Tallinna Ülikool: koostöö toimib ja dubleerimist ei ole

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna ülikooli uus rektor saab teatavaks 8. veeburaril.
Tallinna ülikooli uus rektor saab teatavaks 8. veeburaril. Foto: Marianne Loorents / SL Õhtuleht

Tartu ja Tallinna Ülikooli eripedagoogika õppekavad on piisavalt erinevad ega dubleeri üksteist, samas on koostöö õppejõudude vahel täitsa olemas, kinnitas Tallinna Ülikooli õppekavade kuraator, eripedagoogika ja eripedagoog-nõustaja Tiiu Tammemäe.

«Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudis on eripedagoog-nõustaja magistriõppekava poolavatud, st meile saavad õppima tulla lisaks eripedagoogikat bakalaureusetasemel õppinud kandidaatidele ka teised haridus- ja sotsiaalvaldkonna erialadel lõpetanud. Eeldusaineid meil ei ole, küll aga on kohustuslikud ained neile tudengitele, kes pole eelmisel tasemel eripedagoogikat õppinud,» ütles Tammemäe.

«Meile saavad õppima tulla ka Tartu Ülikoolis eripedagoogika bakalaureusetasemel lõpetanud kandidaadid, kuna vajalikud tingimused on täidetud. Samuti on õpingute alustamisel võimalik arvestada varasemaid õpinguid ja töökogemusi (VÕTA).» 

Tammemäe rõhutas aga, et VÕTA on üliõpilaskandidaadi jaoks võimalus oma eelnevat kogemust presenteerida, kuid ülikoolil ei ole kohustust igat taotlust tingimusteta arvestada. «Iga juhtum vaadatakse personaalselt läbi ja otsus langetatakse vastavalt eelneva töö- ja õpikogemuse põhjal saavutatud õpiväljunditele,» märkis Tammemäe. 

«Me mõlemad üritame täita vabariigis valitsevat suurt tühimikku tugispetsialistide järele.»

«Ühist on TÜ ja TLÜ eripedagoogika bakalaureusetaseme õppekavadel niipalju, et mõlemal juhul on lisaks kõrgharidusstandardile lähtutud eripedagoogi kutsestandardi nõuetest ning mõlemad õppekavad loovad eeldused edasiõppimiseks magistritasemel. Kuna magistritasemel on TÜ-s võimalik omandada logopeedi ettevalmistus, siis on seal bakalaureusetasemel palju meditsiinilisi aineid (anatoomia, neuroloogia, psühhiaatria), mis ongi eelduseks magistritasemel logopeedia-alasteks õpinguteks,» selgitas Tammemäe.

Tema sõnul on TLÜ eripedagoogika bakalaureuse lõpetanud ka varasemalt Tartu Ülikoolis magistritasemel edasi õppinud, kuid sel juhul on vahepealse aasta jooksul läbitud TÜ avatud ülikoolis vajalikud eeldusained.

Samuti soovitas ta üliõpilaskandidaatidel põhjalikult tutvuda õppekavaga, mida plaanitakse omandama hakata. «Me oleme TLÜ-s pidanud nii mõnelegi kandidaadile sisseastumiseksami ajal teatama vastuseks tema soovile logopeediks saada, et ta on oma dokumendid valesse ülikooli toonud.» 

«Tallinna Ülikoolis logopeediks õppida ei saa. Meie eripedagoog-nõustaja õppekava keskendub laiemalt pedagoogilisele ettevalmistusele, suurt rõhku pannakse nõustamisalastele ja võrgustikutööd õpetatavatele ainetele, meie vilistlased asuvad tööle eripedagoogidena lasteaedades ja koolides, lisaks sageli ka koolide haridusliku erivajadusega õpilase õppe koordineerijatena,  nõustamiskeskuste, omavalitsuste, mittetulundusühingute spetsialistidena,» märkis ta.

Küsimusele, kas TLÜ ja TÜ võiks sel alal rohkem koostööd teha, vastas Tammemäe, et praegugi on kahe ülikooli eripedagoogika õppejõudude koostöö olemas. «Me mõlemad üritame täita vabariigis valitsevat suurt tühimikku tugispetsialistide järele. Kuid kahe ülikooli õppekavad ei ole kindlasti üksteist dubleerivad ja see ei olegi eesmärgiks. Kuna eripedagoogide ja logopeedide vajadus vabariigis on väga suur, siis hetkel täidavad mõlemad ülikoolid oma rolli ja sellisena võiks see meie nägemuses ka edaspidi jääda,» märkis ta. 

Tallinna Ülikoolis eripedagoogika bakalaureuse cum laude'ga lõpetanud Liina Selgis kirjutas Postimehe arvamusartiklis, et ta ei pääsenud sama eriala magistriõppesse Tartu Ülikooli. «Kuidas saame oma riigi kodanikest häid spetsialiste ja inimesi, kes viivad ühiskonda edasi, kui juba kaks Eesti mõjukaimat ülikooli veavad omavahel vägikaigast? Ja see ei ole ainult eripedagoogikas nii. Pärast enda luhtunud katseid sisseastumistel sain tutvusringkonnast palju tagasisidet ja selgus, et see on paljudel erialadel üsna tavapärane,» kirjutas Selgis. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles