David Beckham – Mitte miski pole võimatu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
David Becham
David Becham Foto: Inga Höglund

Vutifännide seas ebajumala staatusega David Beckham on läbi aegade üks rikkamaid jalgpallureid. Mees, kes teenib reklaamilepingute abil aastas rohkem kui oma leivaandjalt, Los Angeles Galaxylt. Väidetavalt on tema aastapalk klubis kõigest 5,5 miljonit dollarit. Reklaamilepingud Motorola, Gillette’i, Pepsi, Adidase ja Volkswageniga toovad Beckhamile aastas sisse aga enam kui 25 miljonit dollarit. Hiljutine leping Armani aluspesumodellina lisab vutistaari kaukasse samuti arvestatava osa.
Brasiillast Ronaldinhot võib pea igas kuuendas spordireklaamis näha. Nike, Pepsi, Lenovo, FIFA elektroonilised jalgpallimängud – need on vaid vähesed reklaamid, kus ta kaasa on teinud.

Maria Šarapova – Kolm tundi väljakul, mitte mingit higi 

Maria Šarapova võib küll maailma tenniseleedide edetabelis kolmas olla, kuid väljaspool tenniseväljakut on naist õnnistatud ärivaistuga. Vähe sellest, et Šarapova on tennise auhinnarahaga kokku teeninud üle 12 miljoni USA dollari, lisanduvad sellele meeletud sponsorlepingud. Venelanna aastasissetulek on ligikaudu 26 miljonit dollarit ning lõviosa sellest moodustavadki erinevate brändide toetusraha ja reklaamid. Šarapova välimust ja nime kasutavad müügitöös ära näiteks Sony Ericsson, Tiffany & Co., Colgate-Palmolive’i Lady Speed Stick, Landrover, Nike, Tag Heuer, Canon jmt. Peenelt tituleeritakse suurte tehingutega sportlased ülemaailmseteks brändisaadikuteks. Nii on tennisist sellest aastast Sony Ericssoni telefonide ülemaailmne esindaja. Lisaks lasevad spordikuulsused endaga brändi nimel sada imet ära teha – tennisist pannakse riidesse, naine peab kandma just Tiffany kõrvarõngaid, mängima Prince’i reketiga ning näitama Tag Heueri käekella mõnel suurel tenniseturniiril. Vähe sellest, sportlane peab kiitma toetajat igal võimalusel.

 Tiger Woods – Parim, mida mees võib saada

Tiger Woods on maailma rikkaim sportlane ning temagi sissetulekud pärinevad põhiliselt sponsorlepingutest. Sportlase auhinnaraha moodustab tema tuludest vaid umbes kümnendiku ning ülejäänud sissetuleku toovad soodsad sponsorlepingud, kirjutab majandusajakiri Forbes. Kohe pärast oma 21. sünnipäeva 1996. aastal sõlmis mees toetuslepingud paljude tuntud brändidega, nagu näiteks Nike, General Motors, American Express ja nii edasi. Viimasega on Woods pikaajalise koostöö küll lõpetanud, kuid golfari turundusfenomeni soovivad jätkuvalt ära kasutada üleilmsetest brändidest nii Nike, Buick, Gillette, Tag Heuer kui ka paljud teised. Just nimelt Woodsi nägu ja nimi on puhunud õitsele näiteks Nike Golfi sarja, mis toob nüüdsele turuliidrile sisse üle 600 miljoni dollari aastas. Peale Woodsi on mitmemiljonilisi reklaamitehinguid sõlminud ka spordihiiud Roger Federer ning Thierry Henry.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles