Skip to footer
Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Volkswagen Amaroki võimekusega võiks minna Marsile

Artikli foto

Suurem ja võimsam kui kunagi varem, on uus Volkswagen Amarok silmatorkavalt võimekas tööhobune, aga ka šikk vabaaja-sõiduk. Proovime järgi, kui sobilik töövahend on Amarok Aidu karjääri maastike läbimiseks.

Volkswageni maaletooja Moller Baltic Import rajas kohalike ja rahvusvaheliste asjatundjate abiga Ida-Virumaa kaevanduspiirkonda Baltikumi ainulaadseima maastikusõidu raja, mille eesmärgiks oli proovile panna Volkswageni uusim pikap.

Dramaatilisel ja kohati õhku ahmima paneval rajal jätkus närvikõdi, aga seda ennekõike juhile ja kaassõitjale. Volkswagen Amaroki võimekusega võiks minna Marsile ja maine maastik on autole enamasti kerge jalutuskäik. Aidu rajal oli kohti, kus juhile paistis vaid taevas – tõusnurk oli sedavõrd järsk. Arvestama peab sedagi, et polnud teada, mis järgneb tõusunuki tipus – kas tuleks sõita otse või pöörata, ja kui pöörata, siis kas paremale või vasakule ning kui järsult. Tavaliselt nõuavad sellised kohad rajal suurt tähelepanu ja parajat hoo võtmist. Veel parem, kui kõrvalistmel on olusid tundev kaardilugeja. Ent Amarok tõepoolest ei vajanud järsule nukile jõudmiseks hoogu, auto lihtsalt sõitis vaevata rahulikus tempos mäe otsa ja juhil oli aega maa ja ilm, et vaadata, kuhu suunas rada edasi pöörab.

Artikli foto

Aidu karjääri maastikud on inimtekkelised. See on üks väheseid kohti, kus saab sõita pinnasel, mille pealmine kiht koosneb paiguti lahtistest kividest. Need liiguvad, vahetavad iga auto rataste all kohta ja võivad tekitada haarduvusprobleeme. Iga järgmise ekipaaži jaoks on rajal toimunud mõningad, olgugi et väikesed muudatused. Seiklussõidul töös olnud Amarokid olid kõik nii öelda poe-seades, all standardsed rehvid. Eri suuruses liikuvad kivid võivad terava servaga teha halva õnne korral rehvidele viga. Märksa tavalisem on võimalus, et eelmise auto rataste alt nihkub mõni kivitükk ebamugavale kohale või muudab suur ja raske auto (kaalub üle kolme tonni) paremat haarduvust otsides kitsal rajal juhi jaoks ebamugavalt asendit. Kõik see on maastikusõidu võlu ja valu. 

Artikli foto

Amarokki usaldades

Aga kui olete rajal Amarokiga, on vaja järgida vaid ühte soovitust – jää rahulikuks ja jätka. Juht peab laskma rahulikult Amarokil ise oma tööd teha. Kitsad rajad, järsud tõusud ja külgkalded – kõik Aidu karjääri poolt pakutu võttis Amarok tänulikult vastu ja neelas alla. Mitte ainsatki kõhklust, mitte ühtegi küsitavust. Ülimalt võimekas kaherattavedu saab hakkama kohtades, kus mõnegi teise sõiduki puhul oleks käsi ammu üles otsinud nelikveole lülitamise nupu. Amaroki käepäraselt keskkonsoolis asuvat pöördnuppu tuli nelikveole keerata alles tõsisema tõusu võtmiseks. Veel üks nõks pöördnupust ja sisse lülitub aeglusti juba päris nõudlike sõidu-olukordade lahendamiseks.

Artikli foto

Ilm oli krõbekuiv ja see ei andnud võimalust proovida veetakistuse läbimist, mille korral tuleb Amarokil piir ette alles 800 mm juures. Küll aga oli nii mõneski kohas kasu 360° kaamerast, mis näitab olukorda esirataste juures. Soovi korral projetseerib kaamerapilt rooli asendit järgides rataste edasist kulgu. Juht näeb ekraanilt hästi, kui kaugel on takistus, kuidas see asetub ja kuidas sellest mööda saada.

Pisut enam kui kümnekilomeetrilisele maastikuringile oli Aidus kavandatud poolteist tundi, kuid meie seltskonnal läks üksjagu kiiremini, hoolimata pausidest, mis kulusid loodusvaadete juures ahhetamiseks ja selfide tegemiseks. Tegelikult oleks võinud kohe sama ringi uuesti läbi sõita, sest Amaroki roolis tundub kõik nii lihtne! Auto tehniline suutlikkus on sedavõrd veenev. Tõepoolest, kui lihtsaks muutuvad keerulised ülesanded, kui võtta nende lahendamiseks sobiv tööriist. Maastikuolukordadeks on Amarok just see sobiv tööriist.

Rohkelt eelseadistatud sõidurežiime

Viimane aeg on avada tehniline taust. Eestis on Amarok müügil 3,0-liitrise turboga varustatud V6 diiselmootoriga, mis arendab 240 hj (177 kW) ja 600 Nm ning on paaris 10-käigulise automaatkäigukastiga. Nelikveosüsteem 4MOTION koos erinevate sõidurežiimidega on põhivarustuses.

Uus Amarok on 5350 mm pikk ja erinevalt Ford Rangerist, aga ka näiteks Toyota Hiluxist on Amarok saadaval ainult täiskabiiniga, see tähendab, et Amarokil on alati neli ust ja täismõõdus harjumuspärane tagaiste. Kabiinis on varasemast rohkem ruumi, lisaks on sõiduk veelgi maastikusuutlikum tänu 3270 mm telgede vahele, mida on 173 mm enam kui varem. Pikenenud telgede vahe koos lühenenud ülenditega võimaldab maastikul sõita suurema kaldenurgaga kallakutele kui varem.

Artikli foto

Eelseadistatud sõidurežiimid toetavad juhti kõige mitmekesisemates maastikusõidu olukordades, samuti libedal pinnasel, aga ka rahulikult maanteel kulgedes. Tagadiferentsiaali lukustus on autol juba baasvarustuses.

Kuigi Amarok ja Ford Ranger jagavad mootorit, jõuülekannet ja elektroonikat, on nende välimuses sarnased vaid ukselingid. Iseloomulik uus iluvõre, X-disainiga esipõrkeraud ja jõuline suurtähtedes reljeefne mudelitähis „AMAROK“ veokasti tagaluugil annavad juba kaugelt teada, et tegemist on premium-klassi pikapiga.

Tõelise tööhobusena suudab Amarok vedada kuni 3500 kg järelhaagist. Veokastis on rattakoobaste vahel piisavalt ruumi, et sinna laadida ristipidi euroalus, kõrvuti mahub veokasti kaks euroalust. Automatkajaid rõõmustab kindlasti asjaolu, et Amarokil on nüüd 350 kg kandevõimega katus, mis tähendab, et pikapi katusel saab muretult telkida. Sõitva auto katusel tohib olla siiski kuni 85 kg pagasit.

Volkswagen Amarok on pikapite maailmas legendi staatuses, kuigi on konkurentidega võrreldes turul olnud üsna üürikest aega – kõigest pisut enam kui kümmekond aastat. Uus ja silmatorkav teise põlvkonna Amarok on nüüd Eestis müügil ja kohe saadaval hinnaga alates 52 308 eurost.

Tagasi üles