Allveelaev sukeldus mustade kastide järele

Jürgen Tamme
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Brasiilia lennujõudude ametnik Henry Munhoz näitab pressikonverentsil fotot hetkest, mil Atlandi ookeanist         tõmmati välja alla kukkunud Airbusi sabatükk.
Brasiilia lennujõudude ametnik Henry Munhoz näitab pressikonverentsil fotot hetkest, mil Atlandi ookeanist tõmmati välja alla kukkunud Airbusi sabatükk. Foto: AFP / Scanpix

Kõrgtehnoloogiliste otsinguseadmetega varustatud Prantsuse tuumaallveelaev Émeraude sukeldus Atlandi kohal alla kukkunud Airbus A330-200 mustade kastide otsingule.


«Émeraude alustas otsinguid,» kinnitas Prantsusmaa relvajõudude peastaabi esindaja Christophe Prazuck. Kust täpselt otsida, ei tea aga endiselt keegi. Otsingupiirkond Brasiilia põhjarannikust umbes 1100 kilomeetri kaugusel asuvatest Fernando de Noronha saartest kirdes muutub Prazucki kinnitusel iga päev, kuna pidevalt laekub uut ja täpsemat infot, vahendas AFP.



Prazuck ei osanud öelda, kui kaua otsingud ookeanisügavuses kestavad, kuid tema sõnul on oluline leida õhusõiduki parda­arvutid enne, kui need signaali edastamise lõpetavad. See on võidujooks ajaga, sest BBC teatel saadavad mustad kastid oma asukohast signaale veel umbes kolm nädalat. Hiljem pole enam mingit lootust neid leida ning katastroofi täpne põhjus jääbki selgusetuks.



Viimase kaheksa aasta suurima lennukatastroofi põhjuse väljaselgitamisel võtmetähtsusega mustad kastid lamavad arvatavasti kuue kilomeetri sügavusel. Nende asukohta üritavad kindlaks määrata ka Ühendriikide mereväe kõrgtehnoloogilised aparaadid, mis suudavad lennuandmete ja helisalvestite signaale tabada kuni 6100 meetri sügavuselt.



Kui uurijatel õnnestub mustade kastide asukoht kajaloodi abil kindlaks määrata, saadetakse neile järele Prantsuse ookeaniseirelaeva Pourquoi Pas pardal asuv mehitamata miniallveelaev Nautile. Spetsiaalsete vahenditega varustatud Nautile tegutses edukalt ka näiteks Titanicu vraki uurimisel.



1. juunil alla kukkunud Air France’i lennu pardal olnud 228 inimesest oli eilseks leitud 41 inimese surnukehad. Osa neist viidi identifitseerimiseks Brasiilia rannikulinna Recifesse, kus eksperdid üritavad nende isikud kindlaks teha.



Kuigi õnnetuse asjaolud on endiselt ebaselged, kinnitas lennukompanii Air France, et hakkab välja vahetama Airbusi lennukite pardal olevaid kiirusemõõtjaid. Uurijate hinnangul on võimalik, et lennuki salapärase kadumiseni viinud sündmusteahela võis põhjustada õhusõiduki kiirusemõõdikute ehk niinimetatud Pitot’ torude jäätumine ekstreemsetes ilmastikuoludes.



Teiste võimalike põhjuste seas pole välistatud ka terrorirünnak. Nimelt leidis Prantsuse välisluureteenistus Brasiiliast Rio de Janeiro Antônio Carlos Jobimi lennuväljalt Pariisi Charles de Gaulle’i lennuväljale suundunud Air France’i lennu reisinimekirjast kahe isiku nimed, keda seostatakse islamistliku terrorismiga, kirjutas Sky News.



Ülisalajastesse dokumentidesse kantud isikute nimesid ja rahvust pole avaldatud. Väidetavalt saadeti Prantsuse luureteenistuse agendid Brasiiliasse, et asjasse rohkem selgust saata, sest on võimalik, et nimede sarnasus võib olla kokkusattumine.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles