/nginx/o/2024/09/05/16337752t1hfed1.jpg)
Volkswagen on olnud ajast aega enimmüüdud autode esinumbrite seas. Selleks on ka põhjust, sest Volkswageni autod on tuntud oma vastupidavuse, ajatu disaini ja kaasaegsete tehnoloogiate kasutamise poolest. Mitmed Volkswageni mudelid on tõusnud üle maailma ikooni staatusesse nagu näiteks tänavu 50. juubelit tähistav Golf ning Volkswageni matkabuss, millest inspireerituna tuli eelmisel aastal turule ka täiselektriline ID. Buzz.
13.-15. septembril toimuval autonäitusel Tartu Motoshow 2024 tutvustab Volkswagen oma uusi mudeleid, neist enam kui kümme ootavad külastajaid ka proovisõidule. Kõigile mudelitele kehtivad autonäituse erihinnad, kus soodustused küündivad sõltuvalt mudelist ca 7000 euroni.
Volkswagen – number üks linnamaasturite seas
Volkswageni väike linnamaastur T-Cross on olnud märkimisväärne edulugu: alates esitlemisest 2019. aastal on Balti riikides kokku müüdud 5437 T-Crossi. See on mitmekülgne ja ruumikas sõiduk peredele ja vaba aja veetmiseks. T-Crossi interjöör avaldab muljet end tõestanud tegevuskontseptsiooniga ja hästi korraldatud ruumilahendusega kuni viiele inimesele. Kompaktmaasturi kõige uuem versioon on läbi teinud mitmeid suuri uuendusi, nagu eelkäijast teravama ilmega väliskujustus, uuendatud interjöör koos veelgi kvaliteetsemate materjalidega, uue põlvkonna info- ja meelelahutussüsteem ning uued LED esi- ja tagatuled.
/nginx/o/2024/09/05/16337755t1h7399.jpg)
T-Cross on saadaval nii manuaal- kui automaatkäigukastiga kolmes võimsusastmes turboga bensiinimootoriga. Mudeli hästi organiseeritud ruum on mõeldud kuni viiele inimesele. Tagaistet saab reguleerida 140 mm ulatuses, mis suurendab kompaktse linnamaasturi kohta niigi erakordselt avarat pakiruumi. Kui kõik istmed on kasutuses, mahutab T-Crossi pakiruum 385 - 455 liitrit. Tagaistmeid alla klappides tekib tasase põhjaga pakiruum mahutavusega kuni 1 281 liitrit. Tagant ette on pagasi mahutamiseks ruum pikkusega 2398 mm ning autosse saab paigutada mitmesuguseid esemeid alates surfilaudadest kuni keskmise suurusega redeliteni.
/nginx/o/2024/09/05/16337761t1h6b44.jpg)
Tiguani pistikhübriid pakub sõiduulatust kuni 120 km
Volkswagen Tiguan on praegu üks edukamaid Volkswageni mudeleid maailmas. Alates mudeli debüüdist 2007. aastal on rohkem kui 7,6 miljonit ostjat teinud valiku selle keskmise suurusega linnamaasturi kasuks. Tiguani kolmas põlvkond on nüüd lisaks turboga varustatud diiselmootorile saadaval ka bensiinimootoriga kerghübriidina (eTSI) ning pistikhübriidina (eHybrid), millel on pikk täiselektriline sõiduulatus kuni 120 km ja kiire alalisvooluga (DC) 50 kW laadimine, võimaldades nii igapäevased linnasõidud teha ainult elektri toel. See teeb Tiguan eHybridist väga ökonoomse ja madalate kasutuskuludega linnamaasturi.
/nginx/o/2024/09/05/16337781t1h9d13.jpg)
Margi ühe kõige ikoonilisema mudeli uus versioon on täiustatud tipptehnoloogia ja kütkestava karismaatilise disainiga. Parimaid aktiivveermikke omas segmendis, uus intuitiivne info- ja meelelahutussüsteem ning uus adaptiivse vedrustuse juhtimine DCC Pro, mis tagab suurema mugavuse ja parema dünaamika. Lisavarustuses on premium-klassi mudelitelt pärit esiistmete pneumaatiline massaažifunktsioon ja IQ.LIGHT HD maatriks-esituled.
Tiguani interjöör on luksuslik, seda on põhjalikult uuendatud ja ümber kujundatud. Kvaliteetsed materjalid, uued istmed ja tõhus müraisolatsioon suurendavad sõitjate mugavust. Neljanda põlvkonna modulaarsel teabe- ja meelelahutusmaatriksil põhinev juhiala Digital Cockpit jagab juhile teavet ning võimaldab kasutada erinevaid digitaalseid teenuseid ja rakendusi. Kuni 15-tollise diagonaaliga ekraan kuvab olulisi funktsioone nagu navigeerimine, helisüsteemi ja kliima juhtimine ning on kiirelt otseteedega kohandatav.
/nginx/o/2024/09/05/16337784t1h6fe7.jpg)
Paljud mugavus- ja abisüsteemid on põhivarustuses. Nende seas nii Side Assist (reavahetussüsteem), Front Assist (autonoomne hädapidurdus), Lane Assist (reahoidmissüsteem) ja Rear View (tahavaatekaamera), aga ka dünaamiline liiklusmärkide tuvastus. Samuti on saadaval lai valik lisavarustust.
Premium-klassi linnamaastur uus Touareg
Põhjaliku värskenduskuuri läbinud Volkswagen Touareg tõmbab tähelepanu uuenduslike esi- ja tagatuledega, esmaklassiliste interjööridetailide ja dünaamikaga, lisaks ka keskkonnasõbraliku pistikhübriidajamiga. Premium-klassi mudeli põhivarustuse tippude hulka kuulub uuendatud, veelgi intuitiivsem Innovision Cockpit juhiala koos 15 tollise keskse puuteekraaniga ja uued IQ.LIGHT HD maatriksesituled.
/nginx/o/2024/09/05/16337787t1hd768.jpg)
Uus Touareg on saadaval kahe jõuallikaga. Valikus on kaks turboga varustatud diiselmootorit ja üks pistikhübriid. Kõik mootorid on standardvarustuses paaris 8-käigulise automaatkäigukasti ja 4MOTIONi pideva nelikveoga.
/nginx/o/2024/09/05/16337791t1h8864.jpg)
Volkswageni elektriline lipulaev ID.7 sõiduulatusega kuni 621 km
Volkswageni selle aasta vaieldamatu täiselektriline lipulaev on ID.7, mis pakub sõiduulatust ühe laadimisega kuni 621 km. Luksuslik elektriauto on varustatud esmaklassilise tehnoloogiaga. Põhivarustusse kuulub innovatiivne liitreaalsust kasutav tuuleklaasinäidik, 15-tolline Discover Pro Max navigatsiooni- ja teabe-meelelahutussüsteem ning mugav võtmeta ligipääs, mis avab ja sulgeb autouksed 2,7 meetri kauguselt. Elektrilises sedaanis on ruumikas interjöör ja taga istujatel palju jalaruumi. Suurde pakiruumi mahub kuni 532 liitrit pagasit.
/nginx/o/2024/09/05/16337797t1hf7c1.jpg)
Volkswagen töötas ID.7 jaoks välja uued, lisavarustuses saadavad ergoActive massaazhifunktsiooniga istmed nii juhile kui kaassõitjale, mida saab elektriliselt reguleerida 12 suunas. Istmetel on mälufunktsioon, mugava sisenemise funktsioon ning seatav reietugi. Premium paketi istmetele on lisatud ka nutikas kliimaseade. Interjööripakett Plus sisaldab täiendavaid õhkpatju, Harman Kardoni helisüsteemi 12 kõlari, 700-vatise võimsuse, 16 digitaalse kanali ja subwooferiga.
Lisavarustuses suurt panoraamkatust koos niinimetatud nutika klaasiga saab seada läbipaistvaks või läbipaistmatuks käsitsi või häälkäskluste abil.
/nginx/o/2024/09/05/16337800t1h85d6.jpg)
Saadaval on ka universaalkerega ID.7 Tourer, mis on kuni 1714-liitrise pagasiruumiga üks mahukamaid elektriautosid turul. Isegi viie inimesega pardal on kasutatav kuni 605-liitrine pagasiruumi maht.
Juubilar uus Golf
Tänavu 50. sünnipäeva tähistav ja sel puhul värskenduse läbinud ikooniline Volkswagen Golf on esmakordselt saadaval ka pistikhübriidina, mille muljetavaldav sõiduulatus on kuni 140 km ühe laadimisega. Uuel Golfil on silmatorkav värske esiosa disain, sealhulgas ehib auto ninaosa esimest korda valgustatud Volkswageni logo. Golf on saadaval nii luukpärana kui ka universaalkerega Variant-versioonis. Valikus on kaks manuaalkäigukastiga turboga varustatud bensiinimootorit, kaks 48 V kerghübriidi turboga varustatud bensiinimootorit koos 7-käigulise automaatkäigukastiga. Saadaval on ka automaatkäigukastiga diiselmootor. Pistikhübriid on saadaval automaatkäigukasti ja 110 kW (150 hj) võimsusega.
/nginx/o/2024/09/05/16337801t1h65c7.jpg)
Uue disainiga LED-esituled on nüüd veelgi silmatorkavamad. Valiku tipus on IQ.LIGHT LED-maatriksesituled, mille uued ja suure jõudlusega kaugtuled on eelkäijast 15% suurema ulatusega. Uuel Golfil on kõige värskema põlvkonna teabe- ja meelelahutussüsteem, 12,9-tolline puuteekraan ja intuitiivne menüüstruktuur. Esimest korda ChatGPTga integreeritud IDA häälassistent võimaldab rääkides ligipääsu veebipõhisele teabele praktiliselt iga teema kohta, samuti seadistada kliimaseadet, kasutada telefoni või navigatsioonisüsteemi.
/nginx/o/2024/09/05/16337803t1hc86f.jpg)
Uus Passat nüüd ka kerghübriidajamiga
Volkswagen Passat on Euroopas kinnistanud oma liidripositsiooni keskklassi sõidukite kategoorias. Eestis on Passat enam kui 17 000 registreeritud autoga populaarsuselt teisel kohal. Esimest korda on uus Passat saadaval ka 48 V kerghübriidajamiga. Eestis on saadaval ka pistikhübriidajamiga (eHybrid) Passa, millel elektrilist sõiduulatust kuni 100 km.
/nginx/o/2024/09/05/16337805t1h626d.jpg)
Erakordselt ruumikas uus Passat lammutab kõik kehtivad sõidukiklassi piirid. Eelkäijaga võrreldes 50 mm pikemast telgede vahest võidavad eelkõige tagaistmel istujad, kellel on rohkem jalaruumi. Oluliselt suurendatud pagasiruum mahutab kuni 1920 liitrit, nii on uus Passat ideaalne äri- ja vabaajasõiduk.
Uuel Passatil on rikkalik ja tipptasemel põhivarustus, mis sisaldab uut 12,9 tollist ekraani, Car2X hoiatussüsteemi, juhtmevaba Apple’i ja Androidi ühenduvust, kahetsoonilise temperatuuri reguleerimisega kliimaseadet, musti katusereelinguid, LED esi- ja tagatulesid. Samuti kaasaegseid ja mugavaid juhiabisüsteeme nagu adaptiivne püsikiirusehoidja (ACC), sõidurea vahetamise abisüsteem Side Assist, autonoomne hädapidurdus Front Assist, sõidureahoidmise süsteem Lane Assist, eesmise ristliikluse abi Front Cross Traffic Assist, nõlvalt startimise abi, dünaamiline liiklusmärkide kuvamine, parkimiskauguse kontroll (heli- ja visuaalsed hoiatussignaalid ees ja taga) Park Distance Control ja tahavaatekaamera.
/nginx/o/2024/09/05/16337807t1h409b.jpg)
Rõõmus elektriline väikebuss ID. Buzz
Eelmisel aastal Eesti turule jõudnud Volkswageni elektriline väikebuss ID. Buzz on oma ainulaadsusega vaieldamatu ikoon elektrisõidukite seas. Tartu Motoshow’l esitleb Volkswagen ka ID. Buzzi uut, seitsme istekoha ja pikendatud teljevahega versiooni.
Uus pika teljevahega Volkswagen ID. Buzz Pro on peaaegu viis meetrit pikk, täiendavad sentimeetrid loovad ruumi kuni seitsmele istekohale, nii et esimeses reas on kaks istet, teises istmereas kolm ja kolmandas omakorda kaks istet. Lisaks mahub autosse veelgi rohkem pagasit ja ruumi jätkub ka senisest suuremale akule. Kui pardal on viis inimest, on pagasiruumi maksimaalne maht 1340 liitrit.
/nginx/o/2024/09/05/16337809t1h79a6.png)
Tänu uuele 86 kWh akule on pika teljevahega ID. Buzz Pro maksimaalne sõiduulatus olenevalt varustusest vahemikus 453–487 km. Võrdluseks sõidab ID. Buzz Pro tavalise teljevahe ja 79 kWh akuga 423–461 km ühe laadimisega.
ID. Buzzi mudelirivi laieneb tänavu veelgi. Kõige võimsam ja eksklusiivse välis- ja salongidisainiga uus ID. Buzz GTX tuleb turule nii lühikese kui ka pika teljevahega. Tooterivi nelikveoline lipulaev on loodud pidades silmas väljapaistvat jõudlust ja suurt pukseerimisvõimet, mis sobib ideaalselt vedama elektri jõul matkasuvilat, paadi- või hobuhaagist.
Seni tagaveoline ID. Buzz Cargo on esimest korda saadaval ka nelikveolise 4MOTIONi versioonina, mis teeb sellest võimsaima Volkswageni embleemi kandva tarbesõiduki. Nii esi- kui tagateljel paiknevad elektrimootorid toodavad koguvõimsuseks 250 kW (340 hj) ja 79 kWh aku annab sõiduulatuseks kuni 432 km. Elektriline nelikvedu suurendab kahe- või kolmekohalise ID. Buzz Cargo 4MOTIONi pukseerimisvõimekust 1200 kg-lt 1800 kg-ni.
/nginx/o/2024/09/05/16337811t1h209a.png)
Uute ID. Buzz Pure ja Freestyle mudelite sõiduulatus on umbes 330 km. Viiekohalist ID. Buzz Freestyle’i iseloomustavad mustad detailid uste allosas, tume kaitseraud ja 18-tollised veljed hõbedast tooni kilpidega. Uuel Pure versioonil, mis paikneb Freestyle’ist mudelirivis kõrgemal, on põhivarustuses sama lai valik juhiabisüsteeme, nagu veel kõrgemal asetseval Pro mudelil. Standardvarustuses leiduvad automaatne konditsioneer, kokkuklapitavad lauad esiistmete seljatugedel ning LED esi- ja tagatuled.
Amarok – väljapaistev ja võimekas pikap
Eestis kasvas pikapite segment 2023. aastal 48 % võrreldes eelneva aastaga. See peegeldab klientide soovi uuendada oma autoparki, eelistades uuemaid, moodsamaid ja tehnoloogiliselt paremini varustatud autosid.
Volkswagen Amarok on pikapite maailmas tõusnud legendi staatusesse, kuigi on konkurentidega võrreldes turul olnud üsna üürikest aega – kõigest pisut enam kui kümmekond aastat. Uus ja silmatorkav teise põlvkonna V6 turbomootoriga Amarok on suurem ja võimsam, kui kunagi varem. Samas sobib moodsa välimusega ja mugava sõiduga Amarok suurepäraselt ka vabaajasõidukiks.
/nginx/o/2024/09/05/16337812t1h63c6.jpg)
Varustustasemeid on kolm – Style, PanAmericana ja Aventura. Loomulikult on kõik Amarokid nelikveolised ja sõidurežiimide valik on maastikusuutlikule sõidukile kohane. Amaroki jõuallikas on 3,0-liitrine V6 turbodiiselmootor, mis arendab 240 hj ja 600 Nm, paariliseks 10-käiguline automaatkäigukast.
Eelseadistatud sõidurežiimid toetavad juhti kõige mitmekesisemates maastikusõidu olukordades, samuti libedal pinnasel, aga ka rahulikult maanteel kulgedes. Sõltuvalt varustustasemest on saadaval tagadiferentsiaali lukustus. Amaroki pardal on esmakordselt rohkem kui 30 juhiabisüsteemi.
Erinevalt oma konkurentidest on Amarok saadaval ainult täiskabiiniga, see tähendab, et Amarokil on alati neli ust ja täismõõdus harjumuspärane tagaiste. Väljendusrikas ja hoogne Amarok tõmbab oma välimusega pilke nii kaubanduskeskuse parkimisplatsil kui ka maastikul mütates. Iseloomulik uus iluvõre, X-disainiga esipõrkeraud ja jõuline suurtähtedes reljeefne mudelitähis „AMAROK“ veokasti tagaluugil annavad juba kaugelt teada, et tegemist on premium-klassi pikapiga.
/nginx/o/2024/09/05/16337813t1h281b.jpg)
Veokastis on rattakoobaste vahel piisavalt ruumi, et sinna laadida ristipidi euroalus, mille saab aasade külge tugevasti kinni tõmmata. Kõrvuti mahub veokasti kaks euroalust.
Kõiki neid mudelid saab näha ja proovida Eesti suurimal ja kõige tunnustatumal autonäitusel Tartu Motoshowl 13.- 15. septembril Volkswageni stendis.