Juhtkiri: kas erakondadel on võimalus jõuvahekordi muuta?

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Illustratsioon: Urmas Nemvalts

Tundub, et erakondade kohalike valimiste kampaaniad pole veel inimeste eelistusi mõjutama pääsenud, ehkki vähem kui kolme kuu pärast on meil uued volikogud juba valitud – valimiste päev on 20. oktoober.

Nende inimeste osakaal, kes ei oska öelda, millist erakonda nad eelistaksid, on pretsedenditult suur – Emori värske arvamusküsitluse järgi koguni 46 protsenti. Muidugi ei pööra paljud inimesed suure suve ajal poliitikale üldse mingit tähelepanu ning tänavune juuli on sisepoliitiliste sündmuste mõttes ka üsna vaene olnud.

Samas märgakem, et kindla eelistuseta inimeste osakaal on vähemalt Emori küsitluste järgi kombanud rekordeid juba alates aprillist.

Küsimus on selles, kas kohalike valimiste kampaaniad tervikuna suudavad inimesi taas poliitika vastu huvi tundma panna. Milliseks kujuneb valimistel osalemise protsent? Kes suudab kõige rohkem meelitada enda poole neid, kellel praegu kindel valimis­eelistus puudub?

Sellest võiks järeldada, et erakondadel on kampaania käigus võimalik päris palju oma jõuvahekordi muuta. Järelikult on erakondadel põhjust kampaaniatele panustada ja teravaid vastandusi tekitada ning praegune suhteline vaikus on suure tõenäosusega vaikus enne tormi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles