Pikem praamisõit ärritab hiidlasi

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Parvlaev Ofelia Rohuküla sadamas.
Parvlaev Ofelia Rohuküla sadamas. Foto: Margus Ansu

Väinamerel parvlaevavedusid teostav ettevõte on andnud kaptenitele korralduse merel aeglasemalt liigelda, pikenenud reisiaeg tekitab saareelanikes aga tõsist pahameelt.


Alates möödunud nädalast sõidavad parvlaevad Hiiumaa ja mandri vahel kümme minutit varasemast kauem, kõige valusamalt on reisi pikenemine mõjutanud bussireisijaid, kelle jaoks sadamasse vastu tulnud bussile jõudmine õnnemäng - kord jõuad, teinekord mitte, kirjutab Hiiu Leht.

«Praegu väljuvad maakonnaliini bussid Heltermaalt maksimaalselt kümme minutit pärast parvlaevagraafikus toodud laeva saabumisaega, mitte hiljem,» rääkis Hiiumaa Ettevõtjate liidu juhataja Tanel Malk ja tõi näiteks hommikuse bussiliini nr 534, mis veab ka Käina koolilapsi ega saa seetõttu parvlaeva ootama jääda.

Malga sõnul on ühistransport süsteem, kus üks lüli ei saa toimida oma suva järgi.

Sõiduplaan, millele ta oma ütlustes tugineb, asub ülevedaja OÜ Väinamere Liinid kliendilehel, kus on kirjas nii laevade väljumis- kui saabumisajad. Seega on reisijatel õigustatud ootus jõuda kohale väljakuulutatud kellaajal.

«Sõidugraafikuga on määratud väljumisaeg. Saabumisaeg kujuneb laadimis-, lossimis- ja sõiduaja summana. Seda pole võimalik minutilise täpsusega määratleda, sest iga reis on unikaalne,» väitis vastuseks OÜ Väinamere Liinid teenindusjuht Anu Hiiuväin.

Tema sõnul on tegemist valikute küsimusega ja vedaja püüab leida parima lahenduse nii reisija, ettevõtja kui ka tellija jaoks. Samas soovib vedaja ka mõistlikumalt majandada, et kulusid kokku hoida.

«Kui varem sõitsid laevad reeglina täiskäigul, siis nüüd tehakse seda vaid juhul, kui laadimine on ületanud väljumisaja. Muul ajal sõidetakse säästlikumal režiimil, mis tähendab aga seda, et puhas ülesõiduaeg on umbes 90 minutit. Sildumine ja lossimine lisavad sellele veel ligi kümme minutit,» teatas Hiiuväin.

Malk leidis, et antud juhul on asi põhimõttes ehk kui laevafirma on graafikus andnud ülesõiduks 1 tund ja 30 minutit, siis hea tava kohaselt peaks ta sellest kinni pidama.

«Riigiga lepingut sõlmides on ta sellega arvestanud ja pole aktsepteeritav, et ühtäkki hakatakse lepingupunkte niimoodi hiidlaste arvel väänama» lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles