Tagasi mobiilivaatesse

Eesti uudised

:

Riik lubab kaitseväe eriotstarbelised sõidukid ilma eriloata liiklusse

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium saatis kooskõlastusringile määruse eelnõu, mille järgi saaksid kaitseväe, kaitseliidu ja siseministeeriumi suuremõõdulised eriotstarbelised sõidukid edaspidi liikuda Eesti teedel ilma eriloata.

Liiklusseaduse järgi tohivad kaitseväe, kaitseliidu ja siseministeeriumi eriotstarbelised tavamõõtmeid ületavad sõidukid liikuda teedel vaid eriloa alusel. Majandus- ja kommuniatsiooniminister Juhan Parts märkis eelnõu seletuskirjas, et kuna tegemist on eriotstarbeliste sõidukitega, mis tihti osalevad kiireloomulistel päästeoperatsioonidel üle Eesti, siis veoloa nõuetekohane taotlemine õnnetuskohale õigeaegseks jõudmiseks on praktiliselt võimatu.

Päästeasutustel on tarvis sageli kasutada kõrgendatud maastikuläbivusega Multi-lift süsteemiga varustatud konteinerveokitel kõrgeid konteinereid. Praegu tohivad Eesti teedel ilma eriloata sõita kuni nelja meetri kõrgused sõidukid, kuid sellise veoki kõrgus koos konteineriga ulatub 4,25 meetrini.

Samuti võib kõrgendatud maastikuläbivusega veokitega olla vajadus transportida juhtimis- ja olmekonteinereid, mis on päästjate töökeskkonnaks päästesündmusel ning mille sisekõrgus on 2,00 m. Lähtudes kehtivast sõiduki suurimast lubatud kõrgusest on nimetatud konteinerite transport võimalik üksnes eraldi haagisega. Konteineri haagisele tõstmine peab toimuma aga eraldi kraanaga. Samas ei ole konteineri vedu haagisega ning eraldi kraanaga laadimine maastikul operatiivne ega võimalda päästetöö efektiivset teostamist ja logistilist korraldust.

Kaitseväe ja kaitseliidu sõidukite lubatud kõrguse suurendamine on tingitud eriotstarbelise puksiirkraana kasutuselevõtmisega, mille suurim kõrgus ulatub 4,3 meetrini. Kuna puksiirkraana on võimekas töövahend, on seda kasutatud lisaks kaitseväe ja kaitseliidu ülesannetele ka mitmetel kiireloomulistel päästeoperatsioonidel üle Eesti, näiteks 2010. aastal Ülemiste järvele hädamaandunud Poola kaubalennuki An-26 päästmisel.

Selleks, et tagada marsruudi ohutus, peab sõidukijuht eelnõu järgi olema täpselt informeeritud kõikidest Eesti teedel olevatest kõrgusepiirangutest ning jälgima rangelt kõrgust piiravaid liiklusmärke. Näiteks Tallinnas on Rohu ja Endla tänava raudteeviadukti kõrgusepiirang 3,8 meetrit, Paldiski maantee raudteeviadukti piirang neli meetrit ja Heina tänava raudteeviadukti kõrgusepiirang 4,2 meetrit. Selliseid kriitilisi kohti on teistes suuremates linnades või mujal veelgi, mida peaks kõrgema sõiduki juht rangelt jälgima.

Samuti tahab majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kehtestada erinõuded kaitseväe ja Kaitseliidu sõidukite registris oleva poolhaagise ja poolhaagis autorongi pikkusele. Need on eriotstarbelised sõidukid, mille konstruktsioon ja mõõtmed erinevad paratamatult tsiviilsektoris kasutuses olevatest liiklusvahenditest ning mida kasutatakse militaartehnika, näiteks soomukite või tankide veoks. Näiteks kaitseväe kasutuses oleva poolhaagise kõik teljed on pööratavad ning seetõttu vastavad pöörderaadiused nõuetele. Seega ei tekita sellise autorongiga liiklemine pööretel liiklusohtlikke olukordi ja liikumistrajektoorid jäävad pärisuunavööndisse.

Lisaks kehtestab majandusministeerium täiendava erisuse päästeameti sihtotstarbelisele korvtõstukile, mille pikkus ületab kehtivat suurimat lubatud pikkuse mõõtu 12 mmeetrit ligikaudu ühe meetri võrra. Sõiduk on vajalik päästetöö tegemiseks kuni 54 meetri kõrguselt.

Ohutuse tagamiseks on nii siseministeeriumi kui ka kaitseväe ja Kaitseliidu kinnitusel kõik sõidukijuhid saanud vastava koolituse, kus eritähelepanu on pööratud sõidukite mõõtmetele.

Kirjuta toimetajalePrindi
LinkMail
MärksõnadKaitseliitkraana
Samal teemal
päevateemad
Sponsoreeritud artiklid
euroopa komisjon jagas pagulased ära
Gallup

Kui palju kohvi jood päevas?

Küsitluses on osalenud 2607 inimest
arstiabi -tasuline või tasuta
korruptsioon, rahapesu, pettused
ettevõtjate ümarlaud
kirev gloobus
arvamusplats
Päevakava
Homme11:00
28Mai BNS Live: pagulased - kas küsimus solidaarsusest või sisepoliitiline nullsumma mäng? (3)>
Ülehomme12:00
29Mai Postimees teeb otseülekande Eesti inimarengu aruande esitluselt>
Viimased uudised
TervisKõik
MajandusKõik
SportKõik
TallinnKõik
NaineKõik
48h populaarsemad teemad
Gallup

Küsitluses on osalenud  inimest
MaailmKõik
TarbijaKõik
ArvamusKõik
VIIMASED GALERIID
SetomaaKõik
Ajakiri HelloKõik
Postimees +Kõik
Gallup

Küsitluses on osalenud  inimest
SOOV.EE
Sünnipäevad

Palju õnne!

Oleg Ossinovski

49

Oleg Ossinovski

transiidiärimees

Fredi-Armand Tomps, 87

arhitekt

Ülo Ennuste, 83

majandusteadlane

Riivo Sinijärv, 68

diplomaat, poliitik ja majandustegelane

David Vseviov, 66

ajaloolane

Horoskoop
Tartu PostimeesKõik
60 PLUSSKõik
Pärnu
Viljandi
Rakvere
Paide
VALGA
Arhiiv
Pilt.postimees.ee viimati lisatud
kasutaja hannes galeriist