Kaubalaev Framnes tõmmati madalikult lahti

Martti Kass
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Äksi saar.
Äksi saar. Foto: kaart.postimees.ee

Täna kell 00.23 päästeti lahti Äksi saare lähedal madalikule sõitnud Norra kaubalaev Framnes ning pukseeriti Prangli saare juurde ankruplatsile.

Eile pärastlõunal suundus laeva Framnes juurde tanker Vigri ja alustati kütuse väljapumpamist.

Kell 22.10 oli kaubalaevalt välja pumbatud 164 kuupmeetrit kütust. Firma PKL puksiirlaevad Mars ja Eridan tõmbasid kell 00.23 laeva madalikult lahti ja pukseerisid Prangli saare juurde ankruplatsile. Meeskond on endiselt laeva pardal.

Piirivalve reostustõrjelaev Kati oli kogu öö sündmuskohal ning jälgis laeva ankruplatsil hommikuni. Merereostust ei tekkinud ning ohtu keskkonnale ei ole. Hommikul pöördus piirivalvelaev Kati tagasi piirivalve merebaasi.

Kütuse väljapumpamine võttis plaanitust vähem aega, sest kasutati võimsamat pumpa. Alustati laevapumbaga, millega oleks väljapumpamiseks kulunud orienteeruvalt 20 tundi. Seejärel avati tankiluugid ja jätkati võimsama pumbaga, mille tõi kohale tanker Vigri.

Veeteede amet kogub õnnetuse kohta andmeid, informeerib juhtunust lipuriiki ja seejärel lepitakse kokku, kes teostab uurimise – kas lipuriik Norra või Eesti, kelle territoriaalvetes õnnetus toimus.

Läbirääkimisi peetakse tuukritöid teostava firmaga, et viia läbi uus tuukriülevaatus ankruplatsil, pärast seda peaks laev minema remondibaasi.

Täpselt selgub laeva seisukord dokis. Kui laev jõuab kai äärde, lähevad seda kontrollima Veeteede ameti laevakontrolliinspektorid, et oleks tagatud laeva merekõlblikkus.

Laevaõnnetuse põhjused ja asjaolud selguvad juurdluse käigus ning enne asjakohaste seletuste, logiraamatute ja VTS-salvestuste analüüsi ei ole võimalik õnnetuse täpset põhjust öelda, teatas piirivalveamet.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles