Estonian Airi lendurid: lennunduses pole pisiasju

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonian Airi lennuk Embraer 170.
Estonian Airi lennuk Embraer 170. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Estonian Airi lendurid kirjutavad ühispöördumises, et liinilenduri töö on vähendada riske, ükskõik, mis õhus juhtub. Kollektiivlepingu kõige olulisem osa ongi lennuohutus. See on üks oluline moment, mida kontoriinimesed-projektijuhid ei mõista.

Estonian Airi (EA) nõukogu uus esimees Erkki Raasuke on valjuhäälselt öelnud, et «kollektiivleping on üllatavalt piirav». Jahmatavad on tema väited, et lendurite 38-päevane puhkus, vanemusjärjestus ja kollektiivleping on liigsed ning takistavad firma majanduslikku arengut. Need väited ei vasta tõele, näitavad pealiskaudsust ja ebakompetentsust, on avalikkust eksitavad ja reisijate turvalisust vähendavad.

Lennundus on väga reglementeeritud valdkond, mille konservatiivsed reeglid on tihti vere hinnaga kirjutatud. Lennunduses võhikule võib lennufirma kollektiivleping tunduda arusaamatu piirangute rägastikuna, kuid iga punkt selles on viidud sisse konkreetse probleemi lahendamiseks ehk mingi ohufaktori lokaliseerimiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles