Põlevkivi külmub teel elektrijaama vagunitesse kinni

Erik Gamzejev
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
See kopp kraabib vaguneid jäistest põlevkivikamakatest puhtaks.
See kopp kraabib vaguneid jäistest põlevkivikamakatest puhtaks. Foto: Eesti Energia

Põlevkivi vedu kaevandustest elektrijaamadesse on tänavu talvel katsumusterohke – kivi ei tule jäistest vagunitest välja ning lumerohkus teeb rongide liikumise aeglasemaks.




Eesti Energia Kaevandused ASi Raudtee juhataja Toomas Põld tõdes, et aasta alguses kasvas elektrijaamade põlevkivi vajadus ligi 40 protsendi võrra, aga samal ajal tekitasid kõva külm ja lumeuputus põlevkivi veole mitmeid takistusi. Põhiliseks mureks on, et teel elektrijaama jäätub põlevkivi vagunites ja suurt osa sellest ei õnnestu maha laadida.



Nii reisis igas vagunis ligikaudu 25 tonni jäätunud põlevkivi edasi-tagasi. Seetõttu tuli vagunitest puudu ja et elektrijaamad kütuseta ei jääks, renditi Eesti Raudteelt juurde 108 vagunit ja üks vedur.



Keerukatele oludele vaatamata said Narva Elektrijaamad juhatuse esimehe Ilmar Peterseni sõnul jaanuaris vajaliku koguse põlevkivi kätte.



Põlevkivirongide liiklust aeglustab oluliselt ka lumerohkus. «Meil on automaatselt juhitavad pöörmed, mis suure lumehulga korral ei tööta,» tõdes Põld ja lisas, et veduri brigaadid peavad tihti seiskama kogu rongi, et rookida lund ja pööret käsitsi ümber seada.



Varasematel külmadel talvedel lahendati vagunitesse külmunud põlevkivi probleem sageli toore inimjõu abil – suur hulk töömehi peksis põlevkivi vagunite seinte küljest lahti. Põllu sõnul ei saa praegu selliseid võtteid enam kasutada. «Raudtee töötajaskond on muutunud väiksemaks, ka lumekoristusega inimesi on meil praegu vähem. Samuti on vedureid vähem kui eelnevatel perioodidel,» märkis ta.



Ilmnes, et kõige efektiivsemalt ja kiiremini saab vagunid jääst ja põlevkivikamakatest puhtaks greiferiga ehk mitmelõualise haardkopaga. See kopp, mis praegu elektrijaamade lähedal Musta jaamas vagunitest jäiseid põlevkivikamakaid kraabib, ei ole otseselt selle töö jaoks mõeldud, ent täidab ülesande hästi.



«Esmaspäevaks olime tühjendanud juba 315 vagunit. Keskmine jääk vagunites on taandunud 13 tonnini,» ütles Põld. Kui palju lisakulutusi käre pakane ja lumerohkus on ettevõttele tekitanud, ei ole veel kokku arvutatud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles