Riigikogu hakkab arutama saadikute autoliisingule ülempiiri seadmist

Karin Kangro
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Riigikogu vanematekogu hakkab oktoobri keskel arutama, kas seada riigikogu liikmetele hüvitatava autoliisingu summale ülempiir.

Riigikogu juhatuse liikmeid ja fraktsioonide esimehi koondav vanematekogu koguneb kuluhüvitiste teemat arutama 14. oktoobril. Praeguseks on saadikud omavahel rääkinud näiteks 300- või 400-eurosest liisingusummast, mida kuluhüvitised võiksid katta.

Seaduse järgi hüvitatakse riigikogu liikmetele tööga seotud kulutused kuni 30 protsendi ulatuses lihtliikme 3444-eurosest palgast. Seega võivad märtsis valitud riigikogu liikmed kulude hüvitamiseks kasutada kuni 1033 eurot kuus.

Postimees kirjutas kaks nädalat tagasi, et riigikogu liikmete keskmine autoliising maksab kuus 400–500 eurot. On ka neid, kes on leidnud auto paarisaja euro eest kuus, ja neid, kelle kuumakse küündib kaks korda suurema summani. Näiteks keskerakondlane Kersti Sarapuu on leidnud auto, mille eest tuleb kuus välja käia 930 eurot – see on Mercedes-Benzi maastur ML Bluetec 4Matic. Mõned saadikud lasevad liisinguarveid tasuda vaid osaliselt, mõned aga maksavad liisingut oma ametipalgast ega küsi selle eest hüvitist.

Kuludokumentide alusel saavad saadikud hüvitist kasutada lisaks sõidukuludele ka side- ja postikulude, lähetuskulude, bürookulude ja koolituskulude katmiseks. Samuti hüvitatakse neile esindus- ja vastuvõtu-, tõlketeenuse, majutus- ning uuringute ja ekspertiiside kulud. Vara soetamiseks kuluhüvitist kasutada ei saa.

Lisaks tööga seotud kuludele hüvitatakse riigikogu juhatuse kehtestatud korra alusel väljaspool Tallinna ja selle lähivaldu elavate saadikute eluasemekulud. Kuludokumentide alusel makstava hüvitise suurus on kuni 20 protsenti riigikogu liikme palgast ehk kuni 689 eurot kuus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles