Usin-TR on 1998. aastast Keilas tegutsev pereettevõte, mis valmistab kulinaariatooteid ning lisaks pagari- ja kondiitritooteid. Aastatega on tootevalik märgatavalt kasvanud ning pikka aega toimetati vanema tarkvaralahendusega, mis jäi aga uutele ideedele ja kasvuambitsioonidele jalgu.
Usin-TR tootmine toimus aastaid paberil: sadade lehtede printimine, igapäevased graafikumuudatused ja tellimuste lisandumised tekitasid ajakulu ning segadust. Reaalsus ja paberil olev info ei ühtinud ning töötajate jaoks tähendas see pidevat järelekontrolli ja ka ümbertegemisi. Hakati otsima võimalust töö lihtsustamiseks.
Valik langes majandustarkvara Odoo kasuks, kuna see suudab katta kogu ettevõtte ahela alates kassadest ja e-poest kuni tootmise ja tarneahelani. Usin-TR pearaamatupidaja Ulla Salo sõnul soovitas Odoo’d üks nende töötaja, kes oli varem selle programmiga töötanud. „Lähtusime sellest, et me ei ole väga suur ettevõte ning soovisime leida optimaalse lahenduse, mis kataks meie vajadused. Eelmine programm oli mõeldud tegelikult suurematele klientidele ja oli ka tunduvalt kallim. Odood oleme saanud lähtuvalt meie ärivajadustest enda jaoks efektiivseks kujundada.”
Uut majandustarkvara aitas Usinal juurutada ja seadistada Tartu ettevõte Impactic, mille projektijuht Sven Raba toob Odoo tugevusena välja, et programmis on kogu tarneahel digitaliseeritud. „Protsess algab müügist, mis on liidestatud XML-idega ehk sissetulevad failid genereeruvad kohe müügitellimuseks ja need omakorda saatelehtedeks, mille põhjal koondatakse kokku tootmisvajadus. Programm genereerib kellaajaliselt tootmistellimused, paneb need plaani ja viib ekraanidele.”
Ta lisab, et Odoo sobib enamikele ettevõtetele. „Meil on kliente, kellel on üle 200 kasutaja ehk Eesti mõistes suured ettevõtted. Mujal riikides kasutavad seda aga veelgi suuremad firmad ja asutused. Igale kliendile oleme valmis tegema tema tegevusest lähtuvaid lisaarendusi ja -kohendusi.”
Usina jaoks lõi kõigi tegevuste ühe süsteemi alla koondamine aluse selgusele ja kiirusele, mida oli ammu oodatud. 1,5 aastaga suudeti ettevõte viia üle Odoo tarkvarale ning tänaseks toimib kogu tegevus ühtse kasutajasõbraliku ja paindliku lahendusena. Samuti jõuavad tarkvarasse kiiresti muudatused ja uued vajadused. Esiletõstmist väärib, et tootmine on muutunud peaaegu paberivabaks. Tänu sellele on vähenenud nii materjalikulu kui ka eksimuste hulk. Juhtkond tunnistab, et uue tarkvara juurutamine tähendas muuhulgas protsesside ümbermõtestamist ja töötajate koolitamist. Kui varem olid protsessid harjumuspärased ja „paberil selged“, siis nüüd tuli need uuesti selgeks õppida.
Tänu tugevale visioonile ning koostööle tarkvara- ja äriarenduse partneriga Impactic on Usin-TR valmis vaatama digitaalsesse tulevikku enesekindlalt ja süsteemselt. Odoo pole pelgalt tarkvara – see on tööriist, mis aitab ettevõttel kasvada ja muutustega kohaneda.
Vaata ka lisa Odoo ametlikult kodulehelt