Leht: SLK kavatseb uued praamid suve hakul Saksamaale viia

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Küllike Rooväli

Saaremaa Laevakompanii (SLK) kavatseb juba suve hakul viia parvlaevad Saaremaa ja Muhumaa Saksamaale ning tuua Virtsu-Kuivastu liinile nende asemele vanad praamid eesotsas Regulaga, kirjutab Meie Maa.

Leht möönab, et kinnitust sellele plaanile ei ole Vjatšeslav Leedole kuuluvalt SLK-lt ega ka viimase tütarettevõttelt Väinamere Liinidelt saadud, kuid Leedo kavatsusest räägivad mitmed hästi informeeritud inimesed ja ka laevapersonal.

Anonüümsust palunud allikas, kelle puhul on lehe kinnitusel avalikkusele tuntud inimesega, rääkis, et leidis kolmapäeval parvlaevaga Saaremaa Kuivastust Virtsu sõites laevalt eest sisuliselt tühja kaupluse ja täiesti tühja baari. «Tundus, et kõik sellised asjad, mida pole põranda külge kruvitud, olid nii poest kui ka baarist ära viidud. Poest, kuhu olid jäänud üksikud riiulid, viisid töötajad parajasti kastidega kaupa minema. Baar, kus varem oli ka suur toidulett, oli sootuks suletud. Toiduletist andsid põrandakattel aimu ainult jäljed,» kirjeldas allikas.

Lehe allikas pöördus laevapersonali poole, et uurida, mis toimub. «Laeva töötaja ütles mulle, et laev läheb lähiajal dokki hooldusesse ja seejärel viiakse Saksamaale liinile. Küsisin, milline laev siis asemele tuleb. Töötaja vastas, et Regula,» rääkis allikas. Küsimusele, kas Muhumaa jääb ikka liinile, vastas laeva töötaja, et esialgu jääb Muhumaa veel sõitma, aga suvel viiakse see samuti Saksamaale.

«Jutt on tõsine ja pole enam uus,» ütles Meie Maale Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil. «Olen kuulnud, et enne jaanipäeva saab see käik tehtud, aga ilmselt juba varem. Riik on samuti mures.» Kiil on kuulnud, et Saaremaa ja Muhumaa viiakse Saksamaale, kus mõlemad hakkavad sõitma mitte merel, vaid Reini jõel.

Kiili sõnul avaldub kõige suurem kaotus liinimeetrites, kui Väinamerele tuuakse tagasi Regula ja teine väiksem laev. «Üeveoks kuluv aeg polegi nii primaarne kui laeva pikkus, sest Regula ei mahuta nii palju sõidukeid kui praegused laevad. 10-15 minutit pikema ülesõidu elab ikka ju üle. Õnneks aga loodus tühja kohta ei salli ja järsku mingi asi juhtub veel,» ütles Kiil.

Kiili sõnul jääb Hiiumaa liinil sõitev uus parvlaev Hiiumaa liinile alles. «Seda nad ei saa ära viia, kuna riigiga sõlmitud lepingus on kirjas, et see peab Hiiumaa-liinile jääma,» osutas Tallinna Sadama juht.

Üks Meie Maa allikas, kes on töötanud Väinamere Liinides, kuid kes ei soovinud samuti oma nime avaldamist, on endistelt kolleegidelt kuulnud, et lisaks laevadele peaksid Saksamaale tööle minema ka Saaremaa ja Muhumaa kaptenid ning tüürimehed.

Laevade suuromanik Olav Miil ütles lehele, et seda, kus Saaremaa ja Muhumaa eeloleval suvel sõitma hakkavad, tuleb küsida SLK-lt.

«Minul on SLK-ga pikaajaline prahileping, mis kehtib 2026. aastani. Mul pole vahet, kus mu laevad sõidavad, kui SLK on lepingust tulenevad kohustused minu ees täitnud. Mina olen ainult laevaomanik,» sõnas ta. Miil lisas, et vastavalt tema lepingule SLK-ga ei tohi ta sel teemal rohkem kommentaare anda.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi pressiesindaja Rasmus Ruuda ütles Meie Maale, et mandri ja suursaarte vahel opereeriv Väinamere Liinid pole oma lepingupartnerit ehk siis riiki laevade vahetusest teavitanud. Leht küsis, kas Väinamere Liinid peab seda üldse tegema. «Lepingu järgi ei pea teavitama. Aga praktilise töö sujuvuse mõttes oleks see mõistlik. Ja reisijate teavitamine oleks samuti viisakas,» vastas Ruuda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles