Tallinna Sadama renditavad asenduslaevad ei pruugi vastata lepingutingimustele (4)

Andres Einmann
, Eesti uudiste päevatoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Parvlaev Regula.
Parvlaev Regula. Foto: Jaanus Lensment

Tallinna Sadama tütarfirma TS Laevad renditavad asenduslaevad mandri ja saarte vahelisele liinile ei pruugi vastata lepingutingimustele, kuid ettevõtte juhi Kaido Padari kinnitusel on parvlaevaliikluse operaatori vahetumise ajaks, 1. oktoobriks laevaliikluse jätkamiseks kindlasti laevad olemas.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga (MKM) sõlmitud lepingu alusel peab Tallinna Sadam panema 1. oktoobrist mandri ja saarte vahele sõitma laevad, mille vanus ei ületa seitset aastat.

Kaido Padar ütles Postimehele, et läbirääkimised asenduslaevade leidmiseks on käimas.

«Asenduslaevad ei pruugi olla nooremad kui seitse aastat, aga 1. oktoobrist on kindlasti laevad olemas. Valmistume mustemaks stsenaariumiks, mille järgi ei saa 1. oktoobriks ükski uus laev valmis, seega otsime kolme asenduslaeva. Regula on meil juba olemas ja otsime kolme asenduslaeva, seega saab oktoobri alguses kindlasti mandri ja saarte vahelisel liinil neli laeva olema,» rääkis Padar.

See, et TS Laevad praegu kolme asenduslaeva otsib, ei tähenda seda, et neid kõiki oktoobri alguses tarvis oleks. «Teeme tööd ja peame läbirääkimisi. Ilmselt on meil lähinädalatel asenduslaevade kohta midagi täpsemalt öelda,» rääkis ta.

«Kui mõni rendilaev on vanem kui seitse aastat, siis maksame majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile trahvi, oleme sellega me äriplaanis arvestanud. MKMil on võimalus lepingu järgi Tallinna Sadamalt nõuda kuni viis miljonit eurot leppetrahvi,» lausus Padar.

Kas ja kui palju peab Tallinna Sadam leppetrahvi maksma, ei ole võimalik praegu öelda.

TS Laevad otsib saarte ja mandri vahelistele liinidele asenduslaevu 1-3 kuuks. Laevade rendilepingud on kavas sõlmida selliselt, et mõne uue laeva päralejõudmisel on võimalik leping varem lõpetada ja renditud alus omanikule varem tagasi anda.

Viimane seis uute parvlaevade ehitamisega on selline, et neljast uuest parvlaevast on valmimise lõppjärgus vaid Türgis ehitatav Leiger. Teise laeva, Poolas ehitatava Tõllu puhul on väike võimalus, et see jõuab liinile samuti 1. oktoobriks, kuid reaalne tähtaeg on pigem oktoobri keskpaik.

Ülejäänud kahe parvlaeva seis on segasem. Pireti valmimine Poolas lükkub uue kokkuleppe järgi detsembrisse. Türgis ehitatava teise laeva, Tiiu valmimisaeg selgub aga lähinädalatel.

See tähendab, et riigiettevõtte Tallinna Sadam tütarfirma TS Laevad peab 1. oktoobrist saartevahelise parvlaevaliikluse tagamiseks leidma igal juhul kuni kolmeks kuuks liinile kolm asenduslaeva.

Kommentaarid (4)
Copy
Tagasi üles