Mis vahe on Estonian Airi endisel ja uuel juhil? Siin on silmatorkavamad pidepunktid nende eristamiseks.
Soomlane läks, rootslane tuli
Tero Taskila (38, Soome), Estonian Airi endine juht
Taskila ütleb, et on pärit «tagasihoidlikust perest» – ema töötas suurema osa elust apteegis ning isa ühes Soome tehases. Praegu kuulub tema vanematele vana mööbli restaureerimisega tegelev väikefirma.
Kolides pärast Estonian Airi juhiks saamist Eestisse, ostis Taskila pere endale suure aiaga maja Tallinna lähedal Tiskres, kus elatakse kuuekesi: ema, isa, kaks last ja kaks koera.
Bakalaureusekraadi sai USAs Colorado ülikoolis, kus õppis ärijuhtimist. Magistriõppe läbis Londonis lennuliikluse maapealses juhtimises. Õpib praegu samal alal doktoriõppes.
Air Balticus töötades oli Taskila see, kes lõi firma püsikliendiprogrammi Baltic Miles. Nüüd näeb sama programmi logo ka Tallinnas Lätti sõitvatel bussidel ja Nestes kütust tankides.
Vaevalt et leidub eestimaalast, kes ei pea Taskila ebaõnnestumiseks Estonian Airi sattumist veel suuremasse kahjumisse. Mees ise seda kaotuseks ei pea, öeldes, et «kõik otsused ei saa õiged olla».
Enne Estonian Airi juhiks saamist polnud Taskilal siinse eluga mingit pistmist.
«Vahel tekib tunne, et Eestis on 1,1 miljonit inimest, kes teavad minust paremini, kuidas peaks lennufirmat juhtima.» Õhtuleht, 7. juuli
«Meie majandusruumis oleks mis iganes ettevõtte tegevjuhi analoogse tasuga [33 230 eurot kuus] õnnistamine mõistetav alles pärast seda, kui firma suudetaks kasumisse viia. Kui nii aga ei peaks minema, saab kõrgepalgaline tegevjuht kopsaka lahkumishüvituse ning võib minnes kommentaariks lausuda vaid midagi stiilis shit happens.» Suhtekorraldaja Ivo Rull
Äripäevas, 7. oktoober
Jan Palmér (62, Rootsi), Estonian Airi uus juht