Lasnamäel algas õige teeparandushooaeg üleeile

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sinimäe tänav nutab juba ammu augulappija järele. Teemehed lubavad, et varsti jõutakse tööjärjega ka sinna.
Sinimäe tänav nutab juba ammu augulappija järele. Teemehed lubavad, et varsti jõutakse tööjärjega ka sinna. Foto: Uwe Gnadenteich

Kevadistes teeaukudes autode lõhkumisest tüdinud inimeste ootused on asfalteerijaid nähes suured ning kui kõik augud kohe lapitud ei saa, on pettumus suur.


Nii saatis üks lugeja Postimees.ee'le pildiseeria Sinimäe tänava sõiduteest, kus teeremontijad justkui eelmisel nädalavahetusel tegutsesid, aga tulemust pole ollagi. Ka kommunaalameti operatiivinfo andmebaas näitab, et Sinimäe tänaval on teetöid tehtud, aga võhiku silm suudab leida vaid paar värsket asfaldilappi. Sõidutee olukord on aga nagu mullu ja muistegi - ühesõnaga, nutune.

Sealkandis tänavaid lappiva Tallinna Teede ASi tööjuhi Rein Tedrekini sõnul töötati nädalavahetusel veel talvise asfaldiseguga. Suvise kuuma seguga hakkas ettevõte auke lappima alates teisipäevast ning enne Sinimäe tänavale jõudmist tehakse korda suuremad magistraalteed.

Sinimäe tänava augud on Tedrekinile tuttavad ning parandamata on need tema sõnul puhtalt tehnoloogilistel põhjustel. «Me ei hakanud talvise seguga ühekihilisi auke parandama, kuna kogemus näitab seda, et ühekihilisest august sõidavad autod talvise segu nädalaga välja ning sellised augud võivad väga ohtlikuks muutuda,» selgitas Tedrekin.

Üks selline väljasõidetud koht oli tema sõnul näiteks Pärnu maanteel kino Kosmose juures. «Seal, kus on linnapoolsel suunal Pärnu maanteelt pööre Tõnismäele ja kogu aeg on väga tihe liiklus,» tõi Tedrekin näite. Seal panidki teemehed lihtsalt hoiatusmärgid üles, sest vale seguga augulappimine oleks asja hullemaks teinud.

Lasnamäel töötab praegu kolm Tallinna Teede brigaadi. «Eile käis töö Vikerlase 20, Mahtra 36, Tuulemaa 8, Pae 80, Härma ja Vilisuu 4,» luges tööjuht ette. Kõigis neis kohtades lapiti auke masinaga, mida teemehed isekeskis plötseriks nimetavad.

«Autol on tagaosas selline toru, millega ta kõigepealt puhub teeaugu kuivaks, siis pigitab ära, siis lööb sinna raudkivikillustiku ja pigi segu ja kõige peale paneb veel puhast killustikku. Ühesõnaga, masin teeb kohapeal selle segu valmis. See meetod ongi peamiselt ühekihiliste aukude lappimiseks,» selgitas Tedrekin. Tööprotsessi ametlik nimetus on kuumsegu-immutusega aukude täitmine.

«Siiani parandasime sügavamaid auke, aga nüüd läheb suuremaks ühekihiliste lappimiseks. Nüüd kulub veel umbes kuu aega, enne kui tänavad vähegi ilmet võtma hakkavad. Neid auke on ikka hirmus palju, mis siin välja on sulanud,» ütles tööjuht.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles