/nginx/o/2025/06/16/16927734t1h8605.jpg)
BYD Seal ja Raiko Ausmees läbisid elektriautode mõõduvõtul “Ignitis ON: Avasta Balti rannikut!” kokku 600 kilomeetrit, Palangast jõuti Jurmala kaudu Pärnusse 7,5 tunniga. Sealjuures vastas nii BYD Seal´i elektrikulu kui laadimiskiirus tehase lubatule.
See, et elektriautod on enda hinda arvestades vaiksed ja kiired, on juba teada-tuntud tõsiasi. Pigem paneb potentsiaalseid elektriauto ostjaid kahtlema nii lubatud sõiduulatuse vastamine tegelikkusele kui see, kas ja kuidas autot laadida. BYD Seal näitas Raiko Ausmeesiga roolis Palangast Pärnusse sõites, et Seali tegelik elektrikulu ning sõiduulatus vastavad igati lubatule.
Vaata ka videot.
Nimelt võttis Masinawärki ekipaaž Raiko Ausmees ja Brit Maria Tael osa 6. juunil startinud elektriautode võidusõidust “Ignitis ON: Avasta Balti rannikut!”, kus Palangast asus Pärnu poole teele ligi 70 autot.
/nginx/o/2025/06/16/16927665t1hc939.jpg)
Ausmees ja Tael suutsid BYD Sealiga 7,5 tunni jooksul läbida kokku täpselt 600 kilomeetrit. Esimese vahelaadimise tegid kell 8.55 startinud Ausmees/Tael peale 3 tunni ja 15 minuti pikkust sõitu, mil akusse oli alles jäänud veel 31 protsenti. „Veerand tunniga saime juurde laadida 180 kilomeetri läbimiseks vajalikku elektrienergiat,“ räägib Ausmees.
Eesmärk – 7,5 tunniga 600 kilomeetrit
Jurmalasse jõudsid BYD Seal ja Ausmees peale täiendava 45 minuti läbimist ehk siis, kui selja taga oli tervelt neli tundi elektrilist road trip´i. Selleks ajaks oli kilometraaži kogunenud 335 kilomeetrit.
Jurmalast liiguti edasi Pärnu poole ning selleks, et õigeaegselt finišisse jõudes maksimaalselt kilomeetreid koguda, hakkas Ausmees Eesti poole jõudes otsima väiksemaid teid, sest sellised väikesed ümbersõidud võimaldavad võimalikult väikese ajaga maksimaalselt lisakilomeetreid läbida. Sealjuures tegid Ausmees/Tael kiire kolmeminutilise laadimispeatuse, mille käigus laadis BYD Seal´i aku maksimaalse võimsusega ehk 149-151 kW. „Arvestades, et auto ametlik suurim laadimiskiirus on 150 kW, on tegemist supertulemusega. See andis meile lootust, et suudame lubatud ajaga läbi sõita tõepoolest kuni 600 kilomeetrit,“ ütleb Ausmees.
Esikoht läks kiirustamise nahka
Koduses Pärnus asuvasse finišisse jõudis Masinawärki BYD Seal kell 18.45. Kui üldesikohast jäi puudu 10 kilomeetrit, siis enda klassi teise kohaga leppima pidanud Ausmees suutis klassi liidrit kilometraažis edestada tervelt 13 lisakilomeetriga. „Paraku jäi sisse ka paar nii-öelda kiiruseületamist, mis meid pikemast läbitud vahemaast hoolimata teiseks kukutasid. Kuid 34 auto seas on teine koht ju suurepärane saavutus,“ leiab Ausmees. „Kokku kulus teekonna läbimiseks energiat 111 kWh, mis teeb keskmiseks kuluks sajale kilomeetrile 18,6 kWh,“ arvutab Ausmees, lisades, et keskmine kiirus oli reisi ajal 80 km/h. „Kui me ei oleks niivõrd kiirustanud, oleksime kindlasti suutnud säästlikumalt sõita.“
/nginx/o/2025/06/16/16927666t1hbc49.jpg)
„Arvestades, et WLTP kohaselt on Seali keskmine elektrikulu 18,2 kWh 100 kilomeetri kohta, on tulemus igati eeskujulik. BYD Seal on aus kaup, mis pakub mugavust, sportautolikku kiirendust ning head sõiduulatust koos suurepärase elektrikuluga,“ võtab Ausmees sõidu kokku.
Mis auto on BYD Seal?
/nginx/o/2025/06/16/16927667t1h46ac.png)
BYD Seal on saadaval nii taga- kui nelikveolisena, Ausmeesi käsutuses oli nelikveoline Excellence-AWD mudel, millel on võimsust 390 kW ning mis paigalt suudab 100 km/h kiirendada 3,8 sekundiga. Tippkiirus on nii tava- kui nelikveolise Seal´i puhul 180 km/h.
Mootor saab jõudu 82,5 kWh LFP-plaatakust, millega nelikveoline Seal suudab ühe laadimisega läbida 520 kilomeetrit ja tagaveoline mudel 570 kilomeetrit. BYD plaatakud (Blade Battery) on tuntud nii oma hea temperatuuritaluvuse kui ohutuse poolest. Nimelt on BYD plaatakud läbinud torketesti, mille käigus läbistati aku naeltega. Erinevalt tavalistest liitiumakudest, ei tõusnud plaataku temperatuur testi ajal märkimisväärselt, samuti ei eraldunud ei suitsu ega tuld.
/nginx/o/2025/06/16/16927668t1h6fd5.png)
BYD Seal on 4800 mm pikk, 2150 mm lai ning 1460 mm kõrge. Mudelil on pikk, 2920 mm teljevahe, mis mõjutab positiivselt nii auto juhitavust kui stabiilsust. Auto pagasiruum mahutab kuni 400 liitrit, lisaks saab laadijat ja muid tarvikuid hoida eesmises 53 liitrit mahutavas „frunkis“ (front trunk ehk eesmine panipaik). BYD Seali standardvarustusse kuuluvad nii panoraamkatus, elektrilised peidetud ukselingid kui LED-tuled.
Ohtralt standardvarustust
Ausmeesi sõnul oli 7,5-tunnine sõit küll väsitav, ent samas tegi auto endast kõik, et juhil ja kaasreisijal mugav oleks. „Esiistmed on nii elektriliselt reguleeritavad, mäludega, soojendatavad kui ventileeritavad. Lisaks saab juhiistmel reguleerida ka nimmetuge,“ loetleb Ausmees. Ka Seali nahkkattega rool on multifunktsionaalne ja soojendusega.
/nginx/o/2025/06/16/16927683t1h6ac2.png)
Auto meelelahutus- ja juhtimissüsteemi toetab nii häälkäsklusi kui Apple CarPlay´d ja Android Auto´t, armatuurlaual on kesksel kohal BYD „leivanumber“ ehk pöörlev 15,6-tolline puuteekraan. Tõsisema muusikaarmastaja rõõmuks on sõidukis Dynaudio 12-kõlariga helisüsteem. Telefoni saab laadida juhtmevabalt.
Kahe tsooniga automaatne kliimaseade töötab koos soojuspumba, PM2.5 õhufiltri ja allergeene neutraliseeriva negatiivsete ioonide generaatoriga.
Standardvarustusse kuuluvad ka 360-kraadine kaamerasüsteem, pimenurga jälgimine, adaptiivne kiirushoidik ning automaatse hädapidurdusassistendiga koostöös toimivad rajahoidmise abid ja parkimisandurid.
BYD Seal on varustatud üheteistkümne turvapadjaga, sealhulgas esiistmete vahele paigutatud keskmise turvapadja ja tagumiste külgkardinatega.
Seali juht saab valida erinevate sõidurežiimide vahel, juhtida distantsilt kliimaseadet, kasutada auto sisenemiseks ja selle käivitamiseks nutitelefoni NFC-funktsiooni ning laadida juhtmevabalt ka oma nutitelefoni.
Lisaks on standardvarustuses elektriline tagaluuk, vihmasensoriga kojamehed ning kahekordsed heli- ja soojusisolatsiooniga aknad.
BYD Seal hind algab 47 990 eurost, rohkem teavet leiab BYD Eesti kodulehelt.