Raudteeülesõitudel vähenes õnnetuste arv

Oliver Kund
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raudteeülesõit.
Raudteeülesõit. Foto: Margus Ansu

Tehnilise Järelevalve Ameti andmetel toimus Eesti raudteeülesõitudel mullu 28 õnnetust. Võrreldes aasta varasemaga on õnnetuste arv vähenenud tänu ülesõitude turvalisemaks muutumisele.

Ameti sõnul toimus ülesõitudel mullu 15 sõiduki ja rongi kokkupõrget, milles sai vigastada kolm inimest ja hukkunuid ei olnud. Jalakäijad jäid rongi ette 13 korral, neist üheksa hukkus.

2010. aastaga võrreldes näitab statistika, et maanteesõiduki ja rongi kokkupõrkejuhtumite arv on vähenenud. Esimeses kvartalis toimus enamus kokkupõrkeid toimus rasketes talvistes ilmastikuoludes vale sõidukiiruse valimise tõttu ja kolmandas kvartalis sõiduki juhtimise tõttu joobeseisundis.

Ameti hinnangul näitab see, et tehniline infrastruktuur Eesti raudteedel on piisavalt ohutu. Möödunud aastal suleti Tehnilise Järelevalve Ameti, raudtee-ettevõtete ja kohalike omavalitsuste koostöös kuus samatasandilist ülesõidukohta ja täiendavate ohutusseadmetega varustati viis ülesõidukohta.

Lisaks tehti eeskirjades muudatusi, mis nõuaksid ülesõidukohtade paremat eristamist ümbritsevast keskkonnast. Selleks muudeti kohustuslikuks olemasolevate fooride asendamine LED-fooripeadega ja täiendavate liikluskorraldusvahendite paigaldamine.

Otsasõidujuhtumite arv raudteel jäi võrreldes 2010. aastaga samaks. Õnnetuste peamiseks põhjuseks on jätkuvalt hooletus. Tehnilise Järelevalve Amet kavatseb tulevikus kaardistada inimeste omavolilised käigurajad raudteede ääres ning sellest lähtuvalt leida turvalisemad lahendused.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles