Info liiklusummiku kohta ei jõudnud järjekordselt muponi

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
25. juuli hommikul läks Narva maanteel trammide kesklinna tagasi pööramise kohas rikki Devori reiside buss, mis seiskas kolmeks tunniks Kadrioru trammiliikluse ja tekitas Pirita teele hiigelummiku.
25. juuli hommikul läks Narva maanteel trammide kesklinna tagasi pööramise kohas rikki Devori reiside buss, mis seiskas kolmeks tunniks Kadrioru trammiliikluse ja tekitas Pirita teele hiigelummiku. Foto: Toomas Huik

Pärast seda kui rikki läinud buss juuli lõpus Narva maanteel ja Pirita teel tunde kestnud hiigelummiku tekitas, lubasid linnaametnikud üle vaadata süsteemi, kuidas info liiklusummikutest ja muudest erakorralistest sündmustest kiiresti õigete inimesteni jõuaks.


Tookord vahetasid transpordiameti ametnikud pintsakud helkurvestide vastu ja asusid ise liiklust reguleerima, et Pirita Selverist kesklinnani ulatunud ummikut veidigi leevendada. Liiklusreguleerija koolitusega munitsipaalpolitseinikud aga tegelesid sellal muude asjadega, sest mupole polnud keegi lahendamist vajavast ummikust teatanud. Pärast seda lubati info liikumise süsteem üle vaadata ja erinevate institutsioonide ülesanded paika panna.

Paraku jäi sellest ilmselt väheks, sest sel esmaspäeval kordus täpselt sama stsenaarium. «Üleeile oli Tallinnas veidi peale kella viit ühel suurel ristmikul ummik - Sõpruse puiestee ja Tammsaare tee ristmiku foorid ei töötanud. Seal ristub kaks neljarealist tänavat ning et Tammsaare teed mööda sai sõita ainult siis, kui Sõpruse puiesteel (peateel) kõik korraga teed andsid, oli tegu paraja kaosega,» rääkis Tauno, kes teiste seas ummikus oma aega raiskas.

«Kummaline on aga see, et ristmikul polnud liiklusreguleerijat, kõik käis oma rada pidi. Helistasin abitelefonile 1345 ja sealt öeldi, et fooride töökatkestusest ollakse teadlik, Signaalile on juba teada antud ja nii edasi, aga liiklust peaks reguleerima politsei. Helistasin politseisse - ka nemad olid asjast teadlikud, aga ütlesid, et liiklust peaks reguleerima munitsipaalpolitsei. Helistasin munitsipaalpolitseisse ja nemad polnud sellest fooririkkest ja ummikust kuulnudki, nad said seda minu käest teada,» meenutas ta esmaspäevast olukorda.

Mupo juhataja asetäitja Raik Saart ütles Postimehele, et esmaspäeva õhtupoolikul oleks mupo reguleerijad võinud ummikut leevendada küll, kui neile sellest kiiresti teada oleks antud. Miks info munitsipaalpolitseini ei jõudnud, ei tahtnud ta ilma põhjalikuma uurimiseta spekuleerida.

«Info võis tõesti niimoodi liikuda, et anti küll teada Signaalile, kes asus fooridega tegelema, kuid jäeti see edastamata munitsipaalpolitseile. Aga sel juhul oli tegemist õnnetu juhusega, sest see sai suvel niimoodi paika pandud, et kõikidest liiklustakistustest, olgu see maha langenud puu, katkine foor või mis iganes, antakse teada mupole ja mupo patrull langetab siis otsuse, kui palju ja milliseid täiendavaid jõudusid olukorra lahendamiseks vaja läheb,» ütles transpordiameti juhataja Andres Harjo.

«Pärast seda intsidenti rääkisin abitelefoni juhatajaga selle asja üle ja Saart pidi mupo poolt ka selgitama ja nüüd peaksid asjad paigas olema,» lisas ta. Nii et kui kusagil suurem liiklusseisak tekib, siis tuleks esimese asjana helistada ikka abitelefonile 1345 või siis otse munitsipaalpolitsei valvenumbril 14410.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles