/nginx/o/2025/05/02/16816103t1h5f95.jpg)
Üsnagi uudse automargi Lynk & Co mudelirivi pole veel teab kui pikk, kuid juba on jõutud esimese mudelivärskenduseni. Uuenduskuuri läbis lakoonilist nime 01 kandev mudel ning see uudis on suurem, kui esmapilgul tundub.
Lynk & Co on kindlasti üks omapärasemaid nimesid, mida ühele automargile anda. Selline nimesilt võiks eeskujulikult ehtida investeerimispanga või kalli advokaadibüroo peaust. Aga tegemist on tõepoolest automargiga ja tagatipuks on margi sünnikodu siinsamas, meie naabrite juures Rootsis.
Lynk & Co asutati umbes kümme aastat tagasi Rootsis Göteborgis.
Lynk & Co asutati enam-vähem kümme aastat tagasi, 2016. aastal Rootsis Göteborgis. Kui see viib mõtted Volvole, siis olete õigel teel, sest Lynk & Co üks kolmest asutajast oli just Volvo. Eelmisest aastast kuulub Lynk & Co Hiina autohiiglastele Zeekrile ja Geelyle, viimane on teatavasti ka Volvo omanik. Lynk & Co jagab oma tehnoloogiat, nagu mootor ja platvorm, Volvo ja Geely sõidukitega. Seetõttu ei eksi need, kes peavad Lynk & Co-d Rootsi autotööstuse lipulaeva Volvo väiksemaks sõsarmargiks. Peakorter asub endiselt Göteborgis ning 2022. aastal võitis peakorteri hoone arhitektuuriauhinna parima sisekujunduse eest.
Margi lühikeses ajaloos on veel üks huvitav seik. Nimelt alustas Lynk & Co kümmekond aastat tagasi automaailmas revolutsioonilise ärimudeliga, mis meenutas iduettevõtet ja lähtus arusaamast, et tänapäeval ei soovi noored enam asju omada, vaid eelistavad neid rentida ja üürida. Nii töötati välja müügimudel, mille kohaselt ei saanud autot endale osta, vaid kuutasu eest rentida. Tänaseks on pöördutud traditsioonilise automüügi juurde ja Eestis saab Lynk & Co sõidukeid osta Info-Auto Tallinna müügisalongist. Mitmekülgsed ja paindlikud nüüdisaegsed omamisvõimalused on siiski samuti alles ning Euroopas teenindab Lynk & Co seitset põhiturgu: Rootsi, Holland, Belgia, Saksamaa, Prantsusmaa, Itaalia ja Hispaania. Erinevate ärimudelite kaudu laiendab ettevõte oma kohalolekut 22 Euroopa turule.
Lynk & Co mudelirivi pole veel teab kui pikk, kuid juba on jõutud esimese mudelivärskenduseni. Uuenduskuuri läbis lakoonilist nime 01 kandev mudel ning see uudis on suurem, kui esmapilgul tundub. Alustagem värvist. Veel viie aasta eest oli kaljukindel, et Lynk & Co autot saab vaid ühes, täisvarustuses versioonis. Kliendid või kasutajad, nagu neid kutsuti, sest Lynk & Co soovis olla liikuvusettevõte, pidid valima musta või sinise kerevärvi vahel ning pärast valiku tegemist saigi kuutasu eest autoga sõita. Nüüd on 01 saadaval ka moodsa maastikurohelisena, kerevärv kannab nime Mineral Green. Auto värvivalikus leidub ka kristallvalge (Crystal White) ja sädelev must (Sparkling Black). 01 on saanud peeneid disainimuudatusi esi- ja tagaosas, veljed on uued ja tagatuled värske disainiga.
/nginx/o/2025/05/02/16816088t1hdb9b.jpg)
Väikesed, aga märgatavad muudatused
Väikestel muudatustel on suur mõju ja need teevad Lynk & Co 01 igati kaasaegseks. Liialdusi on välditud ja ülekaalus on mõistlik lähenemine. Kindlasti aitab 01 kenale välimusele kaasa asjaolu, et tippdisainer Peter Horbury joonistatud põhikujundus peab ajale hästi vastu. Meie seast mõne aasta eest lahkunud Peter Horbury on Briti autodisaini legend, kes tuntud Volvo, Fordi, Geely ja Lotuse peadisaineri ja disainijuhina ning kes tõstis omal ajal Volvo taas autodisaini absoluutsesse tippu. Lynk & Co 01 kujustus on valminud tema juhendamisel.
/nginx/o/2025/05/02/16816092t1h9627.jpg)
See linnamaastur on loodud teistest eristuma. Sihipärane disain toob esile läikivmusta iluvõre, uue kujundusega 20-tollised veljed ja eristuvad esituled. Koos tagapiilari disainiga annavad ninaosas esile tõusvad esituled auto siluetile hoogsa joone. Tagatulede moeka valgusriba keskel on kiri Lynk & Co ning leedribal vahetub punane vastavalt vajadusele suunatulede kollaseks. Torkab liikluses hästi silma.
Lynk & Co 01 on linnamaastur, mis loodud teistest eristuma.
Üks huvitav detail on seegi, et auto disainis pole peaaegu üldse kasutatud automargi logo, mis on nähtav vaid tagasihoidliku tumeda ruuduna auto ninal. Aina enam läheb autodisainis moodi logost loobumine ja selle asendamine margi nimega. Ka roolil pole tavapärast logo, vaid automargi nimi välja kirjutatuna.
/nginx/o/2025/05/02/16816181t1h6851.jpg)
Lynk & Co 01 on tihedalt seotud mudeliga Volvo XC40, jagades sellega platvormi, tehnoloogiat ja sõidutunnetust. Eriti hästi on Volvo DNA-d tunda sõitjateruumis, mille avarusele annab omalt poolt lisa asjaolu, et 01 on oma sõsarmudelist XC40-st tuntavalt suurem.
Interjööris domineerib suur – tõesti suur! – puuteekraan. 15,4-tollise läbimõõduga puuteekraani täiendab kõrglahutusega ja tõepoolest väga terava, lihtsalt loetava pildiga 10,2-tolline näidikuekraan juhi ees. Kesksele hiiglaslikule puuteekraanile on toodud kliima- ning info- ja meelelahutussüsteemi juhtimine, milleks eelkäijal olid veel väiksema ekraani all nupud. Kadunud on ka keskkonsoolis käiguvalitsa ümber asunud nupud, luues interjööris puhtama ja viimistletuma mulje. Kõiki neid funktsioone seatakse nüüd puuteekraani täiesti uue liidese kaudu, ja see töötab hästi. Teabe- ja meelelahutussüsteemi on kiirema reageerimisaja saavutamiseks viimistletud. Aluseks on sama riistvara, mis Volvo uuemates autodes – võimas Qualcommi Snapdragon 8155 protsessor. Uus disain tõi kaasa uued juhtnupud roolil. Puutetundlikkusest loobuti, nupud on füüsilised, paiknevad loogiliselt ning on intuitiivsed kasutada ja võimaldavad autojuhtidel keskenduda teele.
/nginx/o/2025/05/02/16816096t1hdf7d.jpg)
Roolisoojendus oskab end ise sisse lülitada, aga seda saab ka teha kliimamenüüst, istmesoojendus on hõlpsasti aktiveeritav puuteekraanilt. Puuteekraani all on kaks alust telefoni juhtmevabaks laadimiseks. Istmed on tänapäevase disainiga, viimistlusmaterjalid tekitavad meeldiva tunde ning kollakad-ererohekad tepingud toovad interjööri vajalikku erksust. Kokkuvõttes mõjub 01 juhikeskkond luksusliku ja läbimõelduna.
Sõidutunne ja sõiduulatus
Uuendatud 01 välja töötamisel kuulas Lynk & Co oma rakenduse kaudu klientidelt tulnud tagasisidet. Soovinimekirjas seisis olulisel kohal suurem elektriline sõiduulatus. Kliente kuulda võttes ongi uue 01 pistikhübriidi sõiduulatus täiesti arvestatav: kuni 75 kilomeetrit puhtalt elektriga. Täiustatud pistikhübriidajam koos täiesti uue 1,5-liitrise neljasilindrilise bensiinimootoriga on varasemast tõhusam ja võimsam: 206 kW (276 hj) kombineeritud võimsust ja 535 Nm pöördemomenti tagavad sujuva kiirenduse. Täiesti uus kolmekäiguline automaatkäigukast on välja töötatud Rootsis. Pistikhübriidi kombineeritud kütusekulu on 0,9 l / 100 km ja tühja aku täislaadimiseks kulub alla kolme tunni. Pikkadeks sõitudeks on bensiinimootor.
Uue 01 pistikhübriidi sõiduulatus on täiesti arvestav: kuni 75 kilomeetrit puhtalt elektriga.
/nginx/o/2025/05/02/16816546t1hb792.jpg)
Roolil asuvast nupust on lihtne lülitada töösse sobiv sõidurežiim ja liikuda kas puhtalt elektri toel, hübriidrežiimis või kasutades ainult sisepõlemismootorit. Auto on märkimisväärselt vaikne ja sõidutunne igati asjalik. Kõik tänapäevased juhiabid töötavad kenasti. Kui sõidurea hoidmise funktsioon tundub liiga agressiivne, siis saab selle menüüst välja lülitada. Leed-kaugtulede valgusvihk on selge ja ere.
Auto on märkimisväärselt vaikne ja sõidutunne igati asjalik.
Lynk & Co on oma algselt peaaegu et revolutsioonilist ärimudelit osaliselt pehmendanud. Jah, enam ei pea leppima ainult ühe versiooniga. Kes soovib luksuslikke mugavusi, nagu näiteks avatav klaasist panoraamkatus, elektriline tagaluuk, elektriliselt seatavad istmed, soojendusega rool, nahksisu, juhtmevaba telefonilaadija ja veel ühte-teist, saab valida varustustaseme More ja siis on hind e-poes 44 995 eurot. Lihtsama varustusega Core auto hind on 40 995 eurot. Juurde saab osta haagisekonksu, kõik muud valikud on juba tehtud.
Loe lisaks: lynkco.infoauto.ee
Lynk & Co sõidukeid müüb Eestis Info-Auto.