Ivar Põllu: suur võitlus

Ivar Põllu
, Genialistide Klubi programmijuht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ivar Põllu
Ivar Põllu Foto: Erakogu

Noored teatriteadlased Rait Avestik ja Andres Keil lõid 2001. aasta paiku teatripolitsei. Ma ei mäleta täpselt, kui tõsiselt nad seda tegelikult võtsid ja kuidas see toimima pidi, aga idee oli vist selles, et head teatrikriitikud peatavad halva teatri pätid enne, kui need suurt kurja jõuavad teha. Head kriitikud olid nemad ise, Keil ja Avestik.

 Pättide peksmise hoobadeks oli siis ilmselt midagi veel peale jooksva kriitika, sest kes siis kriitikat loeb – laitva arvustuse on kirjutanud ilmselt rumal inimene ja kiitev arvustus on enamasti kuidagi piinlik. Võib-olla olid neil mingid muud hoovad ka, millega korda tagada, võib-olla majanduslikud sanktsioonid, näiteks kulka või kultmini või ametiliidu kaudu (toetustest ilmajätmine, ametiliidust väljaheitmine, tegutsemise keeld vms), kahjuks ei mäleta.

Õnneks teatripolitsei kunagi ei teostunud ning vaevalt oleksid noored mehed suutnud selle halva teatri pätikambaga kahekesi võideldagi, Keil küll Postimehes ja Eesti Päevalehes mitu aastat püüdis, kuid kaua sa jõuad. Kriitiku relv on sõna. Pole midagi teravamat, pikemat, raskemat, põletavamat ja mürgisemat kui sõna. Üks kiire ja täpne sõna võib tappa ühe torkega mitu pikalt idanenud ideed.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles