Kooliraamatukogud jäävad uue kirjandusega kimpu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Anton Hansen Tammsaare raamatud
Anton Hansen Tammsaare raamatud Foto: Mihkel Maripuu

Järgmisel aastal käiku minevas kirjanduse ainekavas esile tõstetud uuema kirjanduse teoseid koolide raamatukogust eriti ei leia.

Nick Hornby «Maoli», Joanne Kathleen Rowlingi «Harry Potter ja tarkade kivi» ja Sofi Oksaneni «Puhastus» on vaid kolm teost koolidele soovitatavast pikast uuema kirjanduse nimekirjast – neid raamatuid on koolide raamatukogus heal juhul vaid üks-kaks koopiat.

Nii peavad õpetajad soovitusliku kirjanduse valikuid tehes ja õpilased raamatuid otsides toetuma kas linna- või maakonnaraamatukogudele, sest nimetatud teoseid ei ole mõistlik kooliraamatukogust oodata ja kalli hinna tõttu neid juurde ei osteta.

Miina Härma gümnaasiumi direktrissi Ene Tannbergi sõnul paneb kooliraamatukogu komplekteerimisele piirid raha.

«See number ei võimalda suuri ja revolutsioonilisi muutusi teha – kui kuskilt tuleks võimalus, siis, oh, mis rõõm,» sõnas ta.

Kirjanduse ainekava koostamist juhtinud ja Tartu Herbert Masingu Kooli keele ja kirjanduse õpetaja Andrus Orgi sõnul tuleks kooliraamatukogude fondi kindlasti uuema kirjanduse osas täiendada ja selleks peaks ministeerium vastavad rahaeraldused tegema.

Orgi hinnangut toetab ka Eesti Emakeeleõpetajate Seltsi juhatuse esimees ja Oru põhikooli õpetaja Kaja Sarapuu, kelle hinnangul ei pruugi koolides uuemat kirjandust piisavalt olla.

«Olen ostnud ka enda raha eest ja laenutanud õpilastele, kuid loodan, et nii ei pea enam,» nentis ta.

Teadus- ja haridusministeeriumi pressiesindaja Asso Ladva kinnitusel tegeleb kooliraamatukogu komplekteerimisega aga kool ja omavalitsus ning tänini ei ole ministeerium toetanud ilukirjanduslike teoste väljaandmist või ostu ning lähemal ajal ei ole kavas seda praktikat muuta.

Org avaldas siiski lootust, et kuna lektüüri valikuid on antud võrdlemisi palju, siis ei hakka kõik koolid samu teoseid nõudma. Samas nentis ta, et vajaminevate ja eelistatavate teoste analüüs oleks antud probleemi lahendamisel väga tarvilik.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles