituks hämardudes automaatselt sisse.

Tasub mainida ka aku nutikat juhtimissüsteemi (BMS), mis jälgib pidevalt aku seisundit ja kaitseb seda laadimise eest liiga suurel võimsusel, sügava tühjenemise, ülekuumenemise ja liiga suure voolu eest. Need meetmed pikendavad aku kasutusaega ja tagavad sõidu ajal ohutuse.

Hinnang

Pärast paarisaja kilomeetri läbimist tõukerattaga Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen) võin öelda, et muljed on positiivsed. Tõukeratas kiirendab toredasti, mulle meeldis selle stabiilsus ja manööverdusvõimekus. See on teistsugune kui esimese põlvkonna Scooter 4 Pro – see on võimsam, stabiilsem ja turvalisem. Pidurid toimivad efektiivselt. Niisiis hea tõukeratas on veel paremaks muutunud.

Artikli foto

Xiaomi Electric Scooter 4 Pro (2nd Gen) sobib suurepäraselt igapäevaseks pikema maa sõiduks. Tegu on dünaamilise, vahva ja töökindla linnatõuksiga.

*Toote arvustuse kirjutas erapooletu ajakirjanik R.Kažimėkas

Tagasi üles