Tallinki ohutusjuht: Fantaasia oli ülevaatuse ajal remondis

:

Parvlaeval MS Fantaasia tehtud ülevaatus tehti Rootsi inspektorite poolt ajal, mil see viibis remondis ning prahtija teostas laeval suuremahulisi ümberehitusi.

Lisaks remondis viibimise mainimata jätmisele olid uudist vahendanud Rootsi infoagentuurid jätnud lahti seletamata ka leitud puuduste täpsed tagamaad, ütles Postimees.ee’le Tallinki laevade ohutuse eest vastutava ettevõtte HT Laevateenindus juht Tanel Hinno.

Rootsi meedia teatel tuvastasid Rootsi inspektorid, et MS Fantaasia valjuhääldisüsteem ei tööta, päästepaatide vettelaskmine on raskendatud ja veekindlaid uksi ei hoitud kinni.

«Jutt valjuhääldite mittetöötamisest ei vasta osaliselt tõele, sest need võisid mitte töötada ainult laeva osades punktides. Laevas teostati samal ajal kaablite paigaldust, mis võis olla selle põhjus. Päästepaadid olid kontrolli ajal täielikult töökorras. Raskendatud oli ainult kiirvalvepaadi veeskamine, aga seda põhjusel, et sellele tehti hooldustöid. Ning mis puudutab veekindlate uste sulgumist, siis kõik kontrollitud uksed sulgusid täielikult,» selgitas Hinno.

Hinno sõnul on kõik nimetatud puudujäägid kirjas ka ülevaatusel koostatud hindamisaktis. Ohutusjuht selgitas, et hindamisaktile märgitakse laeval avastatud puuduste kõrvaldamise tähtajad erinevalt. Osa puudusi peab prahtija kindlalt enne mereleminekut likvideerima, teiste eemaldamisega võib aga oodata näiteks kuni kaks nädalat.

Samal ajal laevaga opereerimist aktiga ei keelatud, seega pole laeva merekõlbmatuks mitte kuidagigi tunnistatud, sõnas Hinno.

Tanel Hinno sõnul on laevakontrolli akti tõlgendatud valesti. Laeva kinnipidamist pole toimunud, nagu tõendab ka kontrollakt.

Eesti Veeteede Ameti avalike suhete vanemspetsialist Malle Lõhmus kinnitas Postimees.ee’le, et varasemalt Fantaasiale tehtud kontrollid on tunnistanud parvlaeva merekõlbulikuks.

Fantaasia sõidab praegu Eesti lipu all ja seda opereerib Eesti firma OÜ Kystlink Estonia. Varem muuhulgas ka Riia ja Stockholmi vahel sõitnud Fantaasia renditi oktoobris Norrasse, kus see hakkas asendama Hirtshalsi (Taani) ja Langesundi (Norra) vahel sõitnud Pride of Telemarki, mis sõitis 11. septembril Hirtshalsi sadamas lainemurdjale otsa ning vajas seetõttu remonti.

Maist kuni oktoobrini sõitis alus Vahemerel, mil see prahiti Fantaasia Algerie Ferries kaubamärgi all opereerivale Alžeeria ettevõttele E.N.T.M.V. ehk Entreprise Nationale de Transport Maritime de Voyageurs.

Prindi
suurpettuse toime pannud raamatupidaja
Sisuturundus
KÄNGURUD MEIE METSADES?
arvamusplats
nädala näod
Gallup

Kui sageli käid turul?

Küsitluses on osalenud 2970 inimest
Päevakava
Homme09:00
24JuuliOtse: Eesti noorhobuste tšempionaat>
Homme19:00
24JuuliJalgpalli otsepilt: Levadia võõrustab Paide Linnameeskonda>
Viimased uudised
TarbijaKõik
VideoKõik
Teadus ja tehnikaKõik
MajandusKõik
MaailmKõik
SportKõik
NaineKõik
TervisKõik
Gallup

Küsitluses on osalenud  inimest
MaaeluKõik
TallinnKõik
Tartu PostimeesKõik
48h populaarsemad teemad
Tänane lehtKõik
ArvamusKõik
KultuurKõik
ReisKõik
KoduKõik
LemmikKõik
VIIMASED GALERIID
SOOV.EE
Sünnipäevad

Palju õnne!

Kuno Areng

87

Kuno Areng

koorijuht

Els Roode, 82

kandlemängija

Raine Karp, 77

arhitekt

Viesturs Jansons, 58

tantsija

Pia Ehasalu, 52

kunstiteadlane

Kaili Sirge, 33

suusataja

Horoskoop
SetomaaKõik
60 PLUSSKõik
Arhiiv
Pärnu
Viljandi
Rakvere
Paide
VALGA
Liitu Postimehe uudiskirjaga ja ole kursis päeva olulisimate uudistega!
Vali omale meelepärased teemad:
Aitäh, et liitusid
Postimehe uudiskirjaga!
Juba homme jõuab esimene uudiskiri sinuni.
TAGASI POSTIMEHE LEHELE