Skip to footer
Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa
Saada vihje

See viga remonditöö tellimisel võib maksta sulle tuhandeid eurosid – väldi seda!

Artikli foto

Remont on paratamatu osa igast kodust – olgu selleks vannitoa remont, maja ehitus või kortermaja fassaadi renoveerimine. Varem või hiljem seisab iga maja- või korteriomanik silmitsi olulise küsimusega: kust leida usaldusväärne tegija? Ehitus ja renoveerimine on vältimatud etapid igas elamises – tähtis on, et need kulgeksid läbimõeldult.

Paljud meist on kuulnud või kogenud olukordi, kus ehitajat otsides tuleb ise saata kümneid hinnapäringuid, oodata vastuseid nädalaid ja lõpuks teha otsus kõhutunde või „sõbra soovituse“ põhjal. Paraku ei ole ehitus- ja remonditööd kunagi täiesti võrreldavad – mis sobib ühele, ei pruugi sobida teisele. Ja halb valik maksab tihti hiljem kätte – nii rahaliselt kui ka vaimselt.

Just nende probleemide tõttu liigub ehitusteenuste tellimine järjest rohkem läbipaistvuse ja süsteemsuse suunas. Eestis on selleks olemas usaldusväärne ja praktikas toimiv lahendus – Hange.ee ehituskeskkond, mille eesmärk on teha ehitusettevõtte leidmine lihtsamaks, läbipaistvamaks ja konkurentsipõhisemaks. Kui ehitusfirmad konkureerivad ühele tööle, siis tekib turuolukord, kus võidavad tellija rahakott ja ka kvaliteeditaju. Otse suheldes üksikute pakkujatega sellist läbipaistvust lihtsalt ei teki. Hange.ee keskkonda lisatakse üle 10 000 ehitus- ja remonditöö aastas olgu vajadus mõne väiksema parandustöö või suurema renoveerimistöö järele, pakkujaid leidub igas mahus töödele.

Kas ehitajat valida kõhutunde või faktide põhjal?

Kui rääkida ehitus- või remonditööde ettevõtte leidmisest, siis peamine küsimus ei ole ainult "kes teeb?", vaid hoopis “kuidas teha otsus, mis tagab parima hinna ja kvaliteedi suhte? See ei puuduta ainult eraisikuid – sama kehtib ka korteriühistute kohta. On tavapärane, et kortermaju haldavad täna haldusettevõtted ning ka ka nemad peaksid tagama selle, et tööde tellimise protsess oleks ühistu liikmete jaoks läbipaistev ja selge. Ehk on aeg ka ühistu liikmetel uurida, kas meie juhatus või haldur on teinud kõik selleks, et otsus oleks parim võimalik, mitte lihtsalt kiire või mugav?

Kuidas üks pere hoidis vannitoa remondil kokku raha ja aega.

Tartu pere otsustas renoveerida klassikalise paneelmaja vannitoa. Otsus oli kindel ja asuti ehitajat otsima. Pereema lisas töö Hange.ee keskkonda ning nädalaga laekus seitse pakkumist. Need erinesid mitte ainult hinna, vaid ka sisu ja garantiide poolest.

Kuna Hange.ee keskkonnas on võimalik näha ka varasemate klientide antud hinnanguid ja tehtud tööde pilte, kujunes võrdlus lihtsaks ja läbipaistvaks. Lõpuks valiti pakkuja, kelle kogemus vannitubade renoveerimisel oli suur, hinnangud olid väga head ning hinnapakkumine selge ja konkreetne. Kogu protsess andis tellijale kindluse ja töö sai tehtud korralikult.

Pererahva sõnul tähendas see nende jaoks mitte ainult ajavõitu, vaid ka rahalist säästu – odavaima ja kalleima pakkumise vahe ulatus 29%-ni. Valituks osutus pakkuja, kellel oli küll keskmisest kõrgem hind, kuid kelle hinnangud ja kogemus olid suurepärased. Kokkuvõttes jäi säästuks ikkagi umbes 15% ja kvaliteedi osas ei tehtud ühtegi järeleandmist.

Kuidas aru saada, kas ehitaja pakkumine on usaldusväärne või mitte?

Olulisemaid küsimused, mis tellijatel enne ehitustööde ettevõtte valimisel tekivad on: Kas see hind on aus? Kas see ettevõte on pädev? Ja kuidas üldse aru saada, kes on hea tegija?

Hange.ee keskkonnas tekib pakkumistel võrdlusmoment – sa saad aru, mis on realistlik hinnavahemik. Aga ka infot ettevõtte tausta kohta.

● Kas neil on varasemad sarnased tööd?

● Kas nad on saanud positiivset tagasisidet?

● Kas nad on MTR-is registreeritud?

● Kas ettevõttel on maksuvõlgasid?

● Kas tööde pildid räägivad kvaliteedist või peidavad puudusi?

Lisaks on oluline, kui selge ja konkreetne on pakkumine. Kui ettevõte kirjutab lihtsalt, et "Võime teha, 3000 €", ilma tööde mahuta, garantiide või ajakavata – siis võiks veel paar korda mõelda. Hea pakkumine ei tähenda ainult soodsat hinda, vaid usaldusväärsust, läbipaistvust ja kogemuse näitamist.

Klientide tagasiside loob vastutuse ja väärtuse – ehitaja teab seda.

Hange.ee üks suurimaid tugevusi on läbipaistev tagasiside süsteem. Pakkumise teinud ehitaja teab, et pärast töö valmimist saab klient teda avalikult hinnata – ja hea ehitaja väärtustab suurepärast tagasisidet. See toimib samamoodi nagu hotelli broneerimine: me ei vali ööbimispaika pelgalt ilusate piltide põhjal, vaid vaatame ka teiste inimeste kogemusi, hinnanguid ja arvustusi.

Miks peaks ehitustööde puhul olema teisiti – eriti kui tegu on sadade või isegi tuhandete eurode väärtuses investeeringuga? Kui me ei oleks nõus broneerima paarsada eurot maksvat hotellituba ilma teiste arvamust nägemata, siis miks peaksime tellima mitmekordselt kallima ehitustöö täielikus teadmatuses? Hinnangud ja tagasiside ei ole lihtsalt lisainfo – need on osa otsustusprotsessist, mis aitavad vältida halbu kogemusi ja annavad kindluse, et valitud spetsialist on usaldusväärne, kvaliteetne ja peab oma lubadustest kinni. Tärnid ja kommentaarid ei ole siin ilu pärast – need on töövõtja maine peegel ja tellija kindlustunne.

Tee otsuseid teadlikult – ka siis kui sa pole ehitusekspert

Oled sa tavaline remonditööde tellija, korteriühistu liige või juhatuses, haldad kinnisvara või, midagi muud - kui sa ei taha teha halbu valikuid – ära alusta nullist, kui lahendus, Hange.ee näol on olemas. Võimalus võrrelda, kontrollida ja teha teadlik otsus – see on väärtus, millest ei tasu loobuda. Pakkumiste saamine on tehtud ääretult mugavaks ja kui sobivat pakkumist ei tehta, pole kohustust lõpliku valikut teha. Küll aga annab protsess selge ülevaate turuolukorrast, tegijate taustast ja mis peamine - tuge edasiste otsuste tegemisel.

Tagasi üles