Aava ja Sikk vaimustasid tuhandeid fänne

Peep Pahv
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Urmo Aava ja Kuldar Sikk jätsid eile konkurendid kaugele tolmu sisse.
Urmo Aava ja Kuldar Sikk jätsid eile konkurendid kaugele tolmu sisse. Foto: AFP / Scanpix

Lõuna-Eesti ralli avapäeval hinnanguliselt 10 000 fänni rõõmustanud Urmo Aava hindas oma sõitu heaks, ent ei enamat. «Laupäeval tahaks paremini sõita,» lausus ta tagasihoidlikult.

Enesestmõistetavalt asuvad Aava ja kaardilugeja Kuldar Sikk Võru ümbruse teedel sõidetaval rallil kindlalt liidrikohal. Citroën C4 WRC-ga kihutavad eestlased edestasid kolme esimese kiiruskatsega samaväärset masinat ohjavat Conrad Rautenbachi ja David Seniorit 28,3 sekundiga.  


«Teedel on palju lahtist kruusa ning kohati tundub pinnas vihmast liiga pehme,» iseloomustas Aava tingimusi. «Täna sõitsime liiga palju külg ees, homme püüame hoida paremat joont.»


Aava soovib Lõuna-Eestis valmistuda Soome MM-ralliks, ent eilne päev jooksis liiva. «Esimesed kiiruskatsed polnud Soome teedega kuigi sarnased,» hindas ta. «Liiga laiad ja kiired.»


Tänast päeva kavatseb Aava kasutada auto testimiseks. «Sätime diferentsiaali ja amortisaatoreid,» viitas ta. «Mul on auto seadistamiseks mõned mõtted ning teatud asjad dikteerib ka meeskond.» Aava tööd hõlbustab Võrus viibiv tiimi insener ning professionaalset teenindust pakkuv hooldetiim.


Võru kihutamisega tehakse testimise osas vaid eeltöö. Soome ralliks saab auto paika esmaspäeval Soomes, kui Aava ja Sikk osalevad Citroëni tehasetiimi ametlikus testis. Möödunud nädal sättis samas oma autot valitsev maailmameister Sebastien Loeb ning Aaval õnnestus juba legendi staatuses mehe kõrval istuda.


Aavale pisutki konkurentsi pakkuda üritav Rautenbach kurtis, et esimese päeva kiiruskatsed olid liiga kiired. «Harjumine võttis veidi aega, ent kokkuvõttes jään päevaga rahule. Homsed katsed peaksid mulle paremini sobima,» kommenteeris Zimbabwe rallimees.


Nagu viimastel rallidel tavaks, käib haarav heitlus N-rühmas. Avapäeva järel asub selle klassi jäme ots lätlaste käes. Janis Vorobjovs asub üldarvestuses kolmandal ning Andis Neikšans neljandal kohal. Kahe Mitsubishiga sõitva lõunanaabri vahe on kõigest 0,8 sekundit.


Neile järgneb eestlaste rivi – Markko Märtini hoolealune Ott Tänak kaotab klassi liidrile 7,9 sekundiga. Noorest Subaru piloodist omakorda 5,4 sekundi kaugusel asub Mitsubishiga sõitev vanameister Margus Murakas.


«Üritasime sõita kindla peale ning usun, et tulemusega võib rahule jääda,» hindas Tänak oma tegemisi.


Edasi tulevad Egon Kaur, Margus Remmak ja Rainer Aus. Kusjuures klassi seitsmendat kohta hoidev Aus kaotab Voro­bjovsile kõiges 20 sekundit.


Kuna ralli teisele päevale starditakse kolme esimese kiiruskatse paremusjärjestuses, võivad nii mõnedki mehed tegeleda kavaldamisega. Näiteks Remmak kinnitas neljapäeval, et lahtise kruusaga kaetud teedel pole ees kuigi mõnus sõita, ning võimelik, et nad kasutavad teiseks päevaks soodsama stardipositsiooni saamiseks taktikalisi kavalusi.


Eilse võistluse suurüllatajaks oli kõigest 16-aastane Siim Plangi, kes pääses eriloaga teisest liigast kõrgemasse seltskonda ning hõivas avapäeva järel N-rühma 11. koha. Neliveolise autoga on Lõuna-Eesti ralli talle alles teine võistlus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles