Narva volikogu otsib politseinike nappuse tõttu riigikogust abi

Hanneli Rudi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Politsei
Politsei Foto: Politsei

Narva volikogu on mures politseinike nappuse pärast piirilinnas ja teeb riigikogule ettepaneku alandada politseinikelt nõutava eesti keele oskuse taset.

«Narva politseijaoskonna juhtkond on teatanud, et Narvas on hetkel 18 politseinikuvakantsi ning kaasata võiks 20 abipolitseinikku, kuid kahel viimasel aastal ei õnnestunud värvata ühtki sellist töötajat,» seisab piirilinna volikogu pöördumises riigikogu poole. Linnavolinike arvates on selle põhjuseks asjaolu, et politseinikelt nõutakse eesti keele oskust C1 tasemel.

«Arvestades linna eripära, kus põhiliseks suhtluskeeleks on vene keel, aga ka seda, et soovijad
töötada politseis on valmis ja võimelised omandada vajalikud teadmised eesti oskuskeeles praktilise tegevuse käigus, palume teha muudatused vastavates õigusaktides ning leevendada eesti keele valdamise nõude abipolitseinike suhtes Bl tasemeni,» teevad piirilinna volikogu liikmed ettepaneku.

Nad kinnitavad, et selline samm aitab Narva politseijaoskonna juhtkonnal teostada aktiivsemalt kaadripoliitikat, seda eriti Narva gümnaasiumide lõpetajate ning pedagoogika- ja haldustöövaldkonnas kõrgharidust omavate noorte seas, sest paljudel neist on olemas keeleoskus B1 tasemel.


B1 tase

Mõistab kõike olulist endale tuttaval teemal, nagu töö, kool, vaba aeg vm. Saab enamasti
hakkama välisriigis, kus vastavat keelt räägitakse. Oskab koostada lihtsat teksti tuttaval
või enda jaoks huvipakkuval teemal. Oskab kirjeldada kogemusi, sündmusi, unistusi ja
eesmärke ning lühidalt põhjendada-selgitada oma seisukohti ja plaane.

C1 tase

Mõistab pikki ja keerukaid tekste, tabab ka varjatud tähendust. Oskab end spontaanselt ja
ladusalt mõistetavaks teha, väljendeid eriti otsimata. Oskab kasutada keelt paindlikult ja
tulemuslikult nii avalikes, õpi- kui ka tööoludes. Oskab luua selget, loogilist, üksikasjalikku
teksti keerukatel teemadel, kasutades sidusvahendeid ja sidusust loovaid võtteid.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles