Vene leht: Eesti rumalaim ja kalleim ehitis on võidusammas

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vabadussõja võidusammas.
Vabadussõja võidusammas. Foto: Peeter Langovits / Postimees

Ajaleht MK Estonia järjestas Eesti kõige kallimad ja rumalamad ehitised, paigutades esikohale Vabadussõja võidusamba, millele järgnevad Lilleküla staadion, Narva purskkaev, Toompea käimla ja Smuuli sild.

Vabadussõja võidusammas

101 miljoni krooni eest ehitatud võidusammas nõuab jätkuvalt riigieelarvest suuri summasid. Alles hiljuti tuli remontida võidusamba treppi ning see läks maksma 4488 eurot ning lähiajal on vaja välja vahetada mõnes samba paneelid. Leht meenutas, et võidusambaga on ette tulnud pidevalt probleeme, küll ei põle valgustus, küll tõmbuvad paneelid roheliseks, küll kostab samba seest kummalisi helisid. Mullu jaanuaris oli samba elektriarve 3774 eurot, tänavu samal kuul aga kõigest 1529 eurot, kuna küte oli välja lülitatud.

Lilleküla staadion

Kallite ehitiste pingereas on teisel kohal Lilleküla jalgpallistaadion, mis on endiselt valmis ehitamata ja halvasti läbi mõeldud. Leht märkis, et Rocca al Mare suurhall läks maksma 180 miljonit krooni, kuid Lilleküla staadion 20 miljonit rohkem, 200 miljonit krooni. Sellest hoolimata puudub staadionil osa katusest, tablood ei ole, samuti on rajamata lubatud lisaistekohad. Kuigi staadion avati juba 2001. aastal on jalgpalliliidu presidendil Aivar Pohlakul jätkunud pidevalt põhjendusi, miks staadionit valmis ehitatud pole.

Narva purskkaev

Anekdootlik lugu Narva purskkaevuga algas 2004. aastal kui kommunaalmajanduse aselinnapea Vladimir Kalatšev kulutas purskkaevu ostmiseks 231 000 krooni linna raha. Kuna purskkaevu komplekt ei olnud täielik, tuli osta puuduolevad detailid lisaks 259 000 krooni eest. Purskkaevu projekt maksis 177 000 ja ehitus 941 000 krooni. Kokku kulus purskkaevu rajamiseks 2,5 miljonit krooni. Talvel on purskkaev kaetud vineerist sarkofaagiga, mis riivab möödakäijate silma. Hoolimata kallist hinnast ei ole purskkaevu kvaliteet tasemel ning kallis objekt on juba kaks aastat järjest katki läinud.

Toompea käimla

Toompeale Nevski katedraali kõrvale rajatud 2,3 miljonit krooni maksnud kahekohaline käimla osteti Rootsist. Tavalise käimla rajamine maksnuks sel ajal umbes 300 000 krooni ehk ligi kaheksa korda vähem. Ümara katusega käimla maksis 864 424 krooni, millele lisandusid tolli, projekti, ehituse, kanalisatsiooni ja haljastuse kulud. 2009. aastal olid käimla käigushoidmise kulud 506 910 krooni ja 2010. aastal 416 912 krooni.

Smuuli sild

Tallinnas Suur-Sõjamäelt Peterburi teele viiva 370 meetri pikkuse Eesti mõistes unikaalse Smuuli silla ehitus algas 2005. aastal ja valmis sai see 2007. aastal. 87,7 miljonit krooni maksnud silla avamisel hakkas inimestele silma ehitises olev 90-sentimeetrine pragu. Sillaehituse järelevalve juht Aldur Aas ütles, et pragu tekkis sillaehituse käigus ja ei kujuta mingit ohtu. Samas ütles teine ehitusspetsialist Valeri Volkov, et avastatud pragu võib laieneda ja aja möödudes kahjustada kogu silla struktuuri.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles