Eraldusmärkideta politseiauto teeb kihutajate elu kibedaks

Risto Berendson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Politseiauto.
Politseiauto. Foto: Mihkel Maripuu

Eraldusmärkideta patrullauto on liiklusrikkujate tabamisel politseivärvides autost tunduvalt tõhusam, sest kihutajad või teised eeskirja eirajad ei oska selles ohtu näha.



See, et politsei kasutab liiklusjärelevalves eraautodega sarnaseid, eraldusmärgistuseta BMWsid või Subaruid, pole juba aastaid enam uudis. Ent see, et maanteedel ja tänavatel liigub ka politsei Toyotasid, Chryslereid, Škodasid, Nissaneid ja Fiatte, on paljudele raskema jalaga autojuhtidele olnud ebameeldiv üllatus.

Politsei liiklusjärelevalvetalituse juht Tõnis Sulu ütleb, et iga riik on ise otsustanud, kui palju liiklusjärelevalvet tehakse eraldusmärkidega autodega. Põhjanaabritel soomlastel on selliseid näiteks kolmandik kõigist patrullidest.

Eestimaa teedel on eraldusmärkideta patrullautosid politsei kasutuses kümmekond. Ilmselt tuntumad on neist kolm aastat tagasi kasutusse võetud liikluspolitsei eriüksuse kolm kolmanda seeria musta BMWd, mille liisinguaeg aasta pärast lõpeb.

«Meie BMWsid üldiselt tuntakse,» ütles politseikomissar Raul Sihver. «Isegi üks liikluses peatatud naine teatas meile üleolevalt, et tundis meid ammu ära, sest ainult politsei BMW-l on all tehase standardveljed.»

Sihveri sõnul õigustab eraldusmärkideta politseiautode kasutamine end igal juhul, sest täidab just selle lünga, mis politseivärvides autodest jääb. «Praktika näitab, et kui eraldusmärkidega auto maanteel liigub, on selle ees ja taga kokku kolme kilomeetri pikkune turvalise liiklemise koridor,» rääkis Sihver.

See on ala, kus korralikult üritavad sõita isegi paadunud liiklushuligaanid. Just nende tabamiseks ongi eravärvides autod asendamatud. Ja kuigi aastad tagasi politseinike töövahendiks saanud võimsad Subarud peaksid kõiki võimalikke kihutajaid juba ettevaatlikuks muutma, lähevad mitmed neist siiamaani nende õnge.

Põhja prefektuuri liiklusteenitsuse juhi Sirle Pai sõnul on nende eravärvides Subaru Imprezaga korduvalt ette tulnud olukordi, kus pahaaimamatu rullnokk maanteel Subaru kõrvale sõidab, et siis politseinikke võidukiirendamisele ärgitada.

Veelgi enam. «Ühel ebaseaduslikul kiirendusvõistlusel kutsuti meie Subaru ka starti,» ütles Pai. «Siis, kui nähakse, et sportliku välimusega sõiduki roolis on tegelikult vormis politseinikud, on üllatus muidugi suur ja võistlemise huvi kaob ruttu.»

Liiklusjärelevalve talituse juhi Tõnis Sulu sõnul ei saa paraku tuua välja selget statistikat, kui palju rikkujaid eravärvides masin eraldusmärkidega autost rohkem tabab.

«Meie teeme oma tööd alati meeskonnana,» selgitas ta. «Kui eravärvides auto teel mõne rikkuja isegi peatab, siis sageli viib ta rikkuja edasi mõnele kõrvalisele teele, kus rikkumine vormistatakse seal juba ees ootavas politseibussis.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles