Majandusministeerium: vaja on vähemalt kahte jäämurdjat

Madis Filippov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jäämurdja Tarmo.
Jäämurdja Tarmo. Foto: Toomas Huik

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts esitas teisipäeval valitsuskabinetile ülevaate jäämurdevõimekusest.

«Eestis on kõige kriitilisem jäämurdevõimekus Soome lahe piirkonnas. Meil on ainult üks 1963. aastal ehitatud jäämurdja Tarmo, mille tehniline ressurss on seoses tema vanadusega piiri peal,» seletas ministeeriumi pressinõunik Rasmus Ruuda. «Senised talved on näidanud, et jäämurdmist tuleb teha Soome lahel praktiliselt iga talv.»

Ta tõi näiteks möödunud aasta – kuigi Tallinna piirkonnas ei olnud jääd, siis Sillamäe ja Kunda piirkonnas töötas jäämurdja üle kuu aja.

«Lisaks peab arvestama, et kui tuleb keskmise tugevusega talv ja jäämurdja Tarmo isegi tehniliselt vastu peab, siis ei suudeta Soome lahe sadamaid ühe jäämurdjaga ikkagi teenindada,» kinnitas Ruuda. «Vahemaad Eesti sadamate vahel on niivõrd suured, et jäämurdja abi ootavate laevade ooteaeg kujuneb liiga pikaks. Seega on meil vaja kahe jäämurdja olemasolu.»

Tema sõnul esitaski ministeerium valitsusele ülevaate jäämurdmise olukorrast Eestis ning laiemalt Läänemerel.

«Kokkuvõtte pole küsimus selles, kui palju on arvuliselt laevu vaja, tagatud peab olema jäävabad sadamad,» lausus Ruuda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles