Liikluses kaotas aastaga elu 83 inimest

Karin Kangro
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Haapsalu lähistel hukkus novembris BMW ja veoauto kokkupõrkes neli noort meest.
Haapsalu lähistel hukkus novembris BMW ja veoauto kokkupõrkes neli noort meest. Foto: Lääne prefektuur

Eestis hukkus lõppenud aastal liiklusõnnetustes 83 inimest ehk neli inimest vähem kui 2012. aastal.

Politsei- ja piirivalveameti korrakaitsepolitseiosakonna komissari Riho Tänaku sõnul oli mullu nii liikluses hukkunuid kui ka vigasaanuid vähem kui 2012. aastal, ehkki vahe polnud väga suur. Kui möödunud aastal sai liiklusõnnetustes surma 83 ja vigastada 1664 inimest, siis üle-eelmisel aastal oli liikluses hukkunuid 87 ja vigastatuid 1723.

Tänak tõi esile, et aasta esimeses kvartalis oli surmaga lõppenud õnnetusi vaid seitse ning esimest korda üle aastakümnete ei hukkunud märtsis liiklusõnnetustes ühtegi inimest. Juunis, novembris ja detsembris oli seevastu liikluses hukkunuid 2012. aastaga võrreldes tunduvalt rohkem ehk vastavalt 13, 12 ja 13 inimest.

Aasta viimased kuud olid Tänaku sõnul eriti traagilised: Haapsalu lähistel hukkus rängas liiklusõnnetuses neli inimest, lisaks hukkus liikluses kaks last ning toimus kaks kahe hukkunuga jalakäijaõnnetust.

«Autojuhid ja kaasreisijad hukkusid peamiselt asulavälistel teedel ning jalakäijad asulates. Ometi peaks asulates olema sõidukiirused sellised, et teele astunud jalakäija ees on juhil võimalik ohutult pidama saada,» rääkis Tänak, kelle sõnul mängivad jalakäijate ohutuses väga suurt rolli isegi pealtnäha väikesed erinevused sõidukite kiiruses.

Samas on jalakäijaõnnetuste ärahoidmise üks võtmekoht tema sõnul ka jalakäijate enda tähelepanelikkus tee ületamisel. «Teadmine, et ülekäigurada on jalakäijale loodud tee ületamise koht, kus juht peab inimesele teed andma, soosib paratamatult ka vähesemat tähelepanelikkust. Tegelikult on ka ülekäigurajal jalakäijal kohustus enne teele astumist veenduda, et juht on teda märganud ning saab sõiduki enne vöötrada ohutult pidama,» lausus ta.

Selleks, et jalakäijad oleksid liikluses paremini märgatavad, on maanteeamet koos politseiga Tänaku sõnul kõvasti panustanud nii helkuri kasutamise propageerimisse kui ka nende jagamisse eelkõige maapiirkondades liikuvatele inimestele. Koos maanteeameti ja kindlustusfirmadega jagab politsei sügistalvel inimestele kokku üle 170 000 helkuri.

«Politsei eesmärk on helkureid jagades võimalikult paljudele inimestele helkuri õiget kandmist kohe ka selgitada ning selle kinnitamisel abistada, et helkur ei jääks taskusse või käekotti, kus ta paraku ei tööta,» ütles Tänak.

Politseile teevad jätkuvalt muret ka alkoholi tarvitanud autojuhid. Lõppenud aastal sai joobes juhtide süül vigastada üle 200 inimese ja hukkus 19 inimest. Tänaku sõnul on hukkunud joobes juhid enamasti olnud ka lahtise turvavööga.

Aasta jooksul kontrollis politsei juhtide võimalikku joovet enam kui poolel miljonil korral ning avastas ligi 8000 alkoholi mõju all olnud juhti.

2012. aastal hukkus liiklusõnnetustes 87, 2011. aastal 101, 2010. aastal 79 ja 2009. aastal 100 inimest. 2008. aastal nõudsid liiklusõnnetused Eestis aga 132, 2007. aastal 196 ja 2006. aastal lausa 207 elu.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles