Täna merepäevadel: ilma järjekorrata saab sõita vaid haabjaga

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Merepäevade ajal sõidab Lennusadama ja Reisisadama vahel tublisti üle kümne suure ja väiksema laeva.


Inimesed kipuvad iga hinna eest merele ja järjekorrad on seetõttu pikad. Sel laupäeval näiteks pääses ilma järjekorrata sõitma vaid haabjaga. Tegelikult polegi vaja merepäevade ajal sabatada, nii mõnegi laevaga pääseb sõitma ka muul ajal.

Näiteks kunagisest kalalaevast ümber ehitatud Mari seisab argipäevadel kalasadamas. Liinilaev Juku varjab Mari ära, nii et mööduja ei pane väiksemat laeva tähelegi. Aga tegelikult on Mari ootevalmis ja kuni 12-liikmeline seltskond võib sellega iga päev merele saada. «Kokku 14 inimest. Ette on nähtud kuni 12 reisijat ja kuni neli meeskonnaliiget. Kahekesi sõidame, see teeb 14 inimest kokku,» ütles Mari kapten Tanel Kulbas.

Mari veab Tallinna merepäevadel reisijaid esimest korda. Loodetava teenistuse kohta ei oska Kulbas esialgu midagi arvata. «Ma olen paar korda Kuressaare merepäevadel käinud. Siis on nii, et hea kui piletituluga sinna ja tagasi sõitmise kulud tasa teenib, kasumist pole juttugi,» lausus Kulbas.

1976. aastal ehitatud Mari oli algselt Soomes lõhepüügilaev. 1995. aastal ehitati ta reisijate vedamiseks ümber. Sinna, kus varem oli trümm, tehti kajut ja Soome registris oli tal luba isegi kuni 20 inimest peale võtta. «Eks ta suudab seda küll, aga lubatud reisijate arvu suurendamiseks tuleb teatud ametlikud protseduurid läbi teha,» arvas kapten.

Viimati oli Mari ühe eraisiku käes, kes sellega oma lõbuks sõitis ja lõpuks ära tüdines, sest laevaga kaasnevad igasugused kulud. «Ega ta ennast ise ära ei majanda jah,» lausus Kulbas ja tõdes, et sellise laeva omamine on nagu haigus või halb harjumus, rahakotile kahjulik küll, aga kuidagi ei raatsi loobuda.

«Häda on selles ka, et ma olen vilets müügimees. Nii ongi, et otsesed lihtsalt mõõdetavad kulud katab ta ise ära, aga kõikvõimalikke kaudseid laevaga seotud kulusid on nii palju, et rikkaks sellega ei saa,» ütles kapten.

Merepäevadel kurseerib Mari vilkalt Lennusadama ja Admiraliteedi basseini vahet. Argipäevadel aga, nagu öeldud, seisab Mari kalasadama kai ääres ning on valmis kuni 12-liikmelise seltskonna viima kuhu vaja või niisama merel lõbusõitu tegema. Hinnad kokkuleppel.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles